וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר חיסול המחבל: רחוב דיזנגוף בתל אביב שב לשגרה

פאב "הסימטא" נפתח אמש ללקוחות לראשונה מאז הפיגוע. רק לפני כמה שעות הכיסאות שבו עדיין היו הפוכים, בתי הקפה שמסביב היו כמעט ריקים והרחוב שבימי שישי כתיקונם שוקק חיים - שמם. בעקבות החיסול, רחוב דיזנגוף מתעורר לחיים

צילום מסך

פאב "הסימטא" ברחוב דיזנגוף בתל אביב נפתח אמש (שישי) ללקוחות לראשונה מאז הפיגוע שאירע בו ביום שישי שעבר. עם סיומה של השבעה לציון מותם של השניים שנהרגו בפאב, אלון בקל ושמעון רווימי, חזרו הלקוחות לפקוד את המקום.

לפני שלושה ערכו בעלי הבר ערב זיכרון ומחווה להרוגים, אך הבהירו כי אינם מוכנים עדיין לפתיחה מלאה. כעת, לאחר חיסול המחבל נשאת מלחם, נראה שהרגשתם השתנתה. רק כמה שעות קודם לכן, בטרם החיסול, הכיסאות ב"סימטא" היו מורמים על הבר ונפש חיה לא הייתה במקום. האנדרטה המאולתרת - פרחים, תמונות ונרות שהונחו בכניסה, נותרה עדות למה שהתרחש.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
לאחר החיסול: בשב"כ מרכזים מאמצים באיתור הסייענים של מלחם
מהגעתו לוואדי ערה לפני שבוע עד ל"ידיעת הזהב": כך חוסל המחבל
"היה סגר מוחלט": שלוות תושבי ערערה הופרה בשל חיסול המחבל

פאב הסימטא נפתח מחדש לאחר פיגוע הירי. ינואר 2016. ראובן קסטרו
אירוע הזיכרון בפאב הסימטא, ביום רביעי/ראובן קסטרו

בצהריים, רחוב דיזנגוף - שבימי שישי כתיקונם הומה אדם - היה שקט וכמעט ריק. האובך הצהבהב שצבע את השמים העכיר את האווירה, ותחושת החשש שיצר הפיגוע טרם התפוגגה. תורים ארוכים השתרכו בכניסה לדיזנגוף סנטר בשל הבידוק הביטחוני הדקדקני. המאבטחים הקפידו לבדוק את תעודות הזהות של כל באי הקניון, בכל אחת מהכניסות. סביב הקניון הוצבה שמירה הדוקה, והשוטרים שהסתובבו בנשקים שלופים והצטרפו למאבטחים שמקיפים אותו בדרך כלל, הוסיפו למתח.

בתי הקפה היו ריקים ברובם, והגיעו אליהם בעיקר הלקוחות הקבועים, שבאים מדי יום. אורי קונפורטי, תושב תל אביב, סיפר כי לא התלבט לפני שיצא מהבית. "לא חשבתי אם לצאת או לא, אני יושב כאן באופן קבוע", אמר והוסיף: "המטרה שלהם היא להפחיד אותנו, לשבש את שגרת היום. זו המטרה של טרור. יותר סביר שאפגע בתאונת דרכים או מזיהום אוויר, אבל אף אחד לא מפחד מהדברים האלה. אני בהחלט רואה שפחות אנשים מגיעים לבתי הקפה בדיזנגוף, הם עדיין מפחדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
כוחות משטרה ברחוב דיזנגוף בתל אביב. ניב אהרונסון
האנדרטה המאולתרת ליד פאב "הסימטא", אתמול/ניב אהרונסון

בשעות אחר הצהריים, מיד לאחר החיסול, עוד לא היו אנשים רבים ברחובות. כמה מתפללים עשו את דרכם חזרה מבית הכנסת, אדם טייל עם כלבו. מעט העוברים והשבים עצרו ליד פאב "הסימטא". מסביב החלו מקומות הבילוי להיפתח בהדרגה, לקראת הבליינים שצפויים להגיע בהמשך הערב.

כמה מהאנשים שהלכו ברחוב סיפרו כי חיסולו של המחבל הרגיע אותם, אך הביעו תקווה שרמת האבטחה הגבוהה באזור תישאר גם כעת. אביב, תושב הרחוב, העיד כי "חזר לשגרה כבר בתחילת השבוע", אך הודה כי תפיסתו של המחבל בכל זאת הרגיעה אותו במידת מה. "אני מקווה שאירוע כזה לא יחזור על עצמו", הוסיף.

כוחות משטרה ברחוב דיזנגוף בתל אביב. ניב אהרונסון
שוטרים ברחוב דיזנגוף, השבוע/ניב אהרונסון
כוחות משטרה ברחוב דיזנגוף בתל אביב. ניב אהרונסון
שלט שנתלה בתל אביב, אתמול/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully