וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרצה שלימד עם שלט "שתול": גם ח"כים צריכים לענוד טלאי

פרופ' אלון הראל מהאוניברסיטה העברית שמחה על חוק סימון העמותות באחת מהרצאותיו אמר בריאיון לוואלה! NEWS: "הבנתי מהשרה שקד שאנחנו צריכים להזדהות כשמאל או ימין לפני שאנחנו פותחים את הפה. ההתמרמרות נגד החקיקה מובנת"

עריכה: ניר חן צילום: דוד קורן

פרופ' אלון הראל מהפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית שהגיע אתמול להרצאה עם שלט שעליו נכתב "שתול" אמר היום (רביעי) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי החליט למחות על חוק סימון העמותות מפני שהוא "לא ראוי ולא חוקתי". "אני חושב שההתמרמרות נגד החקיקה היא מובנת", הוסיף.

לדבריו, "אנחנו נמצאים בעולם שבו אנשים צריכים לזהות את העמדות הפוליטיות שלהם לפני שהם פותחים את הפה שלהם. הבנתי מהשרה שקד שאנחנו צריכים להזדהות כשמאל או ימין לפני שאנחנו פותחים את הפה. התפקיד העיקרי של התיוג הוא לייצר סטיגמה נגדם. התערבות של מדינות הוא לא חמור יותר או פחות מהתערבות של טייקונים זרים. אולי גם חברי כנסת צריכים לענוד טלאי שיסביר מה מקורות המימון שלהם?".

לקריאה נוספת:
מרצה באוניברסיטה העברית נגד השרה שקד: "חלאה ניאו-נאצית"
קריאת חובה באוניברסיטה העברית: עדויות של "שוברים שתיקה"

פרופ אלון הראל מהפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית. פייסבוק, אתר רשמי
"התערבות של מדינות הוא לא חמור יותר או פחות מהתערבות של טייקונים זרים". הראל בהרצאה, אתמול/אתר רשמי, פייסבוק

בתוך כך, ח"כ אלי כהן (כולנו) פנה היום לנשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' מנחם בן ששון, בדרישה להשעות את פרופ' הראל מתפקידו. "הבעת עמדה פוליטית במהלך הרצאה הינה ניצול לרעה של מרות, כפייה של דעה פוליטית ועבירה על כללי האקדמיה", כתב כהן, שהיה בעבר מרצה באוניברסיטת תל אביב. "דבר מעין זה לא יעלה על הדעת. כמדינה דמוקרטית יכול, ואף נכון, שכל אדם שבוחר להביע את עמדתו יעשה זאת, אך בזמנו החופשי ולא תוך ניצול מרות וכפיית דעה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"חברי הסגל רשאים לבטא את דעותיהם, כאנשים פרטיים"

פרופ' בן ששון עצמו פרסם היום הודעה בעקבות התבטאויות מרצים מהאוניברסיטה בימים האחרונים נגד שרת המשפטים, איילת שקד, החתומה על החוק. "האוניברסיטה העברית מגנה בחריפות שימוש בביטויים לא ראויים ופוגעניים בצורה קיצונית שמרצה באוניברסיטה עשה בהם שימוש השבוע", כתב. "הסגנון הזה אינו קביל, אינו משקף את ערכי האוניברסיטה ואת רוח הסובלנות והכבוד ההדדי שבהם דוגלת האוניברסיטה.

שרת המשפטים איילת שקד, ישיבת סיעת הבית היהודי, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
"הדברים שהוטחו בשרת המשפטים נאמרו על דעתו הפרטית של האומר". שקד/נועם מושקוביץ

"חברי הסגל של האוניברסיטה רשאים לבטא את דעותיהם, כאנשים פרטיים, גם אם דעות אלו מקוממות", הוסיף. "האוניברסיטה מגנה שיח פוגעני, אלימות מילולית ושיסוי. כל שיח צריך להתנהל בדיאלוג מכובד והקשבה לדעות של האחר. כל עוד אין מדובר בניצול של הבמה האקדמית, האוניברסיטה אינה אחראית להתבטאויות של החברים בקהילה האקדמית. בידי רשויות אכיפת החוק, ולא בידי האוניברסיטה, יש הסמכות לטפל במקרים שבהם יש בהתבטאויות או בפעולות חברים בקהילה האקדמית, כאנשים פרטיים, עבירה על החוק.

בן ששון הוסיף כי "בשבועות האחרונים אנו עדים להסתה כלפי ציבורים שלמים, שהגיעה עד נשיא המדינה. האוניברסיטה מגנה כל שיח שטנה, בין אם הוא הסתה על פי החוק ובין אם לאו. אף שהדברים שהוטחו בשרת המשפטים איילת שקד נאמרו על דעתו הפרטית של האומר, האוניברסיטה מסתייגת מהם בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים. הם קיצוניים, לא נכונים ופוגעים לשווא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully