וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסכם הנדיר לפינוי דאעש וג'בהת א-נוסרה מפרברי דמשק לקראת קריסה

במסגרת ההסכם, שתווך על ידי האו"ם, לוחמי דאעש וג'בהת א-נוסרה היו אמורים להתפנות מפרבריה הדרומיים של דמשק, אך חיסולו של מפקד ג'יש אל-איסלאם ערערה את האמון. במקביל נהרגו עשרות, בהם 16 לוחמי חיזבאללה, בקרבות באזור חאלב

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

פינוי אלפים מלוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) וג'בהת א-נוסרה מפרבריה הדרומיים של דמשק, שנערך במסגרת הסכם נדיר בין הממשל למורדים שהושג בחסות האו"ם, הופסק היום. זאת, לאחר חיסולו של מפקד הארגון האיסלאמיסטי "ג'יש אל-איסלאם", זהראן עלוש, במתקפה אווירית. כעת נראה שהעסקה נמצאת על סף קריסה, וטרם ניתן לדעת אם תצא לפועל בסופו של דבר.

18 אוטובוסים שהיו אמורים להעביר את המורדים ומשפחותיהם מחוץ לפרברים קדם ואל-חג'ר אל-אסווד ומחנה הפליטים הפלסטיני ירמוכ, כבר הגיעו לאזור אתמול. השיירה הייתה אמורה לעבור במסדרון בטוח בשטחים של אותו הארגון, אך לאחר המתקפה, שבה נהרגו גם סגנו של זהראן ו-13 בכירים נוספים, האמון שניסה ההסכם ליצור בין המורדים לממשל התערער.

במסגרת ההסכם,כ-4,000 לוחמים מאותם הארגונים ובני משפחותיהם, יתפנו מהפרברים הדרומים. המפונים יעברו לא-רקה, מעוז דאעש, ומארה שבשטחי השליטה של ג'בהת א-נוסרה במחוז אידליב.

עוד כתבות בנושא:
הסכם נדיר: אלפי לוחמי ג'בהת א-נוסרה ודאעש יתפנו מדמשק
פסק הלכה של דאעש: מותר לקצור איברים של שבויים
לקראת השחרור מידי דאעש: צבא עיראק הסתער על מרכז רמאדי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההסכם התערער לאחר חיסולו. זהראן עלוש/מערכת וואלה!, צילום מסך

בירמוכ חיו כ-150 אלף פליטים פלסטינים, וכיום מוחזקים באזור 18 אלף אנשים, בהם 3,500 ילדים, שלא מקבלים גישה לאספקת מזון סדירה, מים זורמים ומערכת בריאות. גורם בממשל אסד אמר אתמול כי במסגרת השלב השני של ההסכם יוקמו מחדש מוסדות ממשלה באותם מקומות שפונו, ותהיה חזרה לשגרת חיים תקינה. עוד במסגרת ההסכם, לראשונה זה יותר משנתיים, מוצרי שוק בסיסיים יוכנסו לפרברים, שהיו עד כה תחת מצור של הממשלה הסורית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
לוחמי דאעש במחנה הפליטים ירמוכ שבפאתי דמשק, סוריה, אפריל 2015. מטוויטר, צילום מסך
18 אלף איש חיים במחנה. לוחמי דאעש בירמוכ/צילום מסך, מטוויטר

בתוך כך, הארגון הסורי לזכויות האדם דיווח כי 70 לוחמים נהרגו בעימותים נרחבים בין כוחות הממשל לג'בהת א-נוסרה בצפון המדינה. לפי הדיווח, בין ההרוגים נמצאים 33 לוחמים מכוחות המשטר, בהם 16 לוחמי חיזבאללה, ו-38 לוחמים משורות המורדים.

לוחמי ג'בהת א-נוסרה פתחו במתקפה נגד כוחות המשטר, באזור הכפר בשקוי שבמחוז חאלב, שנמצא מצפון לחאלב. "העימותים החלו לאחר פיגוע התאבדות של הארגון הקיצוני", אמר ראמי עבד א-רחמן, יו"ר ארגון זכויות האדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully