וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה מתה משפעת החזירים; שמונה חולים מאושפזים, חלקם במצב קשה

האישה אושפזה זה חודש בבילינסון בפתח תקווה. ארבע נשים מטופלות בסורוקה בבאר שבע ושלוש נשים וגבר בבתי חולים שונים בירושלים. חמש במצב קשה. אחת מהן נאלצה לעבור ניתוח קיסרי ותינוקה אושפז במצב יציב. משרד הבריאות: לא צופים מגפה. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: ניב אהרונוסון, עריכה: ניר חן

אישה שאושפזה לפני חודש בבית החולים בילינסון בשל שפעת החזירים מתה אמש (רביעי) למרות ניסיונות הצוות הרפואי להציל את חייה. מלבדה, בימים האחרונים מאושפזות שבע נשים, בהן שלוש הרות, בבית החולים סורוקה שבבאר שבע, במרכזי הדסה ובשערי צדק בירושלים לאחר שאובחנו עם השפעת (שפעת מסוג H1N1), חמש מהן במצב קשה. האישה, בשנות ה-50 לחייה, מתה לאחר שהצוותים הרפואיים נלחמו על חייה כמה שבועות. היא סבלה ממחלות רקע.

אחת הנשים שמאושפזות בסורוקה, בת 25, הוכנסה אתמול (רביעי) לניתוח קיסרי בשל מצבה הקשה ותינוקה הועבר במצב יציב לטיפול ביחידה לטיפול נמרץ פגים. היא מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ פנימי. אישה נוספת בת 57, שאינה בהריון, אך סובלת מגורמי סיכון אחרים אובחנה גם היא בשפעת מסוג H1N1 והיא מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ פנימי בסורוקה, מונשמת במצב קשה. מצבן של שתיים מהן השתפר והן מאושפזות בבידוד. מדוברות בית החולים בבאר שבע נמסר כי אף אחת מהנשים לא חוסנה ושהמקרים דווחו למשרד הבריאות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שתי נשים מאושפזות בבית החולים. הדסה עין כרם/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבית החולים שערי צדק בבירה מאושפזת אישה אחת שאובחנה במחלה ומצבה מוגדר קשה ואישה נוספת שנבדק חשד כי היא סובלת מהמחלה. בבית החולים הדסה עין כרם מאושפזות שתי נשים, בשנות ה-30 וה-40 לחייהן. הן הגיעו במצב קשה אך כיום מצבן יציב, אולם הם עדיין מונשמות ומורדמות.

בבית החולים הדסה הר הצופים מאושפז מטופל בן 46 שהגיע במצב בינוני וכיום מצבו מוגדר קל. הוא לא נזקק להנשמה. שניים מתוך החולים לא חוסנו נגד שפעת השנה. הודעה על המטופלים נמסרה למשרד הבריאות כמקובל.

תסמיני המחלה הם בין היתר חום גבוה, נזלת וקשיי נשימה. במשרד הבריאות מתייחסים לנגיף כאל כל שפעת ומכנים אותו H1N1. במשרד מסרו כי מי שחוסן אינו בסיכון ומי שלא - מומלץ שיעשה כן. למרות ריבוי המקרים, במשרד הבריאות לא צופים מגפה. מדובר בעוד זן אך אלים יותר של שפעת וכך מתייחסים אליו אולם החיסונים כוללים אותו ועל כן לא צופים מגפה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
היחידה לטיפול נמרץ, המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה, באר שבע. לירון מולדובן
מצבן של שתיים מהנשים השתפר. סורוקה/לירון מולדובן

פרופ' יניב אלמוג, מנהל יחידת טיפול נמרץ פנימי במרכז הרופאי סורוקה "ביחידה שוכבות שתי נשים, אחת בשנות ה50 ואחת בשנות ה-20. הן במצב קשה אך יציב, אחת הנשים הגיעה בהיריון ועברה ניתוח קיסרי, מצבו של התינוק יציב".

ד"ר ליאור נשר מנוחה לזיהומים בסורוקה אמר כי "יש לנו עלייה במקרים של חולים בשפעת החזירים, מרביתם לא חוסנו נגד שפעת, לעומת דצמבר שנה שעברה יש עלייה של עשרות אחוזים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully