וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הומו מוצהר, בוגר שב"כ ותומך בתפילת יהודים בהר הבית: הח"כ שיחליף את שלום

21.12.2015 / 12:31

אמיר אוחנה בן ה-39 הקים את התא "גאווה בליכוד", קידם שיתוף פעולה עם המטה החרדי במפלגה ונחשב לחברו הקרוב של פעיל הימין יהודה גליק. "הליכוד היא המפלגה הפלורליסטית ביותר", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן, צילום: רוני כנפו

עם פרישתו של שר הפנים סילבן שלום מהחיים הפוליטיים בעקבות החשד כי הטריד מינית, יירשם במפלגת השלטון מאורע ראשון מסוגו: כניסתו למשכן של מחליפו, עו"ד אמיר אוחנה בן ה-39, שיהיה חבר הכנסת ההומו המוצהר הראשון באחת במפלגות הימין. "הנסיבות לא משמחות, בטח לא ככה הייתי רוצה להיכנס לכנסת. אני חושב שיש נטייה מצערת לקחת שנים רבות של עשייה ציבורית ולהפוך אותן לכתם שחור. צריך לזכור גם את הזכויות הרבות שיש לו, וצר לי שבנסיבות כאלה אני נכנס", אמר אוחנה לאולפן וואלה! NEWS.
אוחנה הוא ממקימי התא הגאה "גאווה בליכוד", שנוסד בשנת 2011. התא פועל לשוויון זכויות לקהילת הלהט"ב, בין היתר באמצעות שינוי חוק הפרשנות כך שיכלול בנוסף לאיסור אפליה על רקע דת, גזע ומין גם נטייה מינית. מדובר בתא הראשון בין מפלגות הימין שמניף את דגל הגאווה. עד כה כיהנו שלושה חברי כנסת שהצהירו כי הם מחוץ לארון: עוזי אבן וניצן הורוביץ ממרצ, ואיציק שמולי מהמחנה הציוני. "אני הח"כ הימני הראשון מחוץ לארון והיחיד שנבחר בפריימריז פתוחים, ובעבודה הוא יצא מהארון לאחר שנבחר", התייחס אוחנה לעמיתו שמולי.

לקריאה נוספת:
היום שאחרי: בליכוד נערכים לקרבות הירושה אחרי פרישתו של שלום
שלום נעדר מישיבת הממשלה; חוטובלי: "אין תחליף לחקירה"
ח"כ גלאון ליועמ"ש: "חקור את ג'ודי מוזס בחשד לשיבושי חקירה"

אמיר אוחנה בראיון ראשון לקראת כניסתו לכנסת. מערכת וואלה!
"לשמאל אין מנדט על הקהילה". הח"כ המיועד אוחנה/מערכת וואלה!

לדבריו, למרות שנושא זכויות הלהט"בים מזוהה עם השמאל, ביתו הפוליטי הוא הפלטפורמה הנכונה ביותר עבורו. "אני בטוח שהרבה יופתעו לשמוע, אבל הליכוד היא המפלגה הפלורליסטית ביותר בנוף הפוליטי. זו המפלגה היחידה שיש בה קבוצות של להט"בים לצד חרדים, מתנחלים וערבים. כל מה שהוא ישראלי אפשר למצוא בליכוד, אני חושב שזו המפלגה היחידה שהיא כזו. אלה שחשבו שיש הגמוניה על הקהילה למפלגות השמאל, שאמנם יש להן הישגים היסטוריים, אבל לא רק להן יש מנדט על הנושא". בהקשר זה הוא אף מביא דוגמה מאירופה: "קמרון, ראש המפלגה השמרנית בבריטניה, אמר שהוא תומך בנישואים גאים - לא למרות שהוא שמרן, אלא בגלל זה".

אוחנה מרגיש שהוא מייצג את הקהילה הגאה. "יצאתי מהארון ב-1991, כשהייתי בן 15. זה עוד לא היה בכותרות וכל כך פופולרי. מרגע שהבנתי שזה שמו של הילד - קראתי לילד בשמו, לא הרגשתי צורך להסתיר את זה. אחר כך הרגשתי שיש לזה השלכות נוספות. ב-2011 הקמתי עם חברים את 'גאווה בליכוד', ברקע עשייה ביטחונית של שש שנים בצה"ל ושש שנים בשב"כ. אני מקווה לשרת את המדינה במגוון תחומים, בנושא הלה"טבי ובנושאים שונים", אמר. כיום אוחנה מתגורר בתל אביב עם בן זוגו ולשניים זוג תאומים שנולדו בהליך פונדקאות בארצות הברית.

חן אריאלי ואימרי קלמן, יושבי הראש השותפים של האגודה למען הלהט"ב בישראל, מסרו: "אנחנו מברכות על כניסתו של ח"כ אוחנה כחבר כנסת. ייצוג קהילתי בעמדת מפתח מרכזית כמו זו הוא משמעותי ביותר למאבק הלהט"בי בישראל. אתגר גדול עומד לפניו והקהילה תתמוך בכל מי שיקדם את האינטרס הציבורי שלה בבית המחוקקים. אנחנו מאמינות כי אמיר יצליח להביא הישגים עבור הקהילה, ומאחלות לו הצלחה בהתמודדות עם הקואלציה הנוכחית".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

שיתוף פעולה עם החרדים ופעיל הר הבית

כיו"ר התא הגאה בליכוד, הוא קידם שיתוף פעולה הדוק עם המטה החרדי במפלגה. זאת, בין היתר, כדי לשנות את חוקת הליכוד, כך שתכלול סעיף פרשנות ולפיו תיאסר אפליה על רקע נטייה מינית. בחג החנוכה האחרון אף הוזמן להדליק נר יחד עם חברי המטה החרדי במצודת זאב.

עם זאת, אוחנה נשמע ריאלי באשר לכוחו בכנסת. לשאלה אם יקדם נישואים אזרחיים כחבר כנסת, השיב: "אני אכנס לכנסת ואלמד את העבודה. אני תומך בנישואים אזרחיים, אבל זה יהיה קשה בקואליציה כזאת. כל מה שאינו בקונצנזוס יהיה קשה להעביר". בנימה אישית סיפר: "אני הגשמתי חלום ארוך שנים, חלום ההורות. אני ובן זוגי בעשר השנים האחרונות הבאנו בן ובת תאומים בהליך פונדקאות ואנחנו אבות גאים לאלה ולדוד".

שר הפנים סילבן שלום בוועידה ברומא, דצמבר 2015. רויטרס
"צר לי על הנסיבות". השר הפורש סילבן שלום/רויטרס

הוא שירת במשך 12 שנה במערכת הביטחון, מתוכן שש שנים בצה"ל ושש שנים בשב"כ. לאחר שהשתחרר מצה"ל בדרגת רב-סרן כקצין חקירות בכיר ומפקד בסיס, עבר לשב"כ, שם עסק בתחום המודיעין. בפריימריז האחרונים לרשימת הליכוד לכנסת הוא שובץ במקום ה-32 כנציג מחוז תל אביב. למרות שלא נכנס לכנסת, שכן הליכוד קיבל 30 מנדטים, הקפיד להגיע מדי שבוע לישיבות הסיעה של הליכוד ולהשתתף מעת לעת בדיוני ועדות.

אחד הנושאים המעניינים בביוגרפיה של אוחנה היא השקפתו בנוגע להר הבית. לאחר ניסיון ההתנקשות בפעיל הימין יהודה גליק, המשטרה אבטחה אותו זמן מה ובשלב מסוים הסירה מעליו את האבטחה. בנקודה הזו התנדב אוחנה, שמגדיר את גליק כחבר קרוב, לאבטח אותו מדי בוקר. הוא הסביר באותו הזמן כי הוא תומך בתפילת יהודים בהר הבית, ובליכוד היו מי שהביעו הבוקר תקווה כי עמדותיו בנוגע להר הבית יסייעו למאבק למען תפילת יהודים בהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully