וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: חברי מרכז הליכוד בוחרים יו"ר חדש מבין ארבעה מועמדים

29.12.2015 / 7:40

המתמודדים לתפקיד הנכסף הם יו"ר הקואליציה צחי הנגבי - שנבחר בעבר פעמיים לתפקיד, שר הרווחה חיים כץ שזוכה לתמיכת גורמים במפלגה, ח"כ דודי אמסלם, שנחשב אופוזיציונר לנתניהו, וסגן שר הפנים ירון מזוז. בנוסף יצביעו החברים על הצעת נתניהו להקדים את הפריימריז

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

(השר שטייניץ, בשבוע שעבר: "תומך ביוזמה להקדמת הפריימריז בליכוד")

3,700 חברי מרכז הליכוד בוחרים היום (שלישי) את יו"ר המרכז החדש, שיחליף בתפקידו את דני דנון, שמונה לפני ארבעה חודשים לשמש כשגריר ישראל באו"ם. על התפקיד מתמודדים יו"ר הקואליציה, צחי הנגבי, שר הרווחה, חיים כץ, יו"ר ועדת הפנים, דודי אמסלם וסגן שר הפנים, ירון מזוז.

לצד בחירה זו, צריכים חברי המרכז גם להצביע על הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקדים את הפריימריז לראשות המפלגה, ולקיימן בעוד חודשיים. בשעה עשר בבוקר נפתחו הקלפיות בחמישה מוקדים: ירושלים, תל אביב, באר שבע, חיפה וטבריה. בשעה 22:00 יינעלו הקלפיות, וזמן קצר לאחר מכן צפויות להתקבל התוצאות.

לקריאה נוספת:
נתניהו בירך את ח"כ אוחנה עם כניסתו לתפקיד: "מקבל אותו בגאווה"
הקשר בין מובילי מחאת חיילי המילואים נגד "שוברים שתיקה" לארגוני הימין
אחרי שהתפקד לליכוד, ניר ברקת מבהיר: לא אתמודד מול נתניהו

צחי הנגבי, מרכז הקונגרסים, תל אביב. 29 בדצמבר 2015. ראובן קסטרו
נחשב מקורב לראש הממשלה. הנגבי, היום/ראובן קסטרו

עבור הנגבי, מדובר בהזדמנות לחזור לקדמת הבמה לאחר שהקריירה הפוליטית שלו דשדשה בשנים האחרונות, מאז שהורשע בשנת 2010 בעדות שקר והתפטר מן הכנסת. בכירים בליכוד העריכו כי הנגבי לא זכה לתמיכה פומבית של מי משרי הליכוד או בכירי התנועה, מחשש שבחירתו לתפקיד יו"ר המרכז, שאותו מילא בין 1997 ל-2005, אז עזב למפלגת קדימה, תסמן את חזרתו לשורה הראשונה של בכירי הליכוד. דבר זה, הם חוששים, עשוי להציב אותו בעמדת זינוק בקרב על תיק הכלכלה, שאותו מצפים לקבל כמה מהם לקבל.

הוא נחשב למקורב לראש הממשלה נתניהו, אולם זה בחר שלא להביע תמיכה במי מהמועמדים. אמש מסר הנגבי לוואלה! NEWS: "נולדתי לתנועת הליכוד, גדלתי בדרכה ויש לי הזכות להיות אחד ממוביליה. המרכז הוא חוד החנית לפעילות ציבורית המחזקת את עקרונות הליכוד. פעמיים רצופות קיבלתי את אמון חבריי למוסד העליון של התנועה במערכות הבחירות לראשות המרכז. אני מאמין שכך יהיה גם בבחירות הללו".

חיים כץ, מרכז הקונגרסים, תל אביב. 29 בדצמבר 2015. ראובן קסטרו
"אעיר את מוסדות התנועה ואלכד את הסניפים". חיים כץ, היום/ראובן קסטרו

מול הנגבי ניצב מי שמסתמן כיריבו העיקרי, שר הרווחה חיים כץ. מאחורי כץ שורה ארוכה של תומכים במפלגה: השר לשעבר גדעון סער, השר ישראל כץ, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין והשרים רגב, אלקין ואקוניס. העובדה שהוא נתמך על ידי סער וכץ, שני אופוזיציונריים בולטים לנתניהו, עוררה קמפיין נגדו שבו נטען כי שיתוף הפעולה בין השניים נועד להציב את כץ כסוס טרויאני שינצל את המעמד כדי להתעמת עם ראש הממשלה. כץ דחה על הסף את ההאשמות הללו, והודיע כי הוא תומך בהקדמת הפריימריז ובמועמדותו של נתניהו לכהונה נוספת כיו"ר הליכוד.

"יש לנו הזדמנות ליצור מרכז חדש, חזק ופעיל יותר. תנועת הליכוד חייבת יציבות לצד שינויים המתבקשים בחוקה", כתב אתמול בהודעה שהפיץ לחברי המרכז. "מרכז הליכוד הוא לב לבה של התנועה וחברי המרכז הם הכוח שמוביל את התנועה להצלחות. חברי המרכז חייבים להמשיך להוביל את התנועה ולהיות חלק מרכזי בתהליך קבלת ההחלטות. אני אעיר את מוסדות התנועה ואלכד את הסניפים".

מועמד נוסף לתפקיד הוא סגן שר הפנים ירון מזוז, שיקווה להפתיע את המועמדים האחרים.

שלטי תמיכה בדוד אמסלם. מרכז הקונגרסים, תל אביב. 29 בדצמבר 2015. ראובן קסטרו
לאחרונה חישב מסלול מחדש. תמיכה באמסלם/ראובן קסטרו

המועמד הרביעי, ח"כ דודי אמסלם, נהנה גם הוא מתמיכה מסוימת בסיעה ובקרב פעילי השטח במפלגה. אמסלם מיצב עצמו תחילה כאופוזיציונר הראשי לנתניהו, ואמר כי יקדם הצעה לפיה ראש המפלגה יצטרך לזכות ברוב של 60% כדי להיבחר בפעם השלישית. הוא גם נאבק מול נתניהו לפני מספר חודשים סביב ההצעה לאפשר לחברי המרכז לקבוע את הרכב הרשימה לכנסת. אלא שלאחרונה חישב מסלול מחדש, והודיע גם הוא כי הוא תומך בהצעת נתניהו לקיים פריימריז כעת, בשל מה שהוא הגדיר כ"חיבורים בלתי סבירים שנחשפו בין גדעון סער וישראל כץ".

שלטי תמיכה בירון מזוז. מרכז הקונגרסים, תל אביב. 29 בדצמבר 2015. ראובן קסטרו
יקווה להפתיע. תמיכה במזוז/ראובן קסטרו

אחד התפקידים המשמעותיים ביותר של יו"ר המרכז הוא קביעת סדר היום של ישיבות המרכז. בידיו גם כוח רב בכל הנוגע לתהליכים הפנימיים במפלגה, וקביעת מועדים לתהליכים אלה.

מסיבה זו, החלטתו של נתניהו מלפני כמה ימים להקדים את הפריימריז טרפה למעשה את הקלפים במרוץ, שכן היא אילצה את שלושת המועמדים להודיע מראש, ועוד בטרם נבחרו, כי יסכימו להצעת נתניהו לקיים את הבחירות כעת. מהבחינה הזו, יהיה יו"ר המרכז החדש מי שיהיה, נקודת הפתיחה בה הוא יתחיל את תפקידו תהיה כזו שבה לא תהיה לו יותר ההשפעה לגבי אחד מאירועי השיא של המפלגה מדי כמה שנים - בחירות לתפקיד היו"ר.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully