וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 קטיושות התפוצצו בגליל המערבי; בנהריה ובשלומי פתחו את המקלטים

20.12.2015 / 19:27

לא דווח על נפגעים בתקיפה שאירעה לאחר שבלילה חוסל בכיר חיזבאללה סמיר קונטאר. גורם בלבנון אישר: "הקטיושות נורו מכפר שנמצא 5 ק"מ מישראל". חיל האוויר תקף באזור שממנו שוגרו הקטיושות

צילום מסך

שלוש קטיושות התפוצצו היום (ראשון) בשטח פתוח בגליל המערבי. לפני כן, נשמעה אזעקה בנהריה, שלומי, ראש הנקרה, בצת, סער, עברון, שבי ציון, גשר הזיו, בן עמי וביישובים נוספים באזור. הירי מגיע לאחר חיסולו של בכיר חיזבאללה סמיר קונטאר הלילה בפרבר של דמשק. על פי הדיווחים, חיל האוויר תקף בניין בן שש קומות שבו שהה קונטאר בפרבר של דמשק, ג'רמאנא, בעת שהתקיים בו מפגש בכירים של ארגוני טרור העוסקים בישראל.

גורם ביטחוני בלבנון מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "שתי קטיושות נורו מכפר לבנוני הממוקם חמישה קילומטרים מהגבול עם ישראל", בהתייחסו לעיירה קלילה, דרומית לצור. בתגובה, תקף חיל האוויר באזור הירי. בכלי תקשורת רבים דווח על שיגור פצצות תאורה באזור, וברשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית דווח על תקיפה ישראל באזור שממנו שוגרו הקטיושות.

בעיריית נהריה, הבהירו לתושבים בעמוד הפייסבוק כי יש להמשיך בשגרה, אולם פתחו כשעתיים לאחר האירוע את המקלטים הציבוריים. "אנחנו ממשיכים בשגרה ונעדכן באם יהיו התפתחויות", נכתב. גבי נעמן, ראש המועצה האזורית שלומי, סיפר כי אף שביישוב לא קיבלו הוראה רשמית לפתוח את המקלטים הציבוריים, הוא הנחה את קציני הביטחון לעשות זאת. "למרות שלא קיבלנו הנחייה מגורמי הביטחון, הנחתי את קב"ט המועצה ואת צוות המועצה לפתוח את המקלטים בשטחי העיירה", אמר. "כמו כן, העברתי הנייה לתושבים להישאר בקרבת מקלטים וממ"דים ולשמור על הילדים והקשישים".

מזכ"ל חיזבאללה, השייח' חסן נסראללה וסמיר קונטאר. AP
קונטאר ונסראללה/AP

נעמן העיד מוקדם יותר היום כי היישוב בכוננות לכל תרחיש. "אנחנו נמצאים בשגרה, אבל יודעים שבתוך דקות הכול יכול להשתנות ואנחנו עלולים להיכנס למצב של חירום", אמר נעמן. "כיישוב צמוד גדר, אנחנו ערוכים ומוכנים לכל תרחיש בתוך דקות ספורות. לפחות אחת לחודש אנחנו עושים סבב במקלטים ובודקים פעם אחר פעם אם חסר משהו. כרגע וגם מניסיון העבר, אנחנו לא רואים שינוי שעלול להתחולל בשגרת החיים שלנו, אבל אנחנו בכל זאת מוכנים לכל תרחיש".

תושבת קיבוץ גשר הזיו הסמוך לעיר, סיפרה כי היא ומקורביה לא מתרגשים מהמצב. "שמענו שני פיצוצים. אחד לפני האזעקה ואחד אחריה", אמרה. "אנחנו עכשיו בממ"ד. לא מתרגשים, כבר רגילים לזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
סמיר קונטאר חוסל בתקיפת צה"ל בסוריה: "היו ארבעה פיצוצים אדירים". ספק 500
המבנה שבו שהה קונטאר בעת הפיצוץ/ספק 500

מחר בשעה 20:30 (שעון ישראל) יישא מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאום שלא תוכנן מראש. הנאום יועבר בשידור חי ברשת "אל-מנאר", המזוהה עם הארגון. הנאום נקבע רק היום, ובמהלכו צפוי נסראללה להתייחס לחיסולו של קונטאר. טרם התקבלה תגובה רשמית מחיזבאללה, אולם גורמים פוליטיים רבים בלבנון גינו את התקיפה הישראלית.

(עדכון ראשון: 17:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully