וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת עימות? בורונדי מתנגדת לשליחת כוח המשקיפים

ממשלתו של פייר נקורנזיזה הכריזה כי היא מתנגדת להצבת כ-5,000 חיילים של האיחוד האפריקני במדינה, והזהירה כי "תגיב בהתאם". האיחוד הציב לממשלה אולטימטום, אולם הבהיר: נעביר את החיילים בכל מקרה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ממשלת בורונדי הודיעה היום (ראשון) כי היא מסרבת להצעת האיחוד האפריקני לשלוח אלפי משקיפים למדינה והזהירה כי היא תראה במהלך כזה "פלישה". הצהרתה של הממשלה מגיעה יממה אחרי שהאיחוד הצהיר כי הוא ישלח כוח בן 5,000 איש כדי לעצור את האלימות המשתוללת במדינה שבמרכז אפריקה. גוש המדינות המונה 54 חברות הציב אולטימטום של ארבעה ימים לבוג'ומבורה לקבל את החלטתו, אך הבהיר כי יעביר את המשקיפים בכל מקרה.

"בורונדי ברורה בנושא: היא לא מוכנה לקבל את כוח האיחוד האפריקני על אדמתה", מסר דובר מטעם הנשיאות לסוכנות הידיעות הצרפתית. "אם הכוחות יגיעו ללא אישור הממשלה, נראה בכך פלישה וכוח כובש וממשלת בורונדי שומרת את הזכות להגיב לכך בהתאם", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
האיחוד האפריקני על בורונדי: "לא נאפשר עוד רצח עם"
מתקפה משולבת על בסיסי צבא בבורונדי: 12 חמושים נהרגו
נשיא רואנדה: האלימות בבורונדי קרובה לממדים של רצח עם

יום הבחירות לנשיאות בבורונדי, יולי 2015. רויטרס
מהומות בבוג'ומבורה ביום הבחירות לנשיאות, יולי/רויטרס

עד כה סירב ממשלו של הנשיא פייר נקורנזיזה, שהחלטתו להתמודד על כהונה שלישית עוררה את גל האלימות האחרון, להיענות לדרישת האיחוד האפריקני. הדובר מסר כי על צעד שכזה לקבל את אישור מועצת הביטחון של האו"ם.

האיחוד האפריקני הבהיר בשבוע שעבר כי לא יאפשר ל"רצח עם נוסף" להתרחש על אדמתו, ברקע עימותים קטלניים בין כוחות הביטחון למתנגדי הנשיא שהותירו כ-90 הרוגים. רבים מהקורבנות היו צעירים שנורו למוות בידי כוחות הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully