וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת לונדון מנחה את אזרחיה להתגונן מטרור: "רוץ, הסתתר, דווח"

הסרטון, שפרסמה המשטרה ומסביר לבריטים כיצד לפעול אם הם נקלעים לזירת פיגוע, מגיע על רקע הפיגוע ברכבת התחתית בעיר לפני פחות משבועיים והחשש לפיגועים נוספים. "חשוב שאנשים יישארו דרוכים"

ספק 500

משטרת לונדון פרסמה אתמול (שישי) סרטון קצר שהפיק המטה ללוחמה בטרור של משרד הפנים הבריטי, שכולל הנחיות לאזרחים כיצד לפעול במקרה שהם נקלעים למתקפת טרור. פרסום הסרטון, שמציג את הסלוגן "רוץ, הסתתר, דווח", מגיע פחות משבועיים לאחר פיגוע הדקירה ברכבת התחתית בעיר, שבו תומך "המדינה האיסלאמית" (דאעש) שיסף את גרונו של אדם ופצע אותו באורח קשה.

"האירועים האחרונים בבריטניה ובעולם מזכירים לנו את קיומו של איום הטרור שעמו אנחנו מתמודדים", נכתב באתר המשטרה, ברמז לפיגועים בצרפת. "בריטניה מחשיבה את האיום הזה כ'חמור', כלומר שהתקפה היא סבירה ברמה גבוהה.

"המשטרה וארגוני הביטחון עובדים ללא לאות כדי להגן על הציבור, אבל חשוב גם שאנשים יישארו דרוכים ומודעים לאופן שבו הם יכולים להגן על עצמם במקרה הצורך".

לקריאה נוספת:
"החזיק תמונות של דאעש": נחשף מבצע פיגוע הדקירה בלונדון
גבר שיסף גרונו של נוסע ברכבת בלונדון - וצעק: "זה בשביל סוריה"
בריטניה אישרה הרחבת המבצע נגד דאעש ויצאה לתקוף בסוריה

סרטון שפרסמה משטרת לונדון להתגוננת ממתקפת טרור. משטרת לונדון, צילום מסך
"אם אתה לא יכול לרוץ - הסתתר". מתוך הסרטון/צילום מסך, משטרת לונדון

בסרטון, מוצגים שלוש העקרונות להתגוננות ממתקפה. הראשון: לרוץ כדי לנוס מהמקום, השני: אם אתה לא יכול לרוץ, הסתתר, והשלישי: במידת האפשרת, דווח למשטרה על מה שקורה כדי שהם יוכלו להגיע למקום במהירות כדי לעצור את האיום.

בסרטון לא מייעצים לאזרחים להתעמת בשום צורה עם התוקף, אלא להפך: להימלט מהמקום, להזהיר אזרחים מלהתקרב ולהזעיק במהירות את כוחות הביטחון.

מארק ראולי, יועץ בכיר במטה ללוחמה בטרור הבריטי שהפיק את הסרטון, מסר: "המטרה היא לא להפחיד את הציבור שלא לצורך, אלא להבטיח שהם יודעים מה לעשות במקרה הלא סביר שבו הם מעורבים במתקפה. אנו יודעים ממקרי מבחן ומעדויות של אנשים ששרדו חוויות מסוג זה שהעצות הללו יכולות להציל חיים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully