וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדל מגורים בצפון קוריאה קרס: ”אסון בלתי נתפס”

חשש למאות הרוגים בהתמוטטות בניין מגורים בן 23 קומות בפיונגיאנג. המשטר בהתנצלות נדירה: ”פיקחו על הקמתו בצורה לא אחראית”. קים ג’ונג און ”לא נרדם כל הלילה וחש כאב”

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

בניין מגורים התמוטט בפיונגיאנג, בירת קוריאה הצפונית, וככל הנראה מאות בני אדם נספו בקריסתו - כך עולה מהתנצלות שפורסמה היום (ראשון) בסוכנות הידיעות הממלכתית KCNA. בכיר במשטר המבודד התנצל והביע "את תנחומיו הכנים" בפני משפחות הנפגעים. זהו צעד נדיר של הודאה באשמה וקבלת אחריות במשטר, ומקרה יוצא דופן של מתיחת ביקורת על הרשויות בקוריאה הצפונית.

בדיווח צוין כי היו נפגעים בהתמוטטות, אך לא נמסר מידע נוסף בנוגע למספר הפצועים או ההרוגים. מבצע החילוץ וההצלה "האינטנסיבי" של שירותי החירום הצפון קוריאניים הסתיים אתמול. כ-2.5 מיליון תושבים מתגוררים בפיונגיאנג. לפי ההערכות, רובם מקורבים לשלטון או בעלי רקע מיוחס.

עוד בוואלה! חדשות:
לרכוב על גב הנמר: בוושינגטון נערכים לאתגרי המחר
ארגנטינה: התגלו עצמות דינוזאור בגובה 7 קומות
פסגת חירום: "ניגריה לא תנצח את בוקו חראם לבדה"

שליט קוריאה הצפונית מסייר באתר הסקי מסיק-ריונג. פיונגיאנג, דצמבר 2013. רויטרס
מעבר לבניינים חדשים לפני שהושלמה בנייתם הוא עניין נפוץ. קים ג'ונג און בביקר בבירה פיונגיאנג/רויטרס

ההודעה מפיונגיאנג הייתה למעשה הדיווח הראשון על האסון הקשה, שאירע באזור פיונגצ'ון בבירה ביום שלישי האחרון. "הקמת הבניין לא נעשתה כראוי, והבכירים פיקחו על כך בצורה לא אחראית", נמסר בסוכנות הידיעות. עם זאת, סיבת ההתמוטטות לא נמסרה.

לפי הדיווח, השר לענייני ביטחון העם של קוריאה הצפונית, צ'ו פו איל, "ביקש מחילה", לאחר שלא הצליח לפקח על הפרויקט כראוי, "וכתוצאה מכך, הביא לתאונה בלתי נתפסת". בכיר טען כי המנהיג, קים ג'ונג און, "לא נרדם כל הלילה וחש כאב" מאז שמע על האסון. תושבי העיר "היו בהלם קשה", דווח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
גורדי שחקים בפיונגיאנג, בירת קוריאה הצפונית. AP
רוב תושבי פיונגיאנג מקורבים לשלטון. גורדי שחקים בבירה/AP

גורם במשרד האיחוד של קוריאה הדרומית אישר היום כי בניין בן 23 קומות התמוטט בפיונגיאנג ביום שלישי, אולם סירב להבהיר מהיכן התקבל המידע. לדבריו, מעבר לבניינים חדשים לפני שבנייתם הושלמה הוא עניין נפוץ בצפון. הוא הוסיף כי בניין שהתמוטט התגוררו 92 משפחות.

"להערכתנו נהרגו מאות, בהנחה שבכל משפחה יש ארבע נפשות בממוצע", הוסיף הגורם. דוברת המשרד הממשלתי אישרה את ההערכה, אולם ציינה כי לא ניתן לדעת כמה מדיירי הבניין שהו בו בעת ההתמוטטות.

ההתנצלות הנדירה מגיעה לאחר שפיונגיאנג הטיחה ביקורת קשה בנשיאת קוריאה הדרומית, פארק גון-הייה, בשל התנהלות הרשויות באסון טביעת המעבורת בחודש שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully