וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת שפעת החזירים: שלושה בני אדם אושפזו במצב קשה

27.12.2015 / 17:30

הנהירה לקבלת חיסונים נגד שפעת בקופות החולים נמשכת, ומאז יום חמישי התחסנו יותר מ-40 אלף בני אדם. עד כה אושפזו 14 בני אדם בגלל שפעת החזירים או חשד לה, ואישה אחת מתה. עם זאת, גורמי מקצוע אינם מודאגים: "עד כה המצב לא נראה חמור ביחס לחורף קודם"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

שלושה בני אדם אושפזו במצב קשה מאז יום חמישי, לאחר שנדבקו בשפעת החזירים. מאז תחילת החורף אושפזו בגלל המחלה תשעה בני אדם, ארבעה נוספים בגלל חשד שנדבקו בה ועוד אחד בשל סיבוך של שפעת מזן שונה - כולם במצב קשה. בנוסף לכף, נרשם אף מקרה מוות, כשאישה בת 52 מתה משפעת החזירים בשבוע שעבר. כמו כן, מיום חמישי חוסנו יותר מ-40 אלף בני אדם נגד שפעת. במהלך השבוע יקיימו קופות החולים הערכות מצב ויוחלט אם לרכוש חיסונים נוספים בהתאם לביקוש הרב.

ימים ספורים לאחר הבהלה שפרצה בעקבות מקרי ההידבקות בשפעת החזירים, נוהרים הישראלים לקבלת חיסון שימנע הידבקות. "תכננתי להגיע אבל לא יצא לי עד כה. היום לקחתי חופש והחלטתי לא לדחות יותר בגלל האירועים בשבוע שעבר", אמרה יפעת יפה מרמת גן, שהגיעה לסניף של קופות חולים כללית בתל אביב. "אנחנו משפחה שמקפידה מאוד על תזונה טוב, כך שיש בסיס טוב, אבל אני מאמינה שעל כל אחד להתחסן למניעה".

לקריאה נוספת:
לאחר 11 הידבקויות: חשד לשני מקרים נוספים של שפעת החזירים בצפון
בעלה של האישה שמתה משפעת החזירים: "חשבנו שזו שפעת רגילה"
הורים נגד "סופר פארם": "שיווקו לתינוקות תרופות המכילות אלכוהול"

אנשים מתחסנים לשפעת בסניף קופת חולים לאומית בתל אביב. אבי כהן
ביקוש רב לחיסונים. סניף קופת חולים לאומית בתל אביב/אבי כהן

חן רותם הגיעה הבוקר עם בנה נטע בן הארבע לתור לרופא והחליטה לחסן אותו. נטע חייך מיד לאחר קבלת מדבקת "אני גיבור", אך אמו עוד חוששת. "חשוב לי לחסן אותו בגלל הגן, אבל אני לא מעוניינת להתחסן. שמעתי על גל החולים, אבל עדיין - אני לא מתחסנת בשלב זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הרופאים מרגיעים: "המצב לא חריג ביחס לחורף הקודם"

עד שעות הצהריים התחסנו בקופת חולים לאומית 2,000 איש, פי עשרה בהשוואה לשבוע שעבר. מכבי שירותי בריאות הזמינה חיסונים נוספים, אך הקופה טרם קיבלה אישור להזמנה ולא יודעים לומר מתי יגיעו החיסונים. מסיבה זו, קוראים בקופה לאנשים המעוניינים להתחסן שלא להמתין. ביתר קופות החולים נשארו חיסונים, אך אומרים כי יערכו הערכות מצב במהלך השבוע. הגעת חולים נוספים במצב קשה תזניק שוב את כמות האנשים שיבקשו להתחסן, דבר שעלול לשנות את ההערכות וכמות החיסונים.

עם זאת, גורמי מקצוע לא רואים סיבה לדאגה לפי שעה. "עד כה המצב לא נראה חמור או חריג ביחס לחורף קודם", אמרה ד"ר מיכל כץ-זייליג, מנהלת מרפאת בארי בתל אביב בקופת חולים כללית ומומחית למחלות זיהומיות. "החורף הנוכחי דוחה מעט את המחלה, אך נכון להיום לא נראית סיבה להיסטריה כשיש זן מוכר - יש לו חיסון ויש לו טיפול".

(עדכון ראשון: 17:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully