וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנשיא התפטר": שגיאת הכתיב הקלה בעיתון שהלחיצה את המשטר הסיני

עיתונאים מסוכנות הידיעות של סין שסיקרו את נסיעתו של הנשיא שי ג'ינפינג לאפריקה, החליפו את המילה "נאום" ב"התפטרות", וגרמו לחשש בקרב אזרחי המדינה. העיתונאים הושעו, והממשל פרסם ידיעות רבות על הנשיא כדי להוכיח שהוא נותר בתפקיד

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

השפה הסינית נחשבת למסובכת ומורכבת, שבה שינוי קל בהגייה יכול להפוך לחלוטין את המשפט. השבוע חשו זאת ארבעה עיתונאים על בשרם, כשהושעו מתפקידם בסוכנות הידיעות הרשמית של סין לאחר שטעות כתיב הובילה אותם לפרסם שנשיא המדינה, שי ג'ינפינג, התפטר מתפקידו. הארבעה היו מעורבים בכתיבת ידיעה תמימה על ביקורו של שי לאפריקה. אך במקום לכתוב שהנשיא נשא נאום, שנהגה בסינית בשתי הברות – זי-סי, שינו הכותבים בטעות את סדר ההברות ל-סי-זי –"הנשיא הגיש את התפטרותו".

הכתבה פורסמה על ידי סוכנות הידיעות בשישי האחרון, ולפני שתוקנה צוטטה בידי כמה אתרי אינטרנט חדשותיים מובילים. התקרית הובילה את העיתונים במדינה לערוך סיקור נרחב על אודות שי, במטרה להוכיח כי הוא עדיין נמצא בתפקידו. העמוד הראשי של העיתון הנחשב לשופר המפלגה הקומוניסטית, הוצף ב-11 ידיעות על הנשיא מתוך 12 הכותרות המוקצות לעמוד. המגמה המשיכה גם בעמוד השני – שם החליטו העורכים לשלב תשע תמונות של הנשיא בפגישותיו השונות באפריקה. הדבר נחשב ליוצא דופן גם במדינה שבה התקשורת כולה מפוקחת על ידי הממשל.

עוד כתבות מהעולם:
טראמפ על הביקורת לדבריו נגד המוסלמים: "לא אכפת לי"
צעד ראשון לקראת שיחות השלום: ארגוני המורדים בסוריה ייפגשו בריאד
21 פועלים מרצועת עזה נתקעו בתוך מנהרה שהוצפה על ידי מצרים

העיתון המרכזי בסין מציג תמונות רבות של הנשיא שי ג'ינפינג כדי להוכיח שלא התפטר מתפקידו. טוויטר, צילום מסך
העמוד השני של שופר המפלגה הקומוניסטית שהוצף בתמונותיו של שי/צילום מסך, טוויטר

בין העיתונאים המושעים נמצא מנכ"ל הלשכה של סוכנות הידיעות בדרום אפריקה, שם נשא שי את נאומו בתום ביקור של חמישה ימים ביבשת. עדיין לא ידוע כיצד ייענשו העיתונאים. עורך של אחד העיתונים הממשלתיים אמר לעיתון בהונג קונג כי הממשל יתייחס לשגיאה כ"טעות חמורה", אך הדבר לא יוביל לפיטוריהם. "כמה אנשים יקבלו אזהרה ויתכן והם יושעו לזמן מה, כדי להראות שמחלקת התעמולה רואה במקרה כדבר חמור", אמר העורך. "כשהדבר יישכח, הם יוכלו לשוב לעבודתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully