וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה שוקלים: כל שוטר יצויד במצלמה נסתרת

18.5.2014 / 17:05

היוזמה נחשבת להצלחה במדינות כמו ארה"ב, שם נמצא שהיא מורידה את שיעור התלונות נגד שוטרים. עם זאת, יישומה מעלה חשש לפגיעה חמורה בפרטיות

מצלמה על בגדו של שוטר בלוס אנג'לס, ארצות הברית. AP
מוריד תלונות אזרחים נגד שוטרים ב-89%. מצלמה על בגדיו של שוטר בלוס אנג'לס/AP

במשטרת ישראל שוקלים בימים אלה לצייד כל שוטר בשטח במצלמה נסתרת על דש הבגד, במטרה לתעד את פעולות השוטרים בעת חיכוך עם האזרחים. מקורו של הרעיון בארצות הברית ובמדינות נוספות, וכעת נבדקת היתכנותו. אך אף שהפעלת המצלמות צפויה להפחית באופן ניכר את התלונות של אזרחים נגד שוטרים, יישומה יארך עוד לא מעט זמן, בעיקר בשל קשיים לוגיסטיים.

לפיקוד הבכיר של המשטרה הוצגו נתונים ומצגות באשר ליעילות של הצבת מצלמות נסתרות על בגדי השוטרים. בין היתר, נטען כי התיעוד עשוי לסייע למשטרה לפקח על פעולות השוטרים בעת המגע עם האזרחים, לאמת את טיב עבודתם ולמנוע שימוש מופרז בכוח. כמו כן, יאפשר התיעוד גם להביא את גרסת המשטרה לאירועים בעייתים - דבר בעל חשיבות גדולה בעידן שבו כל אזרח מצויד בטלפון סלולרי המסוגל לצלם בקלות שוטרים ולהעלות את ההקלטה לרשתות החברתיות, או להגיש תביעה בבית המשפט.

בשלב זה, במשטרה רק בוחנים את היוזמה, בדגש על הפן הלוגיסטי שלה. זאת מכיוון שאם יצויד כל שוטר במצלמה מסוג זה, יצריך הדבר היערכות מיוחדת לאחסון של עשרות אלפי שעות צפייה במחשבי המשטרה. עקב כך, יישומה של היוזמה נראה רחוק למדי. עם זאת, אמרו גורמים במשטרה לוואלה! חדשות כי הרעיון נראה מבטיח והוא כבר הוכיח את עצמו במדינות אחרות.

עוד בוואלה! חדשות:
הרופאים מאיכילוב נחקרים בחשד שקיבלו כסף מחולים
ארגנטינה: התגלו עצמות דינוזאור בגובה 7 קומות
מרד אסירים בברזיל: 122 איש נלקחו בני ערובה

מצלמה על בגדו של שוטר בלונדון, בריטניה. רויטרס
חשש לפגיעה בפרטיות. מצלמה על בגדו של שוטר בלונדון/רויטרס

כך למשל מחקר שנערך בעיירה בקליפורניה ב-2013 מצא כי הצבת מצלמות נסתרות על השוטרים לוותה בירידה של שיעור התלונות נגד השוטרים ב-89%, וירידה של כ-50% בתקריות של שימוש בכוח מצדם. מנגד, במקרים מסוימים שוטרים אף זוכו מאשמה לאחר שהושעו, בעקבות תיעוד במצלמתם.

עם זאת, גם בארצות הברית הצבת המצלמות הנסתרות מעוררת מחלוקת בטענה שפרטיותם של האזרחים נפגעת וכן פרטיותם של השוטרים עצמם. סוגיות אלו עלולות לטרפד את המהלך, שהיבטי הפרטיות שבו ודאי יעסיקו את מקבלי ההחלטות.

כבר כיום עושה המשטרה שימוש במצלמות במסגרת פיילוט התקנת מצלמות וידאו בניידות תנועה. ראש אגף התנועה, ניצב צ'יקו אדרי, כבר הביע את שביעות רצונו מן הפיילוט והצפי הוא כי הוא יורחב לכלל ניידות התנועה של המשטרה ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully