וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרד אסירים בברזיל: 122 איש נלקחו בני ערובה

סוכנויות הידיעות

18.5.2014 / 9:48

האסירים לכדו ארבעה סוהרים ו-118 בני משפחה באגף הכלא. הם מוחים על היחס כלפיהם ודורשים שעות ביקור נוחות יותר. הנהלת הכלא מנהלת עמם משא ומתן. אחד הסוהרים נפצע בראשו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האסירים מתבצרים באגף בית הכלא, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

122 בני אדם נלקחו כבני ערובה במהלך התפרעות אסירים שפרצה אתמול (שבת) בבית סוהר שבצפון-מזרח ברזיל - כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית, בהתבסס על כלי תקשורת מקומיים. בין בני הערובה ארבעה סוהרים, שאחד מהם נפצע בראשו. שאר הלכודים הם בני משפחה של האסירים שביקרו אותם בעת תחילת המהומות בשעות הבוקר. נוסף על פציעת הסוהר, הרגו האסירים שני כלבי משטרה.

"ההתפרעות היא רק באגף אחד של הכלא", אמרה דוברת מתקן הכלא, השוכן בעיר ארקאז'ו במדינת סרז'יפה. כלי התקשורת מדווחים כי בשלב זה נרגעה ההתפרעות. הנהלת הכלא החלה לנהל משא ומתן עם האסירים, והוא צפוי להימשך גם הבוקר.

בין דרישות האסירים: מעבר של חלקם לבתי כלא אחרים, יחס טוב יותר ושעות ביקור נוחות יותר. מנהיג האסירים המורדים המתבצרים באגף בית הכלא אף דרש נוכחות של כתב מכלי התקשורת המקומי.

עוד בוואלה! חדשות:
מגדל מגורים בצפון קוריאה קרס: ”אסון בלתי נתפס”
יזם נדל”ן נפל אל מותו מהקומה ה-13 בראשון לציון
עולם במשבר: ”ארה”ב מוצפת במצבי חירום”

התפרעות בבית כלא בברזיל במחוז סרג'יפ בעיר אראקג'ו, אפריל 2012. AP
רוב בני הערובה הם בני משפחותיהם של האסירים, שהיו בביקור. מהומות קודמות באותו בית כלא, לפי שנתיים/AP

מפקד המשטרה הצבאית של מדינת סרז'יפה אמר לכלי התקשורת כי הם אינם מחשיבים את בני המשפחות בני ערובה. "הם אמנם לא מסוגלים לעזוב את המתקן, אך אנו לא מאמינים שהאסירים יפגעו בבני משפחותיהם", אמר. עם זאת, ארבעת הסוהרים נחשבים בני ערובה לכל דבר משום שהם "מאוימים שם בפנים", לשון המפקד.

ב-2012 אירעה התפרעות אסירים נוספת באותו בית כלא. האסירים לקחו 141 אנשים בני ערובה במחאה על יחס לא הוגן ואוכל מקולקל, ודרשו לפטר את מנהל הכלא. אחרי 24 שעות של משא ומתן שוחררו בני הערובה. גם במקרה זה הרוב המוחלט של בני הערובה היו בני משפחותיהם של האסירים שביקרו אותם בבית הכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully