וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משאל העם ברואנדה: הנשיא קגאמה יוכל לכהן עד שנת 2034

האזרחים הצביעו ברוב גדול בעד הסרת המגבלות על הנשיא המכהן, ששולט במדינה מאז סיום רצח העם ב-1994. האיחוד האירופי הביע דאגה: "לא ניתן זמן לדיונים ולעימותים". אחד המצביעים: "אסור לתת לחוקה להגביל נשיאים מוכשרים"

משאל עם ברואנדה, 18 בדצמבר 2015. רויטרס
"מה שקורה כעת תלוי בעם, צריך לשאול את העם מה הוא רוצה". קגאמה, אתמול/רויטרס

אזרחי רואנדה הצביעו ברוב גדול בעד הסרת המגבלות על הנשיא המכהן פול קגאמה להיבחר לכהונות נוספות – כך עולה מספירת 98% מהקולות במשאל העם שנערך אתמול (שישי) במדינה. תומכיו של קגאמה חגגו בבירה קיגאלי לאחר שראש ועדת הבחירות המרכזית, מבנדה קליסה, הכריז על התוצאות הלא רשמיות.

שינוי החוקה במשאל העם יאפשר לקגאמה, בן 58, לרוץ שוב בבחירות בשנת 2017 לכהונה של שבע שנים, ולאחר מכן לשתי כהונות נוספות של חמש שנים כל אחת. כך, למעשה, עשוי הנשיא שנבחר בשנת 2000, אולם מוביל בפועל את המדינה מאז סיום רצח העם בשנת 1994, להישאר בשלטון עד שנת 2034.

עוד בוואלה! NEWS:
קניה: המשטרה חילצה מאות בנות מטקסי מילת נשים
האיחוד האפריקני על בורונדי: "לא נאפשר עוד רצח עם"
"טבח" בצפון ניגריה: מאות שיעים נהרגו מירי כוחות הביטחון

משאל עם ברואנדה, 18 בדצמבר 2015. רויטרס
ספרית הקולות אמש בקיגאלי/רויטרס

קגאמה זכה לתמיכה רבה ברואנדה ובקהילה הבינלאומית בשל פעילותו בייצוב המדינה לאחר רצח העם, לצד קידום פיתוח כלכלי. עם זאת, מבקריו טוענים כי הוא שליט אוטוריטרי, שמפר זכויות אדם ולא מאפשר לאופוזיציה לפעול. האופוזיציה במדינה טענה כי משאל העם, שבו השתתפו כ-70% מ-6.4 מיליון בעלי זכות הבחירה, אינו דמוקרטי, וארצות הברית הביעה התנגדות להמשך כהונתו של השליט הוותיק.

"מה שקורה כעת תלוי בעם, צריך לשאול את העם מה הוא רוצה", טען קגאמה לאחר שהצביע באחת מהקלפיות בבירה קיגאלי, לצד רעייתו ובתו. דן גטרה, שהצביע בניימטה שבמזרח המדינה, טען: "הנשיא קגאמה הוא גיבור, ומדינאי ברמתו של נשיא טנזניה לשעבר ג'וליוס נייררה. אסור לתת לחוקה להגביל נשיאים מוכשרים".

האיחוד האירופי הביע דאגה בנוגע לכך שהאופוזיציה לא קיבלה הזדמנות ממשית לפתוח בקמפיין, ושגרירת ארצות הברית בקיגאלי, אריקה ברקס-ראגלס, טענה כי המהירות שבה נערך משאל העם מדאיגה. "היה צריך להיות זמן לדיונים ולעימותים, ולהסביר לאנשים את השינויים המוצעים בחוקה", טען ראש משלחת האיחוד האירופי לרואנדה, מייקל ריאן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
משאל עם ברואנדה, 18 בדצמבר 2015. רויטרס
קגאמה עם משפחתו בדרך לקלפי, אתמול/רויטרס
משאל עם ברואנדה, 18 בדצמבר 2015. רויטרס
משאל עם ברואנדה, 18 בדצמבר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully