וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלה של האישה שמתה משפעת החזירים: "חשבנו שזו שפעת רגילה"

24.12.2015 / 15:30

יהודה סיפר על ימי האשפוז של אשתו שמתה השבוע אחרי חודש אשפוז: "היה לה קצת חום, היא לקחה כדור, חשבנו שזה יעבור אחרי כמה ימים, אבל זה התגבר". לדבריו, "אם היא הייתה מתחסנת יכול להיות שזה לא היה קורה". בבתי החולים מאושפזים שמונה בני אדם, חמש נשים במצב קשה

צילום: שי מכלוף

יהודה, בעלה של חיה אסתר אריה מנתיבות, שמתה בלילה שבין שני לשלישי משפעת החזירים לאחר שאושפזה למשך חודש בבית חולים, סיפר היום (חמישי) על השתלשלות האירועים שקדמה לטרגדיה. "לפני חודש וחצי, אשתי הרגישה לא טוב. חשבנו שזה שפעת רגילה אבל אחרי כמה ימים זה התגבר"", אמר. הוא קרא לכל האזרחים להתחסן, "אם היא הייתה מתחסנת יכול להיות שזה לא היה קורה, היא הייתה אישה מיוחדת, כולם אהבו אותה והעריכו אותה".

חיה בת 52, מתה בבית החולים בילינסון בפתח תקווה אחרי חודש של אשפוז, שבמהלכו ניסו הצוותים הרפואיים להציל את חייה. "היה לה קצת חום, היא לקחה כדור, חשבנו שיעבור אחרי כמה ימים, אבל זה התגבר. הלכנו לרופא ואז הוא אמר לנו שיש דלקת ריאות ונתן לה אנטיביוטיקה. היא התחילה להקיא, הלכנו שוב לרופא והוא הפנה אותנו לסורוקה".

יהודה אריה, בעלה של חיה אסתר אריה, שנפטרה משפעת חזירים בבית החולים בילינסון. דצמבר 2015. שי מכלוף
יהודה, בעלה של המנוחה/שי מכלוף

בבית החולים סורוקה שבבאר שבע, לדבריו, מצבה הידרדר במהירות. "הם התקשרו ואמרו שהמצב מחמיר עוד יותר ועוד יותר, וביום שלאחר מכן כבר הזמינו אותנו להיפרד ממנה. כולנו באנו, מה אפשר לעשות?". לאחר מכן, בניסיון נוסף להיאבק על חייה, הוזמנה מכונת לב-ריאה עבורה. מצבה השתפר והוחלט להעביר אותו לבית החולים בילינסון. "הגיעו לבילינסון בשלום והכניסו אותה לבידוד בטיפול נמרץ. ציפינו שלאט לאט זה יתקדם".

ביום שבת היא חלה הידרדרות במצבה. "'אני מרגישה חנוקה', היא אמרה לי ותוך שעתיים הכניסו אותה לטיפול נמרץ מורדמת ומונשמת. רק ביום ראשון אמרו לנו שמדובר בשפעת חזירים". ביום שני הוזמנו קרוביה להיפרד ממנה. "אחרי חודש הודיעו לנו שלחץ הדם מתחיל לרדת, 'בואו מהר'". יהודה סיפר כי בני המשפחה היו ליד מיטתה והתפללו "שמע ישראל". "אבל עדיין הייתה לנו תקווה. אחרי כמה שעות היא נפטרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ביתה של חיה אסתר אריה, שנפטרה משפעת חזירים בבית החולים בילינסון. דצמבר 2015. שי מכלוף
"היא אמרה לי שהיא מרגישה חנוקה ובתוך שעתיים הייתה מורדמת ומונשמת"/שי מכלוף

בימים האחרונים מאושפזות שבע נשים, בהן שלוש הרות, בבית החולים סורוקה שבבאר שבע, במרכזי הדסה ובשערי צדק בירושלים לאחר שאובחנו עם השפעת (שפעת מסוג H1N1), חמש מהן במצב קשה.

תסמיני המחלה הם בין היתר חום גבוה, נזלת וקשיי נשימה. במשרד הבריאות מתייחסים לנגיף כאל כל שפעת ומכנים אותו H1N1. במשרד מסרו כי מי שחוסן אינו בסיכון ומי שלא - מומלץ שיעשה כן. למרות ריבוי המקרים, במשרד הבריאות לא צופים מגפה. מדובר בעוד זן אך אלים יותר של שפעת וכך מתייחסים אליו אולם החיסונים כוללים אותו ועל כן לא צופים מגפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully