וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקט מתוח ביישובי הצפון: "בתוך דקות הכול יכול להשתנות"

20.12.2015 / 13:00

שגרת ריענון המקלטים ותרגילי החירום ביישובים בגבול סוריה ולבנון נראית רלוונטית מתמיד על רקע חיסולו של סמיר קונטאר: "המקלטים כבר פתוחים מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה". על פי דיווחים בלבנון, צה"ל עצר את הסיורים השגרתיים לאורך הגבול. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

ביישובי הצפון שורר היום (ראשון) שקט מתוח מאז נודע על חיסולו של בכיר חיזבאללה סמיר קונטאר הלילה בפאתי דמשק. "לא קיבלנו הנחיות מיוחדות מגורמי הביטחון, אבל ביישובי רמת הגולן המקלטים כבר פתוחים מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה", אמרו במועצה האזורית גולן.

ראש עיריית קריית שמונה, ניסים מלכה, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי על אף שטרם ניתנו הנחיות, עירו ערוכה ומוכנה לכל תרחיש כדבר שבשגרה. "אנחנו לא מחכים שיחסלו בכיר בארגון טרור. כל בעלי התפקידים הרלוונטיים ערוכים, דרוכים וזמינים בשטח, המקלטים שלנו עוברים ריענון לפחות אחת לחודש ואנחנו כל הזמן עושים תרגילים על תרחישים אפשריים". כמו כן, על פי דיווחים בלבנון, באופן חריג, צה"ל לא מוציא היום סיורים לאורך הגבול.

לקריאה נוספת:
השר שטייניץ על חיסול קונטאר: עבודה טובה של המודיעין של פינלנד
חיזבאללה מותש מהלחימה בסוריה - אך צפוי להגיב על החיסול
אביו של אלדד רגב על חיסול קונטאר: "זמנו הקצוב הגיע"

צבא סוריה תוקף מורדים בעיר העתיקה של קוניטרה. 29 באוגוסט 2014. AP
"ערוכים ומוכנים לכל תרחיש". מעבר קוניטרה/AP

לפני כמה ימים ערכה לראשונה העירייה תרגיל עם כל חיילי וקציני יחידת הקישור של צה"ל לרשות המוניציפלית. "היחידה הוקמה לפני כשלוש שנים כחלק מלקחי מלחמת לבנון השנייה", הסביר מלכה. "במלחמה היה נתק בין צה"ל לאזרחים. במצב הזה לא זרם מידע חיוני לתושבים, כמו למשל איפה נפלו קטיושות, אם ומתי לאפשר לתושבים לצאת מהמקלטים כדי לערוך קניות, אם ומתי ניתן לפתוח עסקים, אם ניתן לפתוח את הבנקים או שירותים ציבוריים אחרים על מנת לקיים איזושהי שגרת חיים ועוד", סיפר מלכה על המצוקה ששררה באזור ב-2006. "בתרגיל שערכנו עם יחידת הקישור של צה"ל לפני כמה ימים עבדנו לפי תרחיש של נפילת קטיושות על העיר שגרמו להרוגים, פצועים ונזקים למבנים ולרכוש".

גם גבי נעמן, ראש המועצה המקומית שלומי שבגליל המערבי, העיד כי היישוב בכוננות לכל תרחיש. "אנחנו נמצאים בשגרה, אבל יודעים שבתוך דקות הכול יכול להשתנות ואנחנו עלולים להיכנס למצב של חירום", אמר נעמן. "כיישוב צמוד גדר, אנחנו ערוכים ומוכנים לכל תרחיש בתוך דקות ספורות. לפחות אחת לחודש אנחנו עושים סבב במקלטים ובודקים פעם אחר פעם אם חסר משהו. כרגע וגם מניסיון העבר, אנחנו לא רואים שינוי שעלול להתחולל בשגרת החיים שלנו, אבל אנחנו בכל זאת מוכנים לכל תרחיש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קריית שמונה. אוגוסט 2013. ג'יליס
תרגיל המדמה תקיפה נערך בעיר לפני כמה ימים. קריית שמונה/ג'יליס

בינתיים, על אף המתיחות, שגרת החיים בצפון נותרה כפי שהייתה וכך גם עסקי התיירות בגליל ובגולן. "אין לנו כרגע ביטולים של הזמנות בבתי המלון, בצימרים ובחדרי האירוח בגליל העליון", אמר מאיר (כושי) לוי, מנכ"ל עמותת התיירות "ארץ הגליל" ומנכ"ל החברה הכלכלית של המועצה האזורית גליל עליון. "יכול להיות שבהמשך יהיו שינויים, אבל נכון לעכשיו לא קיבלתי עדיין עדכונים על ביטולים מהשטח. עם זאת אני חייב לציין שבשנים האחרונות הרגשתי שמעט מאוד ישראלים מבטלים את ההזמנות שלהם באירועים כאלה".

לדבריו, "כשזה מוחשי יותר, כדוגמת ירי של קטיושות, אז יש יותר חששות לבלות בצפון. אבל כשזה בתוך סוריה, אז אנחנו לא רואים פגיעה בתיירות. גם אנשים שלא חיים בצפון ממשיכים להתנהל כרגיל ומבינים שזה חלק מהחיים שלנו כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully