וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהשנה הבאה: שוטרים יענדו מצלמות גוף "להגברת השקיפות"

30.12.2015 / 17:13

מ-2016 יצוידו שוטרים במצלמות כדי להגביר את השקיפות בעבודת המשטרה "ככלי חשוב לבניית האמון בין השוטר לאזרח". היוזמה, שפורסמה לראשונה בוואלה! NEWS, צפויה להפחית באופן ניכר את מספר התלונות של האזרחים נגד שוטרים

מחאת יוצאי אתיופיה, תל אביב, 03.05.2015. דרור עינב
שוטרים בהפגנת בני העדה האתיופית בתל אביב/דרור עינב

המשטרה הודיעה היום (רביעי) כי החל מהשנה באה יצוידו השוטרים במצלמות גוף, במטרה "להגביר את השקיפות". היוזמה פורסמה לראשונה בוואלה! NEWS בשנה שעברה.

לפי הודעת המשטרה, במהלך השנה 2017-2016 יצייד הארגון את שוטריו במצלמות "מתוך הבנת האפקטיביות בשימוש של מצלמה אישית על שוטרים, לצורך הגברת השקיפות בעבודת המשטרה, ככלי חשוב בבניית האמון במגע בין השוטר לאזרח".

לקריאה נוספת:
מלחמות השליטה החדשות: כך הולידה פרשה 512 את דור הפשע הבא
מפקד כלא מעשיהו לשעבר: "על אולמרט לשכוח שהיה ראש ממשלה"
עונש לקורבן: בישיבת כפר הרא"ה סילקו תלמיד שבילה עם "עזרא לנדרובר"

הפגנת יוצאי אתיופיה, תל אביב, 22 ביוני 2015. ראובן קסטרו
היוזמה נשקלה כבר בשנה שעברה. שוטרים בהפגנת יוצאי אתיופיה בתל אביב/ראובן קסטרו

היוזמה עלתה לדיון בשנה שעברה מתוך הבנה כי יש לתעד את פעולות השוטרים בעת חיכוך עם אזרחים. יישום הרעיון נמשך זמן מה בעיקר בשל קשיים לוגיסטיים, על אף כי הוא צפוי להפחית באופן ניכר את מספר התלונות של האזרחים נגד שוטרים.

לפיקוד הבכיר של המשטרה הוצגו נתונים ומצגות באשר ליעילות הפרויקט. בין היתר, נטען כי התיעוד עשוי לסייע למשטרה לפקח על פעולות השוטרים בעת המגע עם האזרחים, לאמת את טיב עבודתם ולמנוע שימוש מופרז בכוח. כמו כן, יאפשר התיעוד גם להביא את גרסת המשטרה לאירועים בעייתים - דבר בעל חשיבות גדולה בעידן שבו כל אזרח מצויד בטלפון סלולרי המסוגל לצלם בקלות שוטרים ולהעלות את ההקלטה לרשתות החברתיות, או להגיש תביעה בבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully