וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר שטייניץ על חיסול קונטאר: עבודה טובה של המודיעין של פינלנד

20.12.2015 / 11:30

בפתח ישיבת הממשלה אמר השר כי הוא לא מגיב על הדיווחים הזרים על התקיפה הישראלית בפרברי דמשק. "לא אצטער אם הם נכונים, הוא היה אדם מנוול", אמר. נתניהו לא התייחס כלל לדיווחים

צילום: רויטרס, רוני כנפו; עריכה: יאיר דניאל

שר האנרגיה יובל שטייניץ אמר הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה השבועית כי "אני לא מתייחס לדיווחים ולשמועות על חיסול פעיל חיזבאללה סמיר קונטאר". עוד הוסיף שטייניץ כי "אני לא אצטער אם הדיווחים נכונים, הוא היה אדם מנוול. יכול להיות ששירותי המודיעין של פינלנד פעלו כאן ועשו עבודה טובה". ראש הממשלה בנימין נתניהו לא התייחס לדיווחים הזרים.

הלילה חוסל איש הארגון, ששוחרר בעסקה לחילופי שבויים ב-2008, תמורת גופותיהם של אלדד רגב ואודי גולדווסר. חיזבאללה טען כי חיל האוויר הוא שהפציץ את המבנה בג'רמאנא, פרבר של דמשק, שבו התקיים מפגש של בכירים בארגונים הפועלים לתכנון פיגועים נגד ישראל. כמה מהם נהרגו אף הם בתקיפה, שלפי רשת אל-מיאדין הלבנונית בוצעה מחוץ לשטחה של סוריה. בטלוויזיה הממלכתית בסוריה צוטטו גורמים רשמיים במשטר באומרם כי קונטאר נהרג הלילה ב"מתקפת טרור" בסמוך לבירה דמשק.

חיסול סמיר קונטאר - עוד כותרות:
חיזבאללה מותש מהלחימה בסוריה - אך צפוי להגיב על החיסול
אביו של אלדד רגב על חיסול קונטאר: "זמנו הקצוב הגיע"
המחבל ששוחרר מהכלא בישראל - והפך למוביל הטרור הדרוזי בגולן

סמיר קונטאר. Darko Bandic, AP
חוסל בפרברי דמשק. סמיר קונטאר/AP, Darko Bandic

קונטאר הוא בין המחבלים שהובילו את הפיגוע נגד משפחת הרן ב-1979 שבו נרצחו ארבעה בני אדם. לפני כשלוש שנים הטיל עליו חיזבאללה את המשימה להקים חזית חדשה נגד ישראל ברמת הגולן הסורית. בארגון הלבנוני חשבו כי קשרי הדם שלו לבני המקום הדרוזים יסייעו לו בהשגת המטרה.

הוא קיבל מחיזבאללה משאבים לגייס ולהכשיר דרוזים מקומיים למלחמה בארגוני המורדים השונים בדרום סוריה, ובראשם ארגון ג'בהת א-נוסרה, אך גם כדי לבצע פעולות טרור נגד צה"ל על הגבול. קונטאר הצליח לגייס צעירים מקומיים במסגרת "ההתנגדות הסורי" ולאמן אותם למשימות מגוונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully