וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנה בלבד: ראש חטיבת המחקר באמ"ן הודיע במפתיע על פרישה

11.1.2016 / 14:03

תא"ל אלי בן מאיר הודיע לרמטכ"ל כי יעזוב את תפקידו במהלך החודשים הקרובים. לדברי גורמים בצה"ל, הוא היה מצוי בחילוקי דעות עם ראש אמ"ן, אלוף הרצי הלוי. גורמים לשעבר באמ"ן: "הכתובת הייתה על הקיר, זו רעידת אדמה"

ראש אמ"ן אלוף הרצי הלוי, ראש חטיבת המחקר באמ"ן תת-אלוף אלי בן מאיר. דובר צה"ל
חילוקי דעות מקצועיים. אלוף הרצי הלוי/דובר צה"ל

ראש חטיבת המחקר באגף המודיעין, תת אלוף אלי בן מאיר, הודיע במפתיע על סיום תפקידו מוקדם מהמתוכנן - לאחר שנה בלבד. הרמטכ"ל גדי איזנקוט אישר את בקשתו. גורמים בצה"ל אמרו כי בן מאיר היה מצוי בחילוקי דעות עם ראש אמ"ן, אלוף הרצי הלוי. נכון להיום (שני) טרם אותר לו מחליף ולא ידוע מתי יסיים את תפקידו.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי העזיבה לא מתרחשת על רקע חילוקי דעות מקצועיים. "הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, החליט לכבד את בקשתו של רח"ט מחקר, תא"ל אלי בן מאיר, לסיים את תפקידו במועד מוקדם מהמתוכנן במהלך החודשים הקרובים. פרישתו של הקצין אינה קשורה במחלוקת על נושא מקצועי מודיעיני. מדובר בקצין מוערך, מסור ומקצועי ששירת בצה"ל כ-30 שנה בתפקידים בכירים באגף המודיעין". הסיפור נחשף לראשונה הבוקר ב"הארץ".

לדברי גורמים בכירים לשעבר באמ"ן, מדובר בהחלטה מרעישה – אך צפויה. "לא ברור בשלב הזה אם הראו לו את הדלת או שהוא מאס בחילוקי הדעות השכיחים. אולם ניתן לומר שני דברים: הכתובת הייתה על הקיר ממזמן וזו בהחלט רעידת אדמה באמ"ן. בן מאיר הוא פיגורה בקהילת המודיעין. הוא חריף מאוד ודעתן, עקבי מאוד בדרך שלו, וכששני צדדים לא מגלים גמישות זה בדרך כלל מסתיים בפיצוץ".

לקריאה נוספת:
בכיר ביטחוני: "ראש פרויקט 'החץ' שהודח היה בשימוע על עבירות זהות"
ארדן: "נחזיר גופת המחבל כשנוודא שהלווייתו לא תהפוך למפגן טרור"
שגריר ארה"ב לשקד: חוק העמותות יפגע בחופש הביטוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully