וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סכנת נפשות": 16.5 מיליון תינוקות נולדו ב-2015 באזורי סכסוך

לפי דוח של יוניצ"ף, בכל שתי שניות בשנה החולפת נולד בעולם תינוק למציאות של אלימות, עוני ומחלות. חיים אלו משפיעים על תוחלת החיים, הנפש וההתפתחות הקוגניטיבית. בין המדינות הקשות ביותר לילדים נמצאות סוריה וניגריה

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

16.5 מיליון תינוקות נולדו בשנת 2015 לתוך סכסוכים אלימים - כך עולה מנתוני סיכום השנה של יוניצ"ף (UNICEF), ארגון האו"ם למען ילדים, שהתפרסמו ביום חמישי האחרון. מדובר בשמינית מכלל התינוקות שנולדו השנה. לפי הנתונים, בכל שתי שניות בשנה החולפת נולד בעולם תינוק למציאות של אלימות, עוני ומחלות.

"אנחנו כישראלים מכירים אולי טוב מכולם את המשמעות של חיים בסכסוך מתמיד", אמר ג'וני קליין, מנכ"ל יוניצ"ף ישראל. "מעבר לסכנת הנפשות, לסכסוך יש השפעה נפשית עמוקה. למזלנו אנחנו חיים במדינה מערבית ומתקדמת, בעלת תשתיות מתפקדות שמסייעות לילדים במצוקה". לדבריו של קליין, בעתות מלחמה העניק הארגון עזרה פסיכולוגית לילדי עוטף עזה. "כעת מחובתנו, כיהודים וכמבוגרים, לדאוג גם לילדים אחרים שאיתרע מזלם להיוולד לתוך סכסוכים שהם לא צד בהם, אבל הם קורבנותיהם הראשונים", הוסיף.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
אדלסון על פגישתו עם טראמפ: "הוא מקסים, שוחחנו על ישראל"
קניה: המשטרה חילצה מאות בנות מטקסי מילת נשים
בתום השיחות: האו"ם אימץ לראשונה החלטה לקידום תהליך השלום בסוריה

ילדה במחנה הפליטים סעדנאייל לבנון. יוניצ"ף, מערכת וואלה! NEWS
ילדה במחנה הפליטים סעדנאייל שבלבנון/מערכת וואלה! NEWS, יוניצ"ף

לפי הארגון, הסכנה של חשיפת נשים בהיריון ותינוקות רכים לאזורי מלחמה היא בעיקר היעדר הגישה לשירותים שנועדו למילוי צרכיהם, כמו טיפול רפואי, מים נקיים ומזון בכמות מספקת. עקב כך, הסיכוי של ילדים באזורי סיכון למות לפני גיל חמש הוא גבוה. כמו כן, מצבם הנפשי של אותם ילדים מידרדר ועלול לפגוע בהתפתחותם הקוגניטיבית.

היום מדובר על יותר מרבע מיליארד ילדים שחיים באזורי סכסוך. חרף העובדה שילדים מהווים רק שליש מאוכלוסיית העולם, שיעורם בקרב אוכלוסייה באזורי סכסוך הוא כ-50%. המדינות שבהן הכי פחות כדאי לילדים לחיות בהן, כך לפי הארגון, הן הרפובליקה המרכז אפריקנית, שם מענים ורוצחים ילדים, סוריה, שם ילדים בבתי ספר הם מטרה להפצצות, דרום סודאן שבה 16 אלף ילדים נלחמים בקבוצות חמושות וניגריה, שם עולה השימוש בילדים כמחבלים מתאבדים.

עוד באותו נושא

שיא כל הזמנים: מספר הפליטים ברחבי העולם - 60 מיליון

לכתבה המלאה
ילד פליט בגבגליה, מקדוניה. יוניצ"ף, מערכת וואלה! NEWS
ילד למשפחת פליטים בגבגליה שבמקדוניה/מערכת וואלה! NEWS, יוניצ"ף

עקב הסכסוכים הרבים במדינות השונות בעולם, בשנה האחרונה עלה במידה ניכרת מספר הפליטים ונרשם מספר חסר תקדים של מהגרים. כיום מספר הפליטים בעולם הוא הגבוה מאז מלחמת העולם השנייה. בשנתיים האחרונות כ-30 מיליון ילדים אולצו לעזוב את בתיהם, ויותר מ-200 אלף ביקשו בתשעת החודשים הראשונים של 2015 בקשות מקלט באירופה. שיעור הילדים בקרב גלי הפליטים נמצא בעלייה מתמדת וכיום מחצית מהמהגרים מאזורים מוכי מלחמה לעבר מדינות המערב הם ילדים, חלקם אף יוצאים למסעות ההגירה ללא הוריהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully