וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: ווטסאפ נחסם אחרי שהחברה לא העבירה הודעות של עבריינים

בית משפט בסאו פאולו הורה לחברות התקשורת לחסום את אפליקציית המסרים הפופולרית ליומיים. מנכ"ל פייסבוק צוקרברג, שרכש את החברה, אמר: "המום מההחלטה". עם זאת, שופט אחר ביטל את ההוראה תוך כמה שעות

שוטרים בסאו פאולו, ברזיל, משתמשים בסמארטפונים, יוני 2014. GettyImages
האפליקציה הפופולרית ביותר בברזיל. שוטרים בסאו פאולו עם סמארטפונים/GettyImages

בית משפט בברזיל הורה אמש (רביעי) לחברות התקשורת במדינה לחסום את אפליקציית המסרים הפופולריות "ווטסאפ" למשך יומיים, החל מחצות (שעון ברזיל). בית משפט במדינת סאו פאולו קיבל את ההחלטה בטענה שבעלי היישום לא שיתפו פעולה עם הרשויות בחקירות פליליות באופן חוזר ונשנה. מארק צוקרברג, בעליה של פייסבוק שרכשה את התכנה בפברואר אשתקד, אמר בתגובה כי הוא "המום" מההחלטה "הקיצונית".

שעות ספורות לאחר כניסת החסימה לתוקף, שופט אחר בסאו פאולו ביטל את הוראת בית המשפט, שהשפיעה על חייהם של עשרות מיליוני משתמשים בברזיל. לדברי השופט, "אין זה סביר שמיליוני בני אדם יושפעו" מכך שהחברה לא שיתפה פעולה עם חקירה פלילית. הוא הציע לרשויות לקנוס את החברה במקום זאת.

"ווטסאפ" נחשבת לאפליקציה הפופולרית ביותר בברזיל, עם כ-93 מיליון משתמשים. לפי הנתונים של אתר "טק קראנצ'", כ-93% מבעלי הגישה לאינטרנט במדינה משתמשים ביישומון, רבים מהם צעירים ועניים שמנצלים את האפשרות לשלוח מסרונים ולהקליט הודעות קוליות בחינם. עוד טוען האתר כי הברזילאי הממוצע מבלה ברשתות החברתיות כפול מהזמן של האמריקני הממוצע.

התקשורת המקומית דיווחה כי ההחלטה שהתקבלה הייתה קשורה למשפט העוסק בסחר בסמים בבית המשפט העליון של סאו פאולו, שבמהלכו ביקשו השופטים לקבל גישה להודעות של חברי הכנופיה, אולם החברה סירבה לשתף עמם פעולה. בית המשפט מסר כי ב"ווטסאפ" סירבו למלא אחרי צווים שהוצאו ביולי ובאוגוסט, כשאחרי האחרון אף הוטל על החברה קנס. השוטפת סנדרה רגינה נוסטרה הבהירה כי ההחלטה התקבלה במסגרת תקנות הרגולציה של המדינה.

(עדכון ראשון: 14:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully