וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין קבע: לא תיפתח חקירה על הדלפת המצגת הסודית בזמן "צוק איתן"

4.1.2016 / 22:55

בתגובה לעתירה שדרשה לחקור את מקור ההדלפה השיב היועמ"ש כי למידע לא היה משמעות אפקטיבית על המבצע. הוא הוסיף כי "הסיכוי לחשיפת מקור ההדלפה בחקירת משטרה אינו גבוה"

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה. יואב דודקביץ'
"אין מקום לחקירה". כוח של צה"ל בגבול הרצועה במהלך מבצע "צוק איתן"/יואב דודקביץ'

"להדלפת המצגת הסודית ב'צוק איתן' לא הייתה משמעות אפקטיבית ועל כן אין מקום לחקירה בעניין" – כך קבע היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, במכתב ששלח לתנועה לאיכות השלטון בתגובה לעתירה שהגישה לבג"ץ. העתירה דרשה לחקור את מקור הדלפת המצגת, שבה הוצגו התוצאות האפשריות של מערכה קרקעית נרחבת ברצועת עזה במהלך מבצע "צוק איתן".

המצגת ניבאה כי באירוע כזה ייהרגו מאות חיילים ואזרחים. היא הודלפה לערוץ 2 ופורסמה בהרחבה, כאשר בין היתר נרמז כי מקורה הוא בלשכת ראש הממשלה, שניסתה למנוע כניסה נרחבת לרצועת עזה.

עוד בוואלה! NEWS:
"זאב בודד" שנוטה להתפרצויות זעם: הצצה למוחו של המחבל
חרף איומי ישראל על חיזבאללה: צה"ל לא ימהר לשבור את הכלים ולהגיב
מבוכה לקואליציה: לראשונה הפסידה בכנסת בהצבעת אי-אמון

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה בוגי יעלון והרמטכ"ל בני גנץ- ביקור בחפ"ק אוגדת עוצבת הפלדה בדרום, יולי 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה נתניהו עם הרמטכ"ל לשעבר גנץ במהלך "צוק איתן"/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

במכתב התגובה פירט וינשטיין את החלטתו שלא לפתוח בחקירה. לדבריו, חקירת הדלפות תוביל לפגיעה בחיסיון העיתונאי. עוד ציין כי בין השיקולים שנלקחים בחשבון בהחלטה היא האפשרות ש"אישי ציבור בכירים מאוד" ייחקרו וכן ביצוע חקירות ובדיקות פוליגרף, דבר העלול להוביל ל"פגיעה בפרטיות" של הנחקרים.

"במהלך המבצע התקיים בישראל שיח ציבורי נרחב על אודות המבצע...תוכן המידע שהודלף לכאורה הוא בעל אופי ציבורי במהותו, אף שגילויו היה אסור", כתב וינשטיין. "לתכני המצגת נחשפו עשרות רבות של אנשים, חלקם ממלאי תפקידים בכירים ביותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הוא הוסיף כי "על מנת להתחקות אחר המדליף, משמעות הדבר הינה חקירה מקיפה מאוד. אומנם חקירה שכזו היא אפשרית אך קשה לחלוק על כך שעל מנת להצדיקה יש להצביע על חשיבות יוצאת דופן בבירור הדברים. נוסיף לכך כי הסיכוי בחקירת משטרה לחשיפת מקור ההדלפה אינו גבוה".

בסיום המכתב כתב וינשטיין כי "תופעת ההדלפות, גם מדיונים ביטחוניים סגורים, הינה למרבה הצער, רווחת. על כן, פתיחה בחקירה פלילית מחייבת יסוד מחמיר ממשי, כדוגמת חשיפת סוד הנמצא ב'ליבת הסוד' או הדלפה שצפויה לגרום לנזק ביטחוני ניכר למדינה. בהדלפת המצגת לא היה משום גילוי נתונים הנמצאים בליבת הסוד של המערכת הביטחונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully