וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלב הציונות הדתית לקיצוניות של נוער הגבעות: זה הנאשם בפיגוע בדומא

3.1.2016 / 13:10

עמירם בן אוליאל, בן 21 מירושלים, התחנך בישיבה המקדשת את הציות לחוקי המדינה. כנער נטש את האידיאולוגיה עליה גדל, עבר להתגורר במאחז הבלאדים הקיצוני ושמו אף נקשר בשמו של מאיר אטינגר, נכדו של הרב כהנא. חבריו מתקשים להאמין להאשמות נגדו: "לא מאפיין אותו". פרופיל

צילום: אבי כהן; עריכה: ניר חן

עמירם בן אוליאל, שהואשם היום (ראשון) בפיגוע ההצתה בכפר הפלסטיני דומא ביולי האחרון, שבו נרצחו שלושה בני משפחת דוואבשה, הוא בנו של רב ההתנחלות כרמי צור, ראובן בן אוליאל, הנחשב למתון. הוא הגיע מלב הציונות הדתית ולמד בישיבה התיכונית "מעלה חבר" שבדרום הר חברון, אך עזב את הלימודים טרם סיים אותם.

בשלב מסוים נטש בן אוליאל, בן 21 מירושלים, את האידיאולוגיה הממלכתית עליה גדל והחליפה בקיצוניות של נוער הגבעות. לאחר מכן התגלגל לגבעות המאחזים הבלתי חוקיים באזור בנימין. לדברי חבריו, הוא התגורר תקופה במאחז הבלאדים הקיצוני, לאחר מכן התגורר במאחז גאולת ציון, וכפי שמקובל באותה קבוצה, בעוד כמה מאחזים אחרים.

לקריאה נוספת:
בית המשפט שחרר חשוד בפרשת הפיגוע בדומא למעצר בית
תיעוד מרגש: אחמד דוואבשה מצליח ללכת במחלקה השיקומית בתל השומר
המשנה ליועמ"ש ביקר עצורי דומא: "מצבם תקין; פער בין טענותיהם למה שמוצג"

הוריו של הנאשם המרכזי ברצח משפחת דוואבשה: "עבר התעללות בחקירה, מאמינים בחפותו". ספק 500
מלב הציונות הדתית לנוער הגבעות. בן אוליאל/ספק 500

שמו של בן אוליאל נקשר גם בשמו של מאיר אטינגר, נכדו של מאיר כהנא, שנחשב להוגה הדעות של האג'נדה הקיצונית בקרב נוער הגבעות. השניים אף התגוררו יחדיו במאחז רמת מגרון.

למרות זאת, לדברי אחד מחבריו של בן אוליאל, השקפתו של אטינגר לא השפיעה עליו. "כולם בקשר אחד עם השני, אבל לא היה מדובר בחברות גדולה וצמודה. לא מדובר בקשר חזק".

עוד באותו נושא

תיעוד: בן אוליאל משחזר בדומא את הצתת בית משפחת דוואבשה

לכתבה המלאה

התקרב לחסידות ברסלב והתרחק מהמשפחה

חברו של בן אוליאל עדיין מתקשה להאמין להאשמות נגדו. "הוא בנאדם מאוד חושב ושקול, קשה לי להאמין לי שהוא עשה את זה. הוא שקול ויודע מה הוא עושה, הוא לא בנאדם פזיז".

לדברי אותו חבר, "בין ההשקפה השגרתית של נוער הגבעות להקמת עוד ועוד נקודות התיישבות להשקפתו של אטינגר, שלא עוסקת בנושא ההתיישבות, בן אוליאל היה קרוב הרבה יותר להשקפת ההתיישבות בכל מקום בארץ ישראל".

הוארך מעצרו של מאיר אטינגר, היעד המרכזי של החטיבה היהודית בשב"כ. ערן גילווארג
התגוררו יחדיו במאחז "רמת מגרון". מאיר אטינגר/ערן גילווארג

לפני כשנה וחצי התחתן בן אוליאל עם אוריה, וכמה חודשים לאחר מכן נולדה לשניים בת. תחילה התגוררו בני הזוג במאחז גאולת ציון ואחר כך עברו לעדי עד, שם התגוררו גם בזמן ההצתה בכפר דומא. בן אוליאל התחרד בעקבות אשתו, והשניים התקרבו לאחת מקהילות חסידות ברסלב ולאחרונה אף עברו להתגורר בירושלים. לדברי מכריו, בעקבות השינוי התערער הקשר עם בני משפחתו ושבעת אחיו ואחיותיו. בני משפחתו גם לא נראו בדיונים בבית המשפט בעניינו.

"הוא תמיד היה הרגוע בחבורה", סיפר חבר נוסף. "בכל אירוע של פינוי או הפגנה הוא זה שפעל להרגיע את החבר'ה ומעולם לא היה אגרסיבי ובוודאי לא התכוון לפגוע באיש בשום צורה. השינוי האחרון שלו לחסידות ברסלב עוד יותר הרחיקה אותו מהדברים האלה והאשמה כזו בוודאי לא מתאימה לו, לא מאפיינת אותו ואין לי שום צל של ספק שהוא לא עשה את הדבר הזה".

בית משפחת עמירם בן אוליאל בכרמי צור, המועצה האזורית גוש עציון. דצמבר 2015. מור שאולי
"היה קרוב להשקפת ההתיישבות בכל מקום בארץ ישראל". בית משפחת בן אוליאל בכרמי צור/מור שאולי
ראובן בן אוליאל רבה של כרמי צור. מתוך אתר ערוץ 7, צילום מסך
אביו של הנאשם, ראובן בן אוליאל/צילום מסך, מתוך אתר ערוץ 7

לטענת אשתו של בן אוליאל, אוריאן, היא הייתה לצדו בלילה שבו הוצת בית משפחת דוואבשה. לדבריה, בערב הם טיילו בסמוך לביתם בעדי עד ובשעה מוקדמת יחסית חזרו יחדיו לביתם, ושם נשארו כל הלילה.

נגד בן אוליאל עומדים כמה תיקים בחשד למעשים על רקע לאומני. בשל כך הטיל עליו בית המשפט כמה הגבלות לפני כשנה, אך הוא סירב למלא אותן. לאור סירובו הוחלט לעצור אותו עד לתום ההליכים נגדו. לאחר מעצרו סירב בן אוליאל להכיר בסמכות בית המשפט לדון בעניינו ודרש להישפט בפני בית הדין לענייני העם והמדינה בראשתו של הרב ישראל אריאל. למרות שניתנה לו אפשרות נוספת למלא אחר תנאי השחרור, בן אוליאל סירב ונשאר תקופה נוספת במעצר.

ביתו של עמירם בן אוליאל בירושלים חשוד בפרשת דומא. רוני כנפו
ביתו של בן אוליאל בירושלים/רוני כנפו
בית משפחת דוואבשה, כפר דומא, יולי 2015. רויטרס
בית משפחת דוואבשה לאחר שהוצת על יושביו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully