וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: נשיא סין מציג את עיקרי המדיניות שלו – בשיר ראפ

המפלגה הקומוניסטית פרסמה סרטון תעמולה מעט יוצא דופן, שבו מפורטים ההישגים והתכניות לעתיד בשיר שכנראה לא היה מבייש את קנייה ווסט – או שכן. "ביג דאדי שי" מפציץ במילים חלקלקות: "המדינה מוצפת באושר. משלו במדינה על פי החוק"

רשת הטלוויזיה הממלכתית של סין, CCTV

בניסיון לפאר את שמו של נשיא סין שי ג'ינפינג ולזכות בתמיכתו של הדור הצעיר, המפלגה הקומוניסטית בסין פרסמה השבוע סרטון מעט יוצא דופן, הכולל את לא אחר מאשר הנשיא עצמו בקטע ראפ. קטעים מנאומיו של "ביג דאדי שי", כפי שהוא מכונה בסרטון האנימציה, מסומפלים לתוך השיר שמבצע הראפר הסיני האנונימי למדי וו ונדוו.

השיר, שנקרא "קבוצת הרפורמות בת שנתיים" ופורסם בכלי התקשורת הממלכתיים, מפרט את עיקרי המדיניות של הנשיא – ממאבק בשחיתות, דרך איכות הסביבה וכלה בשיתוף פעולה אזורי. "שלטו במפלגה בקפידה, משלו במדינה על פי החוק", קורא הראפר וו. "המדינה מוצפת באושר".

עוד בוואלה! NEWS:
"הנשיא התפטר": שגיאת הכתיב הקלה בעיתון שהלחיצה את המשטר הסיני
"לכו לקולג'": מישל אובמה עושה ראפ בבית הלבן
הפלירטוט של פוטין הקפיץ את הצנזורה הסינית

נשיא רוסיה עם פנג לי-יואן רעייתו של שי ג'ינפינג – בייג'ינג, נובמבר 2014. רויטרס
"כל מה שאתם יכולים לעשות זה רק לצעוק סלוגנים". הנשיא שי ג'ינפינג לצד רעייתו פנג לי-יואן וחברים/רויטרס

בקטעים מנאומיו של הנשיא, הוא נשמע אומר: "תנו לרצון העם להפוך לפעולתנו. להעניש כל מעשה שחיתות, להעמיד לדין כל בכיר מושחת. שאו את חרב המאבק בשחיתות בגאון". מילות השיר מתייחסות גם למאבק למען איכות הסביבה, והיתרונות הכלכליים שלו: "מים זכים והרים מוריקים שווים להר של זהב".

בניגוד למרבית שירי הראפ המצליחים, מילותיו של השיר הסיני פחות חלקלקות. אחד הבתים נפתח כך: "קבוצת הרפורמות בת שנתיים, היא עשתה לא מעט. שנו את מערכת התמחור, שנו את המסים, שנו את החברות הממשלתיות". בחלק אחר של השיר, קורא הראפר: "שתפו בניהול ובזרו סמכויות לדרגים הנמוכים, שחררו אנרגיה, והובילו רפורמה בכלכלת צד ההיצע".

למרות הדיווחים הנלהבים בכלי התקשורת הבינלאומיים, הסרטון לא התקבל בהתלהבות גדולה בסין עצמה. רק מעט יותר מ-800 בני אדם צפו בו ב"סינה", פורטל האינטרנט המוביל של המדינה. "ביג דאדי שי נפלא", כתב אחד מהמשתמשים בוויבו, מקבילת טוויטר הסינית. משתמש נוסף טען כי הסרטון "מאוד יצירתי". עם זאת, נראה כי משתמשים אחרים לא נהנו מהסרטון באותה המידה. "כל מה שאתם יכולים לעשות זה רק לצעוק סלוגנים, כמו כת דתית", כתב אחד מהם. "לכו לעזאזל!".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

סרטון מחודש אוקטובר: "היי, שמעתם מה קורה בסין?"

אין זו הפעם הראשונה שהממשל הסיני מפרסם את מדיניותו בסרטונים לא שגרתיים במיוחד. בחודש אוקטובר האחרון, פורסם סרטון אנימציה פסיכדלי שנועד לקדם את תכנית החומש החדשה של בייג'ינג. "היי, שמעתם מה קורה בסין?", קוראת אחת הדמויות בסרטון. "הסטייל של החדש של הנשיא שי ג'ינפינג? כן! ויש עוד...". הסרטון כולל, בין היתר, את דמויותיהם של המדען אלברט איינשטיין ושל הזמר דייוויד בואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully