וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בנצרת עילית: מסיבת חג מולד תתקיים במבנה ציבור בליל שבת

31.12.2015 / 0:32

ויכוח התעורר בין כמה מתושביה היהודים של העיר לבין העירייה בשל הזמנה למסיבה. תושב העיר: "זו לא גזענות, רוצה לחיות ביישוב עם צביון יהודי". העירייה: "האירוע מתקיים זה שנים רבות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הדבר מעורר חשש כבד לפגיעה בצביונה היהודי של העיר". השלט שנתלה במרכז העיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

תושבים בנצרת עילית זועמים בשל מסיבת חג מולד שצפויה להתקיים במתנ"ס עירוני בסוף השבוע הבא. ויכוח התעורר בימים האחרונים בין כמה מתושביה היהודים של נצרת עילית לבין העירייה, לאחר ששלט גדול הוצב על גדר מתנ"ס ברקוביץ' שבמרכז העיר ובו הזמנה בערבית ובעברית למסיבה שתיערך בליל שבת, ה-8 בינואר.

דוד רומי, אחד מתושבי העיר המתנגדים לקיום המסיבה אמר כי "הדבר מעורר חשש כבד לפגיעה בצביונה היהודי של העיר. נצרת עילית היא עיר יהודית. אני מכבד את כל תושבי העיר, בני כל הדתות. אבל מי שגר פה צריך לכבד את המקום שבו הוא חי ולהבין כי אם הוא בא לגור בעיר עם צביון יהודי, עליו לקבל זאת".

עוד בוואלה! NEWS:
הממשלה אישרה: 15 מיליארד שקלים יוקצו לצמצום פערים במגזר הערבי
מאות מתושבי עפולה הפגינו נגד מגורי ערבים: "העיר לא למכירה"
נתניהו נגד משתתפי "חתונת השנאה": "כופרים במדינה"

חג המולד בנצרת. דצמבר 2015. ערן גילווארג
"זה מתפרש כפרובוקציה". חגיגות חג המולד בנצרת השכנה, בשבוע שעבר/ערן גילווארג

בנצרת עילית חיים כיום כ-41 אלף תושבים, ועל פי הערכות כחמישית מהם הם ערבים נוצרים ומוסלמים. בשנים האחרונות עוברת העיר כמה תהליכים דמוגרפיים: הגירה איטית של האוכלוסייה היהודית ליישובי האזור, בעיקר לעפולה; הקמת שכונה חרדית גדולה ומעבר של תושבים ערבים מהיישובים הסמוכים. בצפון-מערב העיר נמצאת שכונת כרמים שסופחה בעבר וכמעט כל תושביה ערבים. בנוסף, לפני כמה חודשים הצטרפה הסיעה הערבית "דו קיום" לקואליציה העירונית ולראשונה בתולדות העיר אף יש סגן ראש עיר ערבי.

זו אינה הפעם הראשונה שחג המולד נחגג בנצרת עילית. מדי שנה העירייה מקשטת את רחובות שכונת הכרמים לרגל החג וראשי העיר אף נוהגים לברך את בני הקהילה לרגל יום חגם ולחלק שי לילדים הנוצרים. בעבר התעוררו ויכוחים סביב דרישת נציגי הציבור הנוצרי להציב עץ חג מולד באתרים מרכזיים בעיר, בדומה להצבת חנוכיות בחג חנוכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חג המולד בנצרת. דצמבר 2015. ערן גילווארג
"עיריית נצרת עילית מכבדת את כל תושביה". נצרת, בשבוע שעבר/ערן גילווארג

בעקבות הוויכוח הנוכחי הוסר השלט והוא הועבר לתוך מתחם המתנ"ס. לדברי רומי, "זה מתפרש כפרובוקציה. למה לכתוב שלט בשפה ערבית? למה לחגוג במבנה ציבור ביום שישי ולא ביום חול? אין לי בעיה עם מי שגר פה, אבל שלא ישנו את אופייה וצביונה של העיר. זו לא גזענות, אני כיהודי רוצה לחיות ביישוב עם צביון יהודי. האם אני אוכל לקיים אירוע עם אופי דתי-יהודי בלב יישוב ערבי?".

"האירוע מיועד לנוצרים, הטענה על קיומו ביום שישי לא רלוונטית"

בעירייה דחו את טענות המתנגדים לחגיגה ומסרו בתגובה כי "עיריית נצרת עילית מכבדת את כל תושביה ובתוכם מיעוט מקרב בני העדה הנוצרית שחוגג בימים אלה את חג המולד. העירייה מאחלת לתושבים החוגגים ולכל הנוצרים ברחבי העולם חג שמח ושנה טובה. האירוע המוזכר מתקיים במתנ"ס ברקוביץ' זה שנים רבות, בדיוק באותה המתכונת. הואיל והאירוע מיועד לתושבים הנוצרים, הטענה על קיומו ביום שישי לא רלוונטית.

"אם יש פרובוקציה, הרי שהיא נעוצה דווקא בטענות סתמיות שמאחוריהן מסתתרים ככל הנראה מניעים פוליטיים. מיותר לציין כי קיום האירוע אינו פוגע או מוריד כהוא זה מצביונה היהודי המובהק של נצרת עילית. לצורך הדוגמה נזכיר כי לא מזמן ציינו נשיא ארצות הברית ואישים רמי מעלה ברחבי העולם את חג החנוכה. איש לא סבר כי יש בכך משום פגיעה בצביונם הנוצרי".

(עדכון ראשון: 23:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully