וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העימות בין שוטר פלסטיני לשוטרי מג"ב שחושף איך נשמר התיאום

23.12.2015 / 9:15

שוטרי מג"ב שחיפשו אחרי מיידי אבנים בביתוניא הגיעו בתום מרדף לנקודה שבה הוצב שוטר פלסטיני, שביקש מהם לעזוב בתקיפות: "באתם לחפש בעיות". העובדה שצייתו בהכנעה, בעיקר בימי "אינתיפאדה שלישית", מעידה על נקודת אור מסוימת: התיאום הביטחוני נשמר. צפו בתיעוד

עריכה: טל רזניק

סרטון שמופץ ביומיים האחרונים בחשבונות פלסטיניים ברשתות החברתיות מתעד, ככל הנראה, תקרית שאירעה שלשום (שני) בביתוניא בין שוטר פלסטיני לשוטרים ממשמר הגבול. כפי שנראה בווידאו, התיאום הביטחוני בין הרשות לישראל נשמר, אך היא אינה כתמול שלשום.

בסרטון נראים שוטרי מג"ב מגיעים למקום במסגרת מרדף אחרי מיידי אבנים, או אחר צעירים פלסטינים שרצו לפגוע בגדר ההפרדה. השוטר דרש מהם בתקיפות לעזוב: "לא זרקו עליך אפילו אבן אחת. באתם לחפש בעיות, בבקשה להתרחק מהנקודה שלי". שוטרי מג"ב מצייתים בלית ברירה.

העובדה שהתיאום הביטחוני בין ישראל והרשות הפלסטינית נשמר היא איננה סוד, כמובן. אך גם בימים לא פשוטים אלה, ימי "אינתיפאדה שלישית", העובדה שכוחות הביטחון משני הצדדים ממשיכים לפעול יחדיו כדי למנוע הידרדרות נוספת במצב היא חשובה.

לקריאה נוספת:
בהמלצת מערכת הביטחון: ישראל צפויה להאיץ החזרת גופות מחבלים
החל מיגון 300 תחנות אוטובוס בירושלים; בכיר בעירייה: "אובדן עשתונות"
לאחר מות אחיו: תושב מזרח י-ם נעצר בתל אביב בחשד שתכנן פיגוע נקמה

שוטרים פלסטינים מונעים מחיילים להתעמת עם צעירים בביתוניא. מערכת וואלה! NEWS
"בבקשה להתרחק". מתוך הסרטון/מערכת וואלה! NEWS

הרשות, כפי שמעידים גם מפקדים ישראלים, לוקחת חלק משמעותי בסיכול פיגועים, החל מאירועי ירי ועד דקירה ודריסה. מנגוני הרשות מסכלים פיגועים כמעט מדי יום. גם באזורי חיכוך כמו אלה שנראים בסרטון, השוטרים הפלסטינים מנסים למנוע שפיכות דמים, מונעים תנועה של חמושים ולעתים גם עוצרים תהלוכות מלהגיע לאזורי החיכוך - כפי שקרה לפני כמה ימים בצומת היציאה הצפוני של רמאללה, בואכה בית אל. זו נקודת אור מסוימת במצב.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

היכולת של השוטרים הפלסטינים לפעול הולכת וקטנה

ועדיין, לא צריך לשגות באופוריה. התיאום אינו כפי שהיה בעבר. במקומות רבים המנגנונים הפלסטינים אינם מגיבים לבקשות הישראליות או שאומרים מפורשות שאין להם את היכולת לעשות את מה שישראל מבקשת, כמו למנוע הגעת תהלוכה.

לראשי המנגנונים וגם למקביליהם הישראלים ברור שהיכולת של כוחות הביטחון הפלסטינים להמשיך לפעול במציאות הנוכחית הולכת וקטנה. כך, האפשרות ששוטרים פלסטינים יצטרפו ללחימה בישראל, הולכת וגדלה.


מדוברות מג"ב נמסר: בשבוע האחרון שוטרי מג"ב עיכבו שמונה פלסטינים ועצרו שניים בשכונה שבה צולם הסרטון. פעילות מג"ב באזור תימשך כל עוד ימשיכו הפרות הסדר. הסרטון מציג באופן חלקי בלבד את התמונה המלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully