וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל הימין ששוחרר ממעצר מנהלי: "בית המשפט אכל את השקרים של שב"כ"

5.1.2016 / 20:00

מרדכי מאייר בן ה-18, שנעצר אחרי ההצתה בכפר דומא ושוחרר בתחילת השבוע, סיפר על מעצרו. "לקחו אותי ישר לבית הסוהר, בלי משפט". לדבריו, הוא חש נרדף: "כל מי שיש לו כיפה ופאות משגעים אותו סתם. בסוף התברר שהכול שקר"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

"לקחו אותי ישר לבית הסוהר. בלי משפט, בלי כלום" – כך תיאר היום (שלישי) פעיל הימין הקיצוני מרדכי מאייר את מעצרו. מאייר, בן 18 ממעלה אדומים, נעצר לאחר שקיבל לידיו צו מעצר מנהלי למשך חצי שנה באוגוסט האחרון, לאחר הצתת בית משפחת דוואבשה בכפר דומא, בחשד למעורבות בהצתת כנסייה. בתחילת השבוע שוחרר לפתע ממעצר, כחודש לפני סיום תוקף הצו.

"באו אליי לבית שוטרים ושב"כ עם צו מעצר מנהלי", סיפר מאייר. "מהבית ישר באותו לילה הייתי כבר בבית סוהר. כשראיתי שככה עוצרים אותי, עם צו, הופתעתי". לדבריו, תחילה נלקח לכלא רימונים. "הייתי שם באגף פתוח עם אסירים אחרים. אחרי חודשיים וחצי העבירו אותי לבית סוהר אשל באגף סגור. הייתי בתא כל היום. נתנו לי שלוש שעות ביום להתקשר להורים ולעורך דין. לא חקרו אותי במשך המעצר בכלל". את יתר ימי מעצרו העביר באגף סגור יחד עם אביתר סלונים, עצור מנהלי נוסף.

עוד בנושא:
כתבי אישום הוגשו נגד שני מעורבים בפיגוע בדומא
"לשרוף מסגדים ולשתוק": המדריך לטרור שנתפס אצל מציתי הכנסייה
המשנה ליועמ"ש ביקר עצורי דומא: "מצבם תקין; פער בין טענותיהם למה שמוצג"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"באו אליי לתא ואמרו לי שאני הולך הביתה, בלי סיבה". מרדכי מאייר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום ראשון בערב הופתע מאייר כשהגיעו להודיע לו שהוא משוחרר. "באו אליי לתא ואמרו לי שאני הולך הביתה, בלי סיבה, כמו שעצרו אותי בלי סיבה", אמר, וסיפר על תחושת רדיפה. "כמו שכל ההאשמות נגדי היו שקרים, גם ההאשמות נגד האחרים הם שקר. כל מי שיש לו כיפה ופאות משגעים אותו כל היום וסתם". לדבריו, "מההתחלה אמרנו שהכול היה שקרים ובאמת בסוף התברר שהכול שקר. בית המשפט אכל את השקרים של המשטרה ושב"כ ועדיין אוכל אותם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צו המעצר שהוצא למאייר/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד יצחק בם, המייצג את מאייר מטעם ארגון חוננו, טען כי לאחר הגשת כתב האישום בפרשת דומא ובנוגע לאירועי תג מחיר נוספים, התברר לשב"כ כי מרשו למעשה לא חשוד בדבר ולכן הוא שוחרר. בעקבות שחרורו, בארגון חוננו קוראים לפתוח שוב את החומרים שעליהם התבססו בנוגע לעצורים המנהליים האחרים ולבחון את מעצרם המנהלי.

משב"כ נמסר בתגובה לשחרורו כי "מרדכי מאייר משתייך להתארגנות טרור יהודי שנגד חלק מחבריה הוגשו כתבי אישום. ביסוד מעצרו המנהלי עמד הסיכון המידי הנשקף ממנו כחבר ההתארגנות, וכמי שהיה מעורב בפעילותה. בתום החקירה שנוהלה לאחרונה ולאחר בחינה מחודשת של הסיכון הנובע ממאייר החליטו הגורמים המוסמכים כי צו הגבלה נגד הנדון, לפיו ישהה מאייר במעצר בית לילי ויורחק משטחי יהודה ושומרון, יוכל להוות מענה מידתי לסיכון הנשקף ממנו. על בסיס בחינה זו הוחלט להמיר את המעצר המנהלי בצו הגבלה כאמור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully