וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר של המחנה הציוני: 84% מהאזרחים חשים פגיעה בביטחונם

10.1.2016 / 15:30

מסקר שהוזמן על ידי המחנה הציוני עולה כי רוב מוחץ מאזרחי המדינה היהודים חש פגיעה בתחושת הביטחון מאז החל גל הטרור הנוכחי. הליכוד: "זאת לא אופוזיציה אחראית ולא מנהיגות - זאת עסקנות"

עריכה: ניר חן

(שלושה חודשים לגל הטרור: סקר של פרופ' קמיל פוקס שנערך עבור וואלה! NEWS)

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, מאשים היום (ראשון) את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, באובדן תחושת הביטחון של אזרחי ישראל, זאת בעקבות סקר שהזמינה מפלגתו (המחנה הציוני) אשר מציג נתונים שליליים בנושא הזה. על פי הסקר, שאותו ערך מכון "רושינק" למחקרים אסטרטגיים, לא פחות מ-84% מאזרחי ישראל היהודים מדווחים על פגיעה כלשהי בתחושת הביטחון שלהם בשלושת החודשים האחרונים, מאז החל גל הטרור הנוכחי.

על פי תוצאות הסקר, שבו השתתפו כ-500 נשאלים ונערך באמצעות האינטרנט, 37% מהמשיבים אמרו כי תחושת הביטחון שלהם נפגעה "באופן חלקי". 29% נוספים השיבו כי הם מסכימים שתחושת הביטחון שלהם נפגעה ו-18% השיבו על שאלה זו שהם "מסכימים בהחלט". בנוסף, המשיבים לסקר נשאלו האם הם מסכימים שלאור גל הטרור הנוכחי, ילדי ישראל אינם בטוחים מספיק במוסדות החינוך. 35% השיבו שהם מסכימים באופן חלקי, 35% נוספים אמרו שהם מסכימים, ו-13% אמרו שהם "מסכימים בהחלט".

עוד בוואלה! NEWS:
אביו של המחבל לאחר שחרורו ממעצר: "לא שיתפתי איתו פעולה"
ח"כ גטאס: "אני לא יודע אם הפיגוע בתל אביב היה פלילי או לאומני"
החשש הגדול: מלחם "ידביק" צעירים ערבים בשאיפה לבצע פיגועי דאעש

זירת פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף תל אביב, 4 בינואר 2016. ראובן קסטרו
כ-500 נשאלים השתתפו בסקר. בר "הסימטא" בדיזנגוף שבו אירע פיגוע הירי/ראובן קסטרו

שאלה נוספת בסקר הייתה "באיזו מידה אתה מסכים עם המשפט הבא: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא מצליח להשתלט על גל הטרור האחרון?". על כך השיבו 30% כי הם מסכימים באופן חלקי, 28% מסכימים ו-27% מסכימים בהחלט. כלומר, 85% מסכימים לפחות במידת מה עם הקביעה הזו. חשוב לציין כי מדובר בסקר שהוזמן על ידי המחנה הציוני, העומדת בראש האופוזיציה לנתניהו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם במליאה בנושא 40 החתימות. צילום: חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"ראש הממשלה לא מצליח להשתלט על גל הטרור?". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום: חיים צח

לפני שבוע וחצי פורסם בוואלה! NEWS סקר של פרופ' קמיל פוקס שהצביע על נתונים דומים בנושא אובדן תחושת הביטחון. מתוך מדגם של כ-600 אזרחים ישראלים (500 יהודים וכמאה ערבים), 61% אמרו כי תחושת הביטחון שלהם נפגעה בשלושת החודשים האחרונים ו-71% אמרו כי ממשלת ישראל מטפלת בצורה לא ראויה בגל הטרור. הסקר הצביע גם על כך ש-58% מהציבור סבורים כי אין הבדל בין טרור פלסטיני לטרור יהודי, ועל הממשלה להתייחס לשניהם באותו האופן.

מהליכוד נמסר בתגובה לסקר שהוזמן על ידי המחנה הציוני כי "בוז'י פשוט פאתטי והתנהלותו מבזה את תפקיד יו"ר האופוזיציה. בזמן שראש הממשלה מגייס את כל האמצעים ומוביל צעדים חסרי תקדים במלחמה מול הטרור, בזמן שכוחות הביטחון פועלים יום ולילה למען ביטחונם של אזרחי ישראל, במפלגת העבודה עוסקים מבוקר עד לילה בפוליטיקה עלובה, בקמפיינים של הכפשה נגד ראש הממשלה וכמובן מציעים לנו שוב את הפתרון הקבוע - לסגת, לוותר ולהחזיר עוד שטחים. זאת לא אופוזיציה אחראית ולא מנהיגות - זאת עסקנות".

בכיר בליכוד הוסיף כי "יש סיבה טובה שבסקר לא נכללה השאלה הפשוטה - 'מי לדעתך יטפל בצורה טובה יותר בגל הטרור'". לדבריו, "זאת משום שבמחנה הציוני יודעים היטב שהרצוג ימצא את עצמו במקום האחרון".

ח"כ הרצוג מצדו אמר כי "ראש ממשלת ישראל נבחר בדרך דמוקרטית וקיבל את תמיכת העם. הוא הגיע לסוף דרכו, הוא עייף, סחוט ולא מציע פתרונות. הוא נכשל פעם אחר פעם. מי שהיה מר ביטחון הוא כבר מר ביטחון לשעבר. רוב העם מאמין שהוא איבד שליטה, רוב האזרחים מרגישים חסרי ביטחון במדינה שלהם. נתניהו צריך לפנות את מקומו. מגיע לעם לחיות ולגדל ילדים בביטחון במדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully