וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מתושבי עפולה הפגינו נגד מגורי ערבים: "העיר לא למכירה"

26.12.2015 / 20:15

כ-500 תושבים מחו נגד זכייתם של 45 אזרחים ערבים במכרז לבניית בתים באחת משכונות העיר, מה שלטענתם יפגע בצביונה. ראש עיריית נצרת עילית לשעבר אלכס גדלקין: "זהות יהודית זו לא גזענות"

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

כ-500 מתושבי עפולה הפגינו הערב (שבת) בכיכר העצמאות בעיר נגד זכייתם של 45 ערבים ישראלים במכרז לבניית בתים באחת משכונות העיר. סיסמת ההפגנה הייתה "עפולה לא למכירה", וטענת המטה המארגן היא שהמרכז נערך תחת תיאום מחירים ובניגוד לחוק – ועל כן עלתה הדרישה לבטלו. לדברי התושבים, הם אף הגישו תלונה במשטרה בטענה כי האזרחים הערבים שזכו במכרז התאגדו באופן אסור ונקטו בפעולות לא חוקיות על מנת לקבל את היתרי הבנייה.

ראש עיריית נצרת עילית לשעבר וחבר מועצת העיר נצרת עילית מטעם ישראל ביתנו, אלכס גדלקין, אמר בהפגנה כי "היהודים הם מיעוט בגליל. גם לנו מגיעות זכויות". הוא הוסיף כי "אני לא רוצה שיקרה בעפולה מה שקרה בנצרת עילית. אנחנו רוצים עיר עם צביון יהודי וזו לא גזענות. לא צריך לפחד. אנחנו כולנו פה ביחד. צריכים שנצרת עילית ועפולה יהיו חזקות. זהות יהודית זו לא גזענות".

לקריאה נוספת:
סערת הדירות לערבים בעפולה: "חלק מהזוכים במכרז רוצים לסגת מהעסקה"
"כל בניין שיקום - יישרף": תושבי עפולה שמתנגדים לגור ליד ערבים
סערת הדירות לערבים באופקים: "צריך לתת לכל אחד לבנות את עתידו"

הפגנה בעפולה הערב נגד רכישת נדל:ן על ידי ערבים. יותם רונן, מערכת וואלה! NEWS
"זו צריכה להיות עיר יהודית בלבד". מפגינים בעפולה, הערב/מערכת וואלה! NEWS, יותם רונן

בוריס מוגרמן, תושב העיר, אמר: "אי אפשר לעשות שכונה ערבית בעיר יהודית. זו צריכה להיות עיר יהודית בלבד. הרי ערבים לא נותנים ליהודים לגור ביישובים שלהם. אנחנו כל יום שומעים על פיגועים, לא רוצים שזה יהיה גם בעפולה. הם לומדים להרוג יהודים מאז שהם תינוקות. עליתי עם משפחתי לפני 25 שנה, יש לי נכדים ונין, זה לא מה שאני רוצה עבורם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

חבר מועצה: "היה כאן מכרז לא חוקי והמשטרה תחקור זאת"

דוד סויסה, חבר מועצת העיר ולשעבר יועצו של שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, אמר כי "היה כאן מכרז לא חוקי והמשטרה תחקור זאת. יש לנו זכות לומר שאנחנו רוצים לשמור על צביון העיר ושתהיה קדימות לבנינו תושבי העיר".

להפגנה הערב הגיע גם יו"ר ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, שהתאכזב מכמות הנוכחים. "באתי מרחוק. אני עצוב שבאו מעט. מספיק נרצחו פה בעפולה, מספיק יהודיות יוצאות עם ערבים", אמר. "איפה כל תושבי עפולה? למה אתם מחכים? תתעוררו. המצב יהיה יותר גרוע. אתם יכולים לגור בסכנין או באום אל-פחם? תתעוררו. צריך להשאיר את עפולה יהודית".

הפגנה בעפולה הערב נגד רכישת נדל:ן על ידי ערבים. יותם רונן, מערכת וואלה! NEWS
"גם לנו מגיעות זכויות". עפולה, הערב/מערכת וואלה! NEWS, יותם רונן

מוקדם יותר הבטיחו מארגני ההפגנה, הפעילים במסגרת מטה מאבק שהוקם בנושא, כי תהיה "עצרת גדולה". המחאה מתקיימת בסופו של שבוע עמוס בצעדים נוספים שנקטו המוחים בעיר, בהם תליית שלטים, פרסום נגד תוצאות המכרז במקומונים והפצת דעותיהם תוך גיוס תומכים ברשתות החברתיות.

איתי כהן, תושב העיר הנמנה על ראשי המטה, הסביר כי יש היענות גדולה בקרב הציבור בעיר. "אנו גם מצפים לבואם של מפגינים מערי הסביבה, כמו מגדל העמק, נצרת עילית ובית שאן". עו"ד אלי וקנין, המלווה משפטית את המאבק נגד תוצאות המכרז, הסביר כי מטרת ההפגנה אינה פוליטית, וכי היא לא מכוונת נגד ראש העירייה יצחק מירון. "ההפגנה היא נגד הליך המכרז ותוצאותיו", אמר וקנין.

לדברי וקנין, הוא מתנגד למעורבות של גורמים פוליטיים ארציים בהפגנה, ולא יתמוך בהשתתפות פעילים של תנועות ימין. "זו לא הפגנה פוליטית, זו הפגנה שתומכת בשמירה על צביונה של העיר", הסביר. "זהו מאבק של אנשים טובים בהתאגדות שצמחה מהשטח, בשכונה לא חזקה במיוחד. אנחנו לא רוצים שפוליטיקאים ינצלו את ההפגנה וינסו לקחת אותה ימינה".

בנצי גופשטיין הפגנה בעפולה הערב נגד ממכר נדלן לערבים 26 דצמבר 2015. יותם רונן
פעיל הימין בנצי גופשטיין בהפגנה, הערב/יותם רונן

לטענתו, ההפגנה היא חלק מביטוי זכויותיהם הדמוקרטיות של המוחים, כמו הזכות להפגין ולהביע דעה. הוא הסביר: "במאבק שאנחנו מנהלים אין גזענות או שנאת ערבים כפי שטענו נגדנו. שלא ילמדו את תושבי עפולה מה הוא דו-קיום. יש בעיר רופאים ערבים ובתי עסק בבעלות ערבים. ערבים גם מתגוררים בעיר. לא נכון לבנות מקבץ המזוהה עם אוכלוסיה מסויימת ועוד בשכונה חלשה. התושבים חוששים מהתנגשות בחגים, מועדים, בחינוך ובתרבות. הם רוצים לשמור על צביון השכונה שלהם, כמו שברמת אביב ביקשו לשמור על צביון השכונה שלהם והתנגדו לפעילות חב"ד".

הסערה בנושא התעוררה לפני שבועיים, עם פרסום תוצאות מכרז של רשות מקרקעי ישראל לבניית 45 יחידות דיור בשכונת עפולה הצעירה. במכרז זכו רק אזרחים ערבים, ובעקבות זאת התעורר גל מחאה בעיר. בעת פרסום התוצאות, התקיימה הפגנה מול בניין העירייה בהשתתפות כ-200 תושבים, שמנעו מראש העיר לצאת ולדבר עמם. בצאתו מבניין העירייה, נאלץ מירון להיות תחת אבטחת שוטרים.

(עדכון ראשון: 18:15)

הפגנה בעפולה הערב נגד רכישת נדל:ן על ידי ערבים. יותם רונן, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה בעפולה הערב נגד רכישת נדל:ן על ידי ערבים/מערכת וואלה! NEWS, יותם רונן
הפגנה בעפולה הערב נגד רכישת נדל:ן על ידי ערבים. יותם רונן, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה בעפולה הערב נגד רכישת נדל:ן על ידי ערבים/מערכת וואלה! NEWS, יותם רונן
הפגנה בעפולה הערב נגד רכישת נדל:ן על ידי ערבים. יותם רונן, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה בעפולה הערב נגד רכישת נדל:ן על ידי ערבים/מערכת וואלה! NEWS, יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully