וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אור יהודה: בוטלו שמות רחובות שנקראו על שם מפורסמים בעודם בחיים

29.12.2015 / 20:43

ועדת השמות בעירייה החליטה על שינוי שמות הרחובות שהעניק ראש העיר הקודם דוד יוסף, שהתפטר לאחר שהואשם בעבירות מין ושוחד. בין שמות הרחובות שבוטלו: גדעון סער, גבי אשכנזי והמאהבת "באלי"

ראש עיריית אור יהודה דוד יוסף על רקע תמונת השלט של רחוב באלי. ראובן קסטרו ויותם רונן,
כבר לא. "רחוב באלי" באור יהודה וראש העירייה לשעבר דוד יוסף/ראובן קסטרו ויותם רונן

כשלושה חודשים לאחר שנבחרה עו"ד ליאת שוחט לראשות עיריית אור יהודה, בוטל רחוב "באלי" – שנקרא על שם הכינוי שנתן ראש העיר הקודם דוד יוסף, שהתפטר מתפקידו עקב כתב אישום חמור בגין עבירות מין ושוחד, למאהבת שלו. נוסף על הרחוב שעלה לכותרות עם התפטרותו של יוסף, ישונו לבקשת שוחט, ובאישור ועדת השמות בעיר, שמות הרחובות שקרא יוסף על שמם של פוליטיקאים ואישי ציבור שבעודם בחיים.

לפי החלטת הועדה, הרחובות "גדעון סער", "גבי אשכנזי", ו"אור יום", יחזרו לשמותיהם המקוריים ששונו בניגוד לחוק על ידי ראש העירייה המואשם בפלילים. גם רחוב "אריק אינשטיין", שנקרא על שמו של המוסיקאי טרם מותו, בוטל. רחוב "גבי אשכנזי", על שם הרמטכ"ל ה-19 של צה"ל, יהפוך לרחוב "יצחק נבון", על שם נשיא המדינה המנוח. רחוב "גדעון סער", שנקרא על שמו של שר הפנים לשעבר – שהתנגד נחרצות למהלך - צפוי להפוך לרחוב ההגנה.

עוד בוואלה! NEWS:
חשש לאלימות: בוטל מפגן תמיכה בשב"כ של הציונות הדתית
המשטרה עצרה ארבעה משתתפים מ"חתונת השנאה", ביניהם החתן
תובע מועדון חשפנות: "רקדנית הכניסה לי קרח לתחתונים ונפצעתי"

ליאת שוחט. נדב אברמוביץ',
"אור יהודה יוצאת לדרך חדשה". ראש העירייה ליאת שוחט/נדב אברמוביץ'

התעלומה העירונית הגדולה ביותר בפסטיבל שמות הרחובות שהעניק יוסף בכהונתו היא ללא ספק על אודות רחוב "אור יום", שעד היום איש לא יודע מה עומד מאחורי שמו, שבוטל גם כן. אולם הוועדה לא עצרה בשינוי שמות הרחובות שבחר יוסף בזמן כהונתו, וביטלה את שמות הכיכרות "סמדר שיר", "תלמה אליגון", "נורית הירש", ו"יורם גאון", שהעניק יוסף כשכיהן כראש העירייה.

עו"ד שוחט סיפרה היום לוואלה! NEWS על ההחלטה. "נושא קריאת שמות הרחובות קיבל אצלי טיפול יסודי מיד לאחר שנבחרתי לתפקיד. לצערי, בשנים שאחרונות הליך קריאת השמות בעיר בוצע באופן בלתי חוקי, זאת עקב גחמות שונות של קודמי לתפקיד". עם זאת, לשמחתה של שוחט, "אתמול התכנסה ועדת השמות בראשותה של ימית קרקוקלי שקבעה על קריטריונים ברורים לקריאת שמות רחובות בעיר". לדבריה, "אור יהודה יוצאת לדרך חדשה ועומדים בפנינו אתגרים רבים שיהפכו אותה לעיר מובילה בבקעת אונו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
רחובות באור יהודה. יותם רונן, דנה ירקצי, עיבוד תמונה
רחוב "גדעון סער" וכיכר "סמדר שיר"/עיבוד תמונה, יותם רונן, דנה ירקצי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully