וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל ימין ישב במעצר מנהלי במשך 5 חודשים - לשווא: "נעשתה טעות"

3.1.2016 / 19:28

שב"ס הודיע היום למרדכי מאייר, שנעצר מנהלית באוגוסט באישור שר הביטחון בחשד להצתת כנסייה, על שחרורו. זאת לאחר שכתבי אישום הוגשו נגד מעורבים בפרשה, אך לא נגדו. עורכי דינו: "זו רעידת אדמה. אדם ישב במאסר לחינם. הוא חף מפשע"

צילום: דוד קורן, עריכה: שניר דבוש

(הוריו של מאייר, לאחר מעצרו באוגוסט: "חשבנו שישראל היא מדינת חוק")

פעיל הימין הקיצוני מרדכי מאייר, צעיר בן 18 שנעצר מנהלית באוגוסט האחרון על ידי שירות הביטחון הכללי בחשד למעורבות בהצתת כנסייה, שוחרר היום (ראשון) לביתו. עורכי דינו, מטעם ארגון "חוננו", טוענים שנאמר לו כי "נעשתה טעות", ומעצרו בוצע על סמך מידע שגוי.

מאייר נעצר לפני חמישה חודשים יחד עם פעילי ימין קיצוני אחרים, בהם אביתר סלונים ומאיר אטינגר, לאחר הצתת בית משפחת דוואבשה בכפר דומא. בהוראת שר הביטחון משה יעלון, הוצא לו צו מעצר מנהלי למשך חצי שנה. אישרור הצו נבחן על ידי בית המשפט המחוזי בלוד, ומאוחר יותר גם בית המשפט העליון - לאחר עתירה. פרטי המקרה תחת צו איסור פרסום. בשעתו נמסר מדוברות משרד הביטחון כי המעצר בוצע בשל "מעורבותו של מאייר בפעילות אלימה ובפיגועי טרור שאירעו לאחרונה, כחלק מקבוצת טרור יהודית".

לאחר הגשת ארבעת כתבי האישום היום נגד פעילי הטרור היהודי, שניים מהם בפרשת דומא, גילו עורכי דינו כי כל המעורבים הואשמו בהצתת הכנסייה, ומאייר לא ביניהם. בטרם הספיקו לטפל בעניין, הסתבר להם שמאייר עודכן היום מנציגי שירות בתי הסוהר כי בקרוב ישוחרר מכלא אשל.

לקריאה נוספת:
כתבי אישום הוגשו נגד שני מעורבים בפיגוע בדומא
"לשרוף מסגדים ולשתוק": המדריך לטרור שנתפס אצל מציתי הכנסייה
השב"כ החל במעצרים מנהליים: פעיל ימין קיצוני נעצר לחצי שנה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צו המעצר שהוצא למאייר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתגובה למקרה נמסר מעו"ד איציק בם מארגון "חוננו": "זוהי רעידת אדמה. אדם ישב לחינם חמישה חודשים במאסר. אנו נדרוש בדיקה מחודשת של כל צווי המעצר המנהליים שניתנו ככל הנראה על בסיס מידע שגוי של שירות הביטחון הכללי. מהרגע הראשון טען מאייר כי אין לו כל קשר לאירוע שיוחס לו".

עו"ד סימה כוכב חלק, שליוותה את מאייר בתקופת המעצר מטעם "חוננו", הוסיפה: "מאייר נעצר על לא עוול בכפו וכך טען לאורך כל הדרך. היום נוכחנו לדעת כי כל טענותינו בדבר חפותו נכונות. הדבר ממחיש עד כמה המעצר המנהלי פוגע באופן אנוש בחירות של אנשים ועד כמה קלה היד על ההדק כשמדובר במעצר מנהלי של יהודים על רקע אירועים המכונים 'תג מחיר'. מרדכי ישב מספר רב של חודשים בתנאי הפרדה ובידוד כאסיר לכל דבר כאשר הוא חף מפשע ונקי מכל רבב".

הוריו של מאייר לאחר מעצרו: "אנחנו בשוק, הוא ילד טוב"

לאחר מעצרו של מאייר באוגוסט כינסו הוריו מסיבת עיתונאים וזעמו על עצם מעצרו. "אנחנו בשוק", סיפרה שרה, אמו של מרדכי. "הוא ילד טוב. אנחנו אזרחי ארצות הברית, הילדים נולדו שם. גידלנו אותם לאהוב את הבריות. הייתה לנו שם משפחה ופרנסה טובה, ועזבנו הכל כי אנחנו וילדינו אוהבים את ישראל. אני רוצה את הבן שלנו בבית. באותו ערב שנעצר בדיוק דנו בעתיד שלו, בקריירה שהוא רוצה".

הוריו של פעיל הימין שנעצר לחצי שנה: "חשבנו שישראל מדינת חוק". צילום מסך
"אולי זו לא מדינה דמוקרטית". הוריו של מאייר, באוגוסט האחרון/צילום מסך

"הוא רוצה חיים שקטים", הוסיף האב גדליה, "הוא למד תורה וגר בשומרון. עלינו ממדינה דמוקרטית לישראל, שהיא גם מדינה דמוקרטית, ופתאום דופקים בדלת ביתנו עם פתק שאומר שלקחו את מרדכי לחצי שנה בכלא, בלי שום חשד ובלי כתב אישום. אולי זו לא מדינה דמוקרטית".

בשירות הביטחון הכללי לא הכחישו את הטענות, ומסרו בתגובה: "מאייר משתייך להתארגנות הטרור היהודי שנגד חלק מחבריה הוגשו היום כתבי אישום חמורים. ביסוד מעצרו המנהלי עמד הסיכון המידי שנשקף ממנו כחבר ההתארגנות, וכמי שהיה מעורב בפעילותה.

"בתום החקירה שנוהלה לאחרונה ולאחר בחינה מחודשת של הסיכון הנובע ממאייר החליטו הגורמים המוסמכים כי צו הגבלה כנגד הנדון, לפיו ישהה במעצר בית לילי ויורחק משטחי איו"ש, יוכל להוות מענה מידתי לסיכון הנשקף ממנו. על בסיס בחינה זו הוחלט להמיר את המעצר המנהלי בצו הגבלה, כאמור".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully