וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האפריקני על בורונדי: "לא נאפשר עוד רצח עם"

המועצה לשלום ולביטחון התכנסה באדיס אבבה ודנה באפשרות של שליחת כוחות צבא למדינה, על רקע האלימות הקשה שם בחודשים האחרונים. האו"ם הציע לאבטח את גבולות המדינה על מנת למנוע הברחת נשק נוסף. "בורונדי בנקודת רתיחה"

טקס לזכר ההרוגים בעימותים בבורונדי, ניירובי, קניה, 16 בדצמבר 2015. רויטרס
טקס לזכר מאות ההרוגים בבורונדי בימים האחרונים, בניירובי, בירת קניה, אתמול/רויטרס

"אפריקה לא תרשה לעוד רצח עם להתרחש בשטחה" – כך נמסר היום (חמישי) מהמדינות החברות במועצה לשלום ולביטחון של האיחוד האפריקני, בתום דיון על האלימות הקשה בבורונדי במטה הארגון בבירת אתיופיה אדיס אבבה. ברואנדה, שכנתה של בורונדי, כ-800 אלף בני אדם נהרגו בין אפריל ליולי 1994, מרביתם בני המיעוט האתני הטוטסי.

נציב האיחוד האפריקני לשלום ולביטחון, האלג'יראי סמאעיל שרגי, הוסיף: "מסר חד וברור יוצא היום מפגישת המועצה לשלום ולביטחון. ההרג בבורונדי חייב להיפסק באופן מידי". חברי המועצה הסכימו על "הצורך בפעולה דחופה, על מנת להביא את ההרג לקצו". עוד נמסר כי לממשלות החברות באיחוד האפריקני נמסר על הכנת הכוח המשולב של האיחוד ל"פריסה אפשרית בבורונדי".

עוד בוואלה! NEWS:
ברזיל: ווטסאפ נחסם אחרי שהחברה לא העבירה הודעות של עבריינים
נחתם הסכם להקמת ממשלת אחדות בלוב: "רגע מכונן"
"טבח" בצפון ניגריה: מאות שיעים נהרגו מירי כוחות הביטחון

ישיבת מועצת האו"ם לזכויות אדם על בורונדי, 17 בדצמבר 2015. רויטרס
"להעביר סיוע לאזור, לפני שיהיה מאוחר מדי". הרפר/רויטרס

במקביל, הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם, זיד ראאד אל-חוסיין, האשים את הרשויות בבורונדי ב"גרירת המדינה למלחמת אזרחים", וקרא להטלת סנקציות נגד בכירים בממשל בבוג'ומבורה, כמו גם לאבטחת גבולותיה של בורונדי באמצעות מטוסים ללא טייס (מל"טים) על מנת למנוע כניסת נשק נוסף למדינה. בכינוס מיוחד של מועצת האו"ם לזכויות אדם, קרא אל-חוסיין: "בורונדי בנקודת רתיחה, צעדים ספורים ממלחמת אזרחים".

"הישיבה המיוחדת היום היא ניסיון למנוע – וזו מילת המפתח, למנוע – פשעים נרחבים, תוך מיקוד תשומת הלב בהעברת סיוע לאזור, לפני שיהיה מאוחר מדי", הוסיף הנציג האמריקני במועצת לזכויות אדם, קית הרפר. ביוזמת ארצות הברית, הורה מזכ"ל האו"ם באן קי מון על שליחת צוות חקירה מיוחד לבורונדי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
טקס לזכר ההרוגים בעימותים בבורונדי, ניירובי, קניה, 16 בדצמבר 2015. רויטרס
הממשלה בבוג'ומבורה טענה כי היא "מוכנה לדיאלוג נרחב וכוללני". טקס זיכרון בניירובי, אתמול/רויטרס

על פי הנתונים שהוצגו היום בישיבת האו"ם, לפחות 400 בני אדם נהרגו בגל האלימות האחרון שהובילו כוחות המשטר, ויותר מ-3,500 אזרחים נעצרו. אל-חוסיין וגורמים בכירים באו"ם התריעו נגד האלימות הגואה בבורונדי והניסיון להשתקת כל אופוזיציה לשלטונו של הנשיא פייר נקורונזיזה, אולם הממשלה בבוג'ומבורה טענה כי היא "מוכנה לדיאלוג נרחב וכוללני".

בשנת 2005, הסתיימה בבורונדי מלחמת אזרחים שארכה כ-12 שנים והביאה למותם של יותר מ-300 אלף בני אדם, והמשבר הנוכחי פרץ בעקבות עימותים בין תומכי הנשיא נקורונזיזה למתנגדיו, על רקע הטענה כי בחירתו לכהונה שלישית בנשיאות בחודש יולי האחרון מהווה הפרה של החוקה. "בסוף השבוע האחרון בבוג'ומבורה, 87 בני אדם נהרגו, על פי נתוני הממשלה, אולם נתונים שהתקבלו מגורמים אחרים מצביעים על מניין הרוגים גבוה בהרבה", ציין אל-חוסיין.

ישיבת מועצת האו"ם לזכויות אדם על בורונדי, 17 בדצמבר 2015. רויטרס
ישיבת מועצת האו"ם לזכויות אדם על בורונדי, 17 בדצמבר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully