וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול קונטאר: נסראללה צפוי לנאום, איראן מגנה את "הטרור הציוני"

מזכ"ל חיזבאללה ימסור מחר בערב התייחסות רשמית ראשונה לחיסולו של בכיר הארגון. בסוריה, בלבנון ובחמאס גינו את התקיפה. "האויב הציוני מנסה להרים את המורל של כוחותיו. קונטאר היה ונותר סמל של המאבק"

צילום: רויטרס

הארגון הלבנוני חיזבאללה טרם הגיב באופן רשמי לחיסולו הלילה (ראשון) של בכיר הארגון סמיר קונטאר בפרבר של דמשק שיוחס לחיל האוויר הישראלי, מלבד אישור הדיווחים בנושא, אולם בכלי התקשורת בלבנון דווח כי מחר בשעה 20:30 (שעון ישראל) יישא מזכ"ל הארגון חסן נסראללה נאום שיועבר בשידור חי. הנאום לא תוכנן מראש, ובמהלכו צפוי נסראללה להתייחס לראשונה לחיסול קונטאר, ששוחרר מהכלא הישראלי בשנת 2008.

גורמים נוספים בלבנון, בסוריה ובאיראן התייחסו לחיסול בפרבר ג'רמאנא, לצד בכירים נוספים בחיזבאללה המפקדים על פעילות הלוחמים ברמת הגולן, בחסות איראנית. כך, למשל, דובר משרד החוץ בטהראן חוסיין ג'אבר אנסארי טען כי מדובר בשיטה קבועה של "המשטר הציוני", והוסיף כי זו "השיטה המסוכנת ביותר של טרור מדינתי".

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר חיסול קונטאר: שלוש קטיושות התפוצצו בשטח פתוח בגליל המערבי
שקט מתוח ביישובי הצפון: "בתוך דקות הכול יכול להשתנות"
השר שטייניץ על חיסול קונטאר: עבודה טובה של המודיעין של פינלנד

מזכ"ל חיזבאללה, השייח' חסן נסראללה וסמיר קונטאר. AP
מזכ"ל חיזבאללה נסראללה וסמיר קונטאר/AP

"הצד שמרוויח הכי הרבה מההתנקשות בקונטאר הוא האויב הציוני, שידוע זה זמן רב בהתקפות פחדניות מסוג זה", אמר שר המידע של סוריה עמראן א-זועבי בריאיון לרשת "אל-מנאר" של חיזבאללה. גם ברצועת עזה גינו את התקיפה שאותה כינו "התנקשות פושעת" בקונטאר. דובר הארגון ברצועה, סמי אבו זוהיירי, קרא לקהילה הבינלאומית "לשאת באחריות בפני התוקפנות הישראלית".

"האויב הציוני מנסה, באמצעות הפשע הזה, להרים את המורל של כוחותיו", טען סגן נשיא המועצה השיעית העליונה של לבנון, עבד אל-כרים קבלאן. לדבריו, "הוא ביצע טעות גדולה, וחייב לשלם". גורמים נוספים במערכת הפוליטית בביירות גינו את "הפשע" שביצע חיל האוויר הישראלי, על פי הדיווחים.

המנהיג הדרוזי נעים חסן מסר: "אנו מגנים את המתקפה הציוני, שעלתה בחייו של לוחם ההתנגדות סמיר קונטאר. הוא העביר חלק גדול מחייו במאבק בכיבוש, נכלא בשל מעשיו ולבסוף נרצח באופן נקמני". ראש המפלגה הסוציאליסטית הפרוגרסיבית, וואליד ג'ונבלאט, טען כי "למרות חילוקי הדעות שלנו בנוגע למשבר בסוריה, אנו מגנים את המתקפה הישראלית שהרגה את סמיר קונטאר. הוא היה ונותר סמל של המאבק ושל עמידתנו האיתנה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ווליד ג'ונבלאט, מנהיג העדה הדרוזית בלבנון וחבר פרלמנט מטעם המפלגה הסוציאליסטית הפרוגרסיבית. AP
"למרות חילוקי הדעות, אנו מגנים את המתקפה". ג'ונבלאט/AP

רוצח משפחת הרן הועבר ללבנון בתמורה לגופותיהם של אלדד רגב ואודי גולדווסר, שנהרגו ב-2006 במה שהוביל לפתיחת מלחמת לבנון השנייה. קונטאר הדרוזי חבר לארגון השיעי והופקד על גיוס בני עדתו למלחמה בישראל. כלי התקשורת המזוהים עם הארגון דיווחו כי הוא ייקבר מחר, בבית קברות ברובע הדחייה בביירות, שנחשב למעוז חיזבאללה. הארגון הקים סוכת אבלים, שאליה מוזמן הציבור.

(עדכון ראשון: 15:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully