וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהמלצת מערכת הביטחון: ישראל צפויה להאיץ החזרת גופות מחבלים

22.12.2015 / 0:25

לאחר שבסוף השבוע האחרון נקברו שלושה מחבלים ללא אירועים חריגים, מסתמן כי בקרוב יוחזרו עוד גופות לידי הפלסטינים, תוך התחייבות משפחותיהם להלוויות שקטות, ללא הסתה ומהומות. "גופות המחבלים הן נטל ולא נכס"

צילום: יוטיוב, עריכה: מתן חדד

(אחיה של המחבלת משוק מחנה יהודה: "היא גאווה למשפחה")

בסוף השבוע האחרון הועברו שלוש גופות מחבלים לידי משפחותיהם לאחר התחייבות מצדן כי ההלוויות יעברו בשקט וללא הפרות סדר אלימות. לדברי גורם ביטחוני, בני המשפחות עמדו בהתחייבות והגופות נקברו ללא אירועים חריגים, ועל כן כעת נשקלת העברה נוספת של עשרות גופות מחבלים, שבהן מחזיקה כיום ישראל, לידי הפלסטינים. בשלב זה, מסתמן שבשבוע הקרוב יאיצו במערכת הביטחון את מסירת הגופות לקבורה, אך רק בכפוף להלוויות שקטות, ללא הסתה ופרובוקציות.

הגורם הביטחוני הוסיף כי בשלב זה לא הגיעו בקשות נוספות להחזרת גופות מצד הפלסטינים, אך ברגע שיגיעו כאלה, הן ישקלו ויבדקו. ההערכה היא כי ההעברה תתבצע באופן הדרגתי, בהתאם להמלצת מערכת הביטחון.

לקריאה נוספת:
גופת המחבלת בת ה-16 מהפיגוע בשוק מחנה יהודה הועברה לפלסטינים
בצעד חריג: המדינה החזירה גופת מחבל ישראלי

טקס קבלת גופות המחבלים שהועברו לחברון 30 אוקטובר. מען, אתר רשמי
הלוויית מחבלים שגופותיהם הוחזרו לחברון, לפני כחודש וחצי/אתר רשמי, מען

ראשי מערכת הביטחון המליצו בעבר וממשיכים לדבוק בעמדתם כי ישראל לא צריכה להחזיק את הגופות בידיה, אך טוענים יש לבחון כל מקרה לגופו ולא לבצע את המהלך בבת אחת. הגורם הוסיף כי "בחודשיים האחרונים נאמר על ידי בכירי מערכת הביטחון כי גופות המחבלים הן נטל ולא נכס, וכי יש לשחרר אותן לידי המשפחות לקבורה". עוד אמר כי "החזקת הגופות בישראל השיגו בדיוק את ההיפך וגרמו למתיחות, להפגנות אלימות ולהמשך ההסתה. אם ההלוויות יעברו בשקט יועברו עוד גופות לפי בקשה לידי הפלסטינים".

ביום שישי האחרון, אישרו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון את החזרת גופתה של המחבלת הדיל עוואד בת ה-16 לידי משפחתה. עוואד, תושבת מחנה הפליטים קלנדיה, ביצעה את פיגוע הדקירה בשוק מחנה יהודה בירושלים יחד עם בת דודתה בת ה-14. הלווייתה של עוואד התקיימה ללא אירועים חריגים. מקרה זה נוסף להחזרת גופותיהם של עשרה מחבלים לידי הפלסטינים לפני כחודש וחצי. בחודשים האחרונים פנו שייחים ובכירים פלסטינים לגורמים במערכת הביטחון ודרשו את החזרת הגופות, בדגש על גופות נשים, אך קיבלו תשובה שלילית בהתאם להנחיות הדרג המדיני, שהתנגד להחזרתן מתוך חשיבה שישמשו מנוף לחץ על הפלסטינים.

(עדכון ראשון: 22:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully