וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניה: המשטרה חילצה מאות בנות מטקסי מילת נשים

הטקסים מתקיימים בקניה בשבוע השלישי של דצמבר, בזמן שבתי הספר יוצאים לחופשה ארוכה לרגל החגים. "בשלושת השבועות האחרונים ביצענו שמונה מעצרים והצלנו מאות בנות", סיפר גורם במשטרה, "האיום עדיין לא חלף, החגים עוד לפנינו"

ילדה ממתינה להגעת האפיפיור בניירובי, בירת קניה נובמבר 2015. רויטרס
"יותר אנשים מדווחים"/רויטרס

המשטרה בקניה חילצה לאחרונה מאות בנות מטקסי מילת נשים שצפויים להתקיים במהלך סוף השבוע. חוסיין אלאסו, סגן מפקד מחוז מרקווט במשטרה אמר ל"גרדיאן" כי "בשלושת השבועות האחרונים ביצענו שמונה מעצרים והצלנו מאות בנות. בכל השנה שעברה ביצענו מעצר אחד בלבד". למרות כמות המעצרים הוא הוסיף כי "האיום עדיין לא חלף, החגים עוד לפנינו".

טקסי מילת הנשים בקניה מתקיימים לרוב סביב השבוע השלישי של דצמבר, אז נמצאים בתי הספר בחופשה ארוכה לרגל החגים, מה שמשאיר זמן לפצעים להגליד. אלא שבשבועיים האחרונים הופיעו דיווחים רבים ברשתות החברתיות כי בחלק ממחוזות המדינה המוהלים החלו לקיים את הטקסים מוקדם מהרגיל. בחלק מהמקרים דווח על בנות שהובאו לבתי חולים כשהן בקושי בהכרה ולאחר שאיבדו דם רב.

עוד ידיעות מהעולם:
בתום השיחות: האו"ם אימץ לראשונה החלטה לקידום תהליך השלום בסוריה
משטרת לונדון מנחה את אזרחיה להתגונן מטרור: "רוץ, הסתתר, דווח"
סקר: שליש מתומכי הרפובליקנים בעד הפצצת עירו של אלאדין

הפגנה במחאה על אלימות נגד נשים, ניירובי. רויטרס
מחאה על אלימות נגד נשים, ניירובי, לפני כשנה/רויטרס

במחוז פוקוט, המורים בבתי הספר לוקחים חלק חשוב בהתנגדות הגוברת לקיום הטקסים. רבים מהמורים מעניקים מקלט לבנות שנאלצות להימלט לאחר שהתנגדו להשתתף בטקס.

כריסטין ננג'לה, ראש יחידת התביעות של הממשלה נגד מילת נשים, אמרה כי המשטרה קיימה שיתוף פעולה הדוק עם הקהילות בשנה האחרונה, מה שמקל עליהם לדעת מראש מתי והיכן מתכננים לקיים טקסי מילת נשים. "הם פועלים כדי שאנשים ידעו שמילת נשים אינה חוקית", אמרה. "המודעות לגבי הצורך לדווח על כך גדלה, המעצרים מוכיחים זאת. יותר אנשים מדווחים".

לדברי אלאסו, זמינותם של טקסים חלופיים המציינים מעבר מילדות לבגרות גבוהה במדינה, אך ללחץ חברתי ולסמכות ההורית עדיין יש השפעה רבה על הבנות ועל החלטתן אם להסכים לעבור את טקס המילה או לא. בתי ספר רבים במדינה פועלים כדי ללמד את הבנות על היתרונות הקיימים בלא לעבור את הטקס. "אנחנו מראים להן שזה לא דבר טוב", סיפרה מנהלת בבית ספר לבנות במחוז פוקוט. "אנחנו מפגישים אותן עם סטודנטיות, כדי להראות להן שיש גם דרך אחרת". היא הוסיפה כי למרות המאמצים בבית הספר, "רבות מהבנות יהיו תחת לחץ רב לעבור מילה כשהן יחזרו הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully