וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתירות לבג"ץ נגד דרעי כבר יצאו לדרך, אך הוא יכול להיות רגוע

10.1.2016 / 14:10

עתירה אחת כבר הוגשה היום נגד חזרתו של יו"ר ש"ס למשרד שבו הורשע בפלילים והוטל עליו קלון, אולם לאור חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה וניסיון העבר של בית המשפט העליון – המינוי צפוי לעבור חלק. יועצו של דרעי לאולפן וואלה! NEWS: "כל השרים הרעיפו עליו שבחים"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

מינויו של אריה דרעי לתפקיד שר הפנים צפוי להיתקל עוד היום (ראשון) במבחן משפטי. כמה עמותות צפויות לעתור לבג"ץ בטענה כי לא ראוי ששר שהורשע בפלילים והוטל עליו קלון יחזור לכהן באותו המשרד. אחת העמותות היא התנועה למען איכות השלטון, שעתרה הבוקר בטענה כי זהו "חוסר סבירות קיצוני שאותו אדם שהכניס בשערי משרד הפנים תת תרבות של שוחד, חוזר לאותו המשרד בו ביצע את פשעיו".

אותם ארגונים מאמינים כי השופטים יביעו ביקורת נוקבת נגד ההחלטה ואולי אף יביעו עמדה ולפיה לא ניתן למנות את דרעי לתפקיד בשל חוסר סבירות קיצוני. עם זאת, משפטנים בכירים טוענים כי הסיכוי לכך נמוך לאור ניסיון העבר: שופטי העליון נמנעים בדרך כלל מהתערבות במינויים פוליטיים, בין היתר על בסיס הטענה כי נבחר בבחירות דמוקרטיות.

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין אמנם נתן אור ירוק למינוי, אולם גם הוא כתב בחוות דעת שהגיש בעניין כי "עצם המינוי מעורר קשיים משפטיים שאף הוגדר על ידי בית המשפט העליון כמצוי על גבול מתחם הסבירות".

לקריאה נוספת:
חוזר למשרד שבו הורשע: הממשלה תאשר את מינוי דרעי לשר הפנים
נתניהו רומז בשיחות סגורות: משרד הפנים יחזור לדרעי
מפנה כיסאות: סילבן "קץ בדרך הייסורים" ובליכוד בונים על השלל

ברק סרי על חזרתו של אריה דרעי למשרד פנים. מערכת וואלה!
צפוי לעבור את המחסום המשפטי. דרעי בישיבת הממשלה, היום/מערכת וואלה!

שופטי העליון קבעו בחודש אוגוסט האחרון כי אין בעיה למנות את דרעי לתפקיד שר הכלכלה, אך רמזו כי לא בטוח שהיו מקבלים זאת אם היה שב למשרד הפנים. "האיזון הנדרש במקרה דנן בין השיקולים הנוגדים הינו מורכב ואיננו נטול קשיים. ניתן אף לומר כי מינויו של דרעי לתפקיד שר מצוי על גבול מתחם הסבירות, אך בהינתן מכלול השיקולים שעליהם עמדנו בפירוט לעיל ובהינתן שיקול הדעת הרחב המסור לראש הממשלה בעניינים אלה, לא מצאנו עילה להתערב בו", כתבה השופטת אסתר חיות.

בין היתר, ציינו השופטים את הזמן הרב שחלף מאז שדרעי יצא מהכלא. עם זאת, הם הביעו הסתייגות מכך שעד היום לא הביע חרטה על מעשיו. כעת ייאלצו השופטים להתייחס לחזרתו של דרעי דווקא למשרד שבו פשע ולא מן הנמנע כי ייקבעו שהחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו נוגעת בחוסר סבירות קיצונית ויבטלו את המינוי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
יהודה וינשטיין היועמ"ש בטקס חילופי פרקליט המדינה. דצמבר 2013. טלי מאייר
הכשיר את המהלך. וינשטיין/טלי מאייר

יועץ התקשורת של דרעי, ברק סרי, לא מתרגש מהעתירות. שלושה שופטי בג"ץ אישרו לו לחזור לממשלה. הוא היה במשרדים משפיעים - משרדי הכלכלה והפריפריה, הנגב והגליל - עם תקציבים של מאות מיליוני שקלים. בג"ץ כבר הכשיר את חזרתו לתפקיד שר הכלכלה, אז מה זה משנה אם יהיה שר הפנים? בישיבת הממשלה כל השרים הרעיפו עליו שבחים. הם עשו תחרות מי מפרגן יותר לאריה דרעי".

לדבריו, מאז עבירות השוחד, המרמה והפרת האמונים עברו הרבה מים בנהר. "דרעי חוזר אחרי 22 שנים, עם תשעה ילדים ו-19 נכדים. ראשי ערים הכתירו אותו כשר הפנים הכי יעיל אי פעם. בעוד שנה גם אתם תצטרפו למחמאות". על הצהרותיו של דרעי שלא יחזור למשרד הפנים: "הוא עזב את משרד הכלכלה כי היה נאמן לעקרונותיו שלא יהיה זה שיחתום על סעיף 52. קרה מה שקרה עם סילבן שלום. לא ציפו שזה מה שיקרה. בתכנון המקורי שלו לא היה לחזור למשרד הפנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully