וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה: כיצד הגיע שמו של ילד בן שש לרשימת האסורים לטיסה?

מגיל קטן נדרש סעיד אדם אחמד, יליד קנדה, לעבור בידוק מיוחד בעלייה על מטוסים. בערב חג המולד נאסר עליו לחלוטין לעלות על טיסה לבוסטון, מה שהוביל את אביו לפרסם ציוץ זועם – ולחולל סערה: "למה ילד מטופל כמו חשוד בטרור?"

סעיד אדם אחמד, ילד בן שש שנאסר עליו לעלות על טיסה בקנדה, ינואר 2016. טוויטר, צילום מסך
היה בדרכו למשחקי ליגת ההוקי בבוסטון. סעיד אדם אחמד/צילום מסך, טוויטר

השר לביטחון פנים בקנדה, ראלף גודייל, הבטיח הלילה (שלישי) לבדוק את פרטי המקרה שבו נאסרה עלייתו לטיסה של סעיד אדם אחמד, ילד בן שש ממחוז אונטריו, לאחר שסומן כאיום טרור פוטנציאלי. המקרה חולל סערה במדינה לאחר שאביו של הילד צייץ בטוויטר תמונה מנמל התעופה פירסון שבטורונטו, שבה מופיע שם בנו במערכת המחשוב תחת רשימת האסורים לטיסה.

"למה הבן שלנו, יליד קנדה, בן שש, נמצא ברשימה?", שאל האב סולימאן אחמד בטוויטר לצד תיוג של חברת התעופה "אייר קנדה". האב, שבערב חג המולד היה בדרכו עם בנו למשחקי ליגת ההוקי הלאומית בבוסטון, הוסיף: "סעיד חייב לעבור בידוק בטחוני מיוחד בכל עלייה למטוס. הוא בן שש".

כמו בנו, גם סולימאן אחמד נולד בקנדה, לאחר שמשפחתו נמלטה ממשטר האפרטהייד בדרום אפריקה. למרות זאת, האם חדיג'ה קג'י סיפרה ל"טורונטו סאן" כי מאז שהיה פעוט, סעיד עובר בידוק מיוחד טרם עלייה לטיסה – מבלי שאף חברת תעופה תגיב בעניין. לטענתה, לא מן הנמנע שבנה חולק את שמו עם אדם שאכן עשוי להיחשב לאיום טרור פוטנציאלי.

עוד בוואלה! NEWS:
בדיקות רקע לכל קונה: התכנית של אובמה להגברת הפיקוח על הנשק
משבר הפליטים: שבדיה ודנמרק הטילו הגבלות על מעברי הגבול
"מגיפה": הסיכוי של שחור בארה"ב למות מירי משטרתי - פי 9 משל לבן

הציוץ שחולל סערה

סולימאן אחמד הוסיף בראיון לגרדיאן הבריטי כי בעקבות הציוץ שחולל סערה, פנו אליו עשרות משפחות נוספות המתמודדות עם בעיה דומה. הוא אסף את שמותיהן, אותן יציג בפגישתו עם חברת הפרלמנט של המחוז. "אנחנו מקווים להבין מה קורה – למה ילד בן שש מטופל כמו חשוד בטרור, ולמה נוהגים בו כך בהתבסס על השם, הגזע או הדת שלו", אמר אחמד, והוסיף: "אנחנו מרגישים שאם הממשלה מאמינה שילד קנדי הוא חשוד בטרור, אז להוריו יש את זכות לדעת על כך".

השר גודייל מסר כי המקרה מעלה "דאגה עמוקה" והוסיף כי "הקנדים מצפים מהממשלה שלהם תמלא שתי דרישות בסיסיות – לשמור על ביטחונם ולשמר את ערכיהם ואת דמותה של המדינה. זוהי המטרה שלה אנו שואפים". חברת "אייר קנדה" מסרה: "אנו עוקבים אחר נהלי המדינה שבה אנו פועלים, לרבות בנוגע לענייני ביטחון המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully