וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השחרורים תדון בעניינו של הנשיא לשעבר משה קצב

קצב, בן 70, בני משפחתו של קצב פנו לאחרונה בכמה ערוצים לנשיא ריבלין ולגורמים נוספים, בבקשה לחון אותו או לקצוב את עונשו

צילום: טל אנגלנדר, שי מכלוף; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

בחודשים ובשבועות האחרונים פנו בני משפחתו של קצב, שנידון בשנת 2011 לשבע שנות מאסר בגין אונס, לנשיא המדינה ראובן ריבלין בבקשה לחון או לקצוב את עונשו של הנשיא לשעבר. הראשון היה אחיו, ליאור קצב, שביקש לקצוב את העונש. חוץ מהאח, גם רעייתו של קצב, גילה, ביקשה חנינה לבעלה. בין הסיבות שבגינן הגישה את הבקשה נמצא ההליך המשפטי הארוך שעבר על קצב, ירידתו ממעמדו הרם כנשיא המדינה אל הישיבה בתא המאסר עם עבריינים אחרים, מצבו הבריאותי וכן גילו המתקדם, שכן לאחרונה חגג את יום הולדתו ה-70.

עוד בוואלה! NEWS:
בזמן שאולמרט מתלבט: קמפיין הצללים לחנינת קצב צובר תאוצה
דעה: שחרור מוקדם של קצב? הפשע משתלם
לראשונה מאז נכלא: קצב יחגוג את חג החירות עם משפחתו

משה קצב חוזר לכלא מעשיהו, ספטמבר 2013. דרור עינב
"משה ראה את כל מהות חייו בשירות העם והמולדת". קצב חוזר לכלא מעשיהו ברמלה בתום חופשה, ספטמבר 2013/דרור עינב

קצב נמצא במאסר מאז דצמבר 2011. לדעת משפחתו, ארבע השנים שחלפו מאז כניסתו לכלא הן די והותר, והם ממשיכים לטעון בתקיפות לחפותו. בבקשותיהם, הם זועקים על העוול שנגרם לו. האח ליאור אף פרסם בחשבון הפייסבוק האישי שלו פוסט הקורא לשחרורו המוקדם של אחיו.

"משה ראה את כל מהות חייו בשירות העם והמולדת ובעזרה לזולת, הוא סימל את פריצת הדרך של בני המעברות, עיירות הפיתוח ושכונות המצוקה וסלל את הדרך עבור רבים", כתב. "למשה נגרם עוול רב, באחת נשכחו כל הישגיו. הוא יושב בבית הסוהר מושפל, מובס ומבוזה, על לא עוול בכפו, על אונס שלא היה ולא נברא. עתה, במלאת לו 70 שנה, אני מבקש מכם לשקול את זכויותיו. לחשוב על אמי ועל סבלה, לחשוב על רעייתו, לחשוב על ילדיו ונכדיו. הוא נענש מספיק... זה לא אנושי להמשיך לבזות ולהשפיל אותו. חברה תרבותית ואנושית נמדדת גם ביחס שהיא מעניקה לאנשים שהיא שפטה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
משה קצב יוצא בליוויו אשתו מכלא מעשיהו לבר המצווה של נכדו, ספטמבר 2013. יותם רונן
המשפחה פנתה לשרת המשפטים איילת שקד. קצב ורעייתו/יותם רונן

בקשות החנינה של שאר בני המשפחה נשאו דברים בנימה דומה. במקביל, הם פנו גם לשרת המשפטים איילת שקד, ופירטו על קשיי המשפחה מאז כניסתו של קצב לכלא ועל הנפילה שחווה. הפנייה נעשתה על מנת להביא את שקד למצב שבו לא תתנגד לחנינה או לקציבת העונש מטעמו של ריבלין, שכן על פי החוק, על החנינה חותם לא רק נשיא המדינה, אלא גם שרת המשפטים.

סוגיית החנינות היא אחת הסמכויות הבלעדיות שהחוק מעניק לנשיא המדינה. הבקשות מועברות לוועדות שירות בתי הסוהר ולמחלקת החנינות במשרד המשפטים לצורך מתן חוות דעת. הנהלת הכלא מפרטת על התנהגותו, רופא הכלא מדווח על מצבו הרפואי, ועובדת סוציאלית מעבירה פרופיל סוציאלי והליכי טיפול שעבר האסיר בכלא. גם הפרקליטות מתבקשת לחוות את דעתה. מבית הנשיא נמסר לוואלה! NEWS לפני כשבוע כי "בקשת החנינה למשה קצב תלויה ועומדת, ומטופלת כפנייתו של כל אסיר אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully