וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים בחולון לומדים בכיתות מוצפות; ההורים: "בגלל שהם דתיים"

21.12.2015 / 13:07

המבנה שמוגדר זמני הוצף גם בחורף שעבר, והעירייה טענה שהליקויים תוקנו במהלך הקיץ. פניות ההנהלה לא נענו וההורים זועמים: "מזניחים את בריאות ילדינו, הם לא יכולים להתרכז ככה בשיעורים. אנו תורמים למדינה ומרגישים שלא סופרים אותנו"

עריכה: מתן חדד

הכיתות בבית הספר של חסידות חב"ד "בית מנחם" בחולון הוצפו מים בחורף הנוכחי, כמו בחורף שעבר, חרף התיקונים שהעירייה טענה שנעשו במבנה במהלך הקיץ. הלימודים נמשכים כרגיל וההורים הזועמים פנו לעירייה, אך לא קיבלו תגובה. "מאז שהחלו הגשמים החלה רטיבות נוראה במבנה בית הספר, הילדים שלנו לומדים בתוך שלוליות והצפות", סיפרה הודיה סופלוב, אמו של יואב שלומד בכיתה א', והוסיפה כי "מנהל בית הספר פנה כמה פעמים לעירייה, אך בקשותיו נדחו בטענה שהוא צריך 'לפתוח קריאה'. הוא עשה זאת כבר פעמיים, אך עד כה לא קיבל מענה".

"הילדים שלנו סובלים בכיתות, הם לומדים עד השעה שלוש וחצי בתוך כיתות מוצפות במים, לא סתם שלוליות. מבנה בית הספר רעוע, הילדים לא יכולים לשים תיקים על הרצפה כי היא רטובה, הנעליים והגרביים רטובות", תיארה ספלוב ואמרה כי "יש ילדים בכיתה שסובלים מקוצר נשימה משום שהקירות מלאים בטחב שגורם לאסטמה ולמחלות אחרות. לא ייתכן שככה מפקירים את הבריאות שלהם. הילד שלי לא צריך לחזור הביתה חולה, הוא בן שש וחצי ועדיין קטן. הוא לא יכול להתרכז בלימודים וברור לכולם שמתעלמים מאיתנו כי אנחנו דתיים. לא ברור למה לא מסדרים את זה".

ספלוב ציינה כי אתמול פנתה שוב לעירייה ואף הגיעה למשרדו של מנהל מחלקת החינוך אילן קומה, שהשיב כי מדובר במבנה זמני ולכן אין טעם להשקיע בו משאבים רבים. "איך הילדים שלנו יעברו את החורף אם אלו התשובות של העירייה? אם אלה היו ילדים בשכונה חילונית אף אחד לא היה נותן לזה לקרות. ראש העיר מוטי ששון היה מוכן שהילדים שלו ילמדו בתנאים כאלו?", שאלה.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
הגולן הסורי איבד את המושך בחוטים שידע לנצל את הכאוס
מפנה כיסאות: סילבן "קץ בדרך הייסורים" ובליכוד בונים על השלל
"אם צריך, לא תהיה לו בעיה להעמיד לדין גם את ראש הממשלה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"הרצפה רטובה וגם הבגדים נרטבים"/מערכת וואלה, צילום מסך

בית הספר חב"ד "בית מנחם", שנמצא תחת מחוז החרדים במשרד החינוך קיים שבע שנים בחולון ולפני כשנתיים עבר לרחוב קדושי קהיר בעיר, למבנה שמוגדר זמני. המתחם שבו הוא ממוקם היה בעבר תיכון עירוני וחולק בין כמה מוסדות חינוך. "בית מנחם" הוא בית ספר חרדי-ממלכתי, שבו תכנית לימודים מיוחדת שכוללת גם לימודי ליבה של משרד החינוך וגם לימודי קודש .

"זו שאלה גדולה, למה לא מתייחסים אלינו" תהה בכיר בחסידות חב"ד, "זה בלתי נסבל. בחורף שעבר הילדים סבלו מדליפות, העירייה טענה שסידרו את הבעיות אבל השנה כשהחל שוב הגשם המצב נעשה גרוע יותר. ההורים מרגישים שמתייחסים אלינו כסרח עודף בגלל שאנחנו דתיים ולא מטפלים בדברים האלה כמו בכל בית ספר נורמלי".

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"מתעלמים מאיתנו כי אנחנו דתיים"/מערכת וואלה, צילום מסך

גם חן בדור, אבא לתלמיד בכיתה א', זועם על כך שהעירייה אינה פועלת לשיפור התנאים שבו לומד בנו. "בכיתה של הבן שלי יש מעל 26 תלמידים, וזהו בית ספר של העירייה ומבנה שלה, לא מדובר במבנה פרטי שחב"ד אמורים לדאוג לו", הבהיר. "מנהל בית ספר לא יכול להתנגח עם העירייה, כי הוא צריך שתקצה לו מבנה חדש, ולכן ההורים הם אלה שנאלצים להילחם". עוד סיפר, כי "התלמידים לא רוצים ללכת לבית ספר בגלל ההצפות, יש ריח של עובש בתוך הכיתות, הכיתה מתפוררת".

בדור מצטרף לטענות לפיהן עיריית חולון מזניחה את התושבים הדתיים. "אני משלם 1,500 שקלים בתשלומי ארנונה כל חודשיים, אבל אני לא מקבל מענה לכל הקשור בדת ובתורה. לחילונים מקצים את בתי הספר החדשים ואילו את הדתיים שולחים לבתי ספר ישנים, שהמבנים שלהם הוקמו לפני יותר מ-50 שנה. אני רואה בזה זלזול".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"הילדים עסוקים בטיפות המים ובתיק שנרטב במקום להתרכז בשיעור"/מערכת וואלה, צילום מסך

עוד הוסיף, כי "הילדים שלנו לא יכולים להתרכז בצורה כזאת. הם עסוקים בטיפות המים, בתיק ובבגדים שנרטבים. חלק מההורים לא שלחו את הילדים ללמוד בימים הגשומים אבל זה לא פתרון. הילד שלי לא יכול לשבת בבית, הוא צריך ללמוד. אני קורא לראש העיר מוטי ששון להתייחס אלינו. אנחנו תורמים המון למדינה, משלמים מיסים וארנונה, אבל מרגישים שפשוט לא סופרים אותנו".

מעיריית חולון נמסר: "הנושא מוכר במנהל החינוך. בשנה שעברה נעשו עבודות איטום, אבל בימי הגשם האחרונים הסתבר שיש עדיין מקומות שאינם אטומים היטב. לכן, העירייה מנצלת את ימי השמש כדי לבצע עבודות חדשות, מודעת לכך שמדובר במבנה ישן ותדאג להעברת התלמידים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully