וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקופסה השחורה של המטוס הרוסי ניזוקה בהתרסקות ונפתחה בידי מומחים

הקופסה השחורה, שניזוקה בהפלת המטוס בטורקיה וחולצה ממנו, נפתחה בנוכחות מומחים מסין ומבריטניה במהלך משדר בטלוויזיה הרוסית. גורמים בחיל האוויר הבטיחו כי תיערך חקירה שקופה בנושא שמסקנותיה יפורסמו בשבוע הבא

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

גורמים רשמיים בצבא רוסיה פתחו היום (שישי), בנוכחות מומחים מסין ומבריטניה, את הקופסה השחורה של מטוס הקרב הרוסי שהופל בידי טורקיה לפני כחודש. המומחים הבטיחו כי תתקיים חקירה שקופה של התקרית ושל הקופסה השחורה, שניזוקה במהלכה. על פי חיל האוויר הרוסי, ממצאים ראשוניים של החקירה בנושא יפורסמו ביום שני הקרוב.

טכנאים מיוחדים פתחו את הקופסה, שניזוקה בעת ההתרסקות, מול עיניהם הבוחנות של אנשי חיל האוויר הרוסי ובפני עשרות עיתונאים. פתיחת הקופסה, שנעשתה באמצעות מקדחות, מברגים ושואב אבק, שודרה בטלוויזיה הרוסית. שר ההגנה סרגיי שויגו אמר כי הצבא הרוסי הצליח לחלץ את הקופסה השורה מתוך המטוס לאחר שכוחות מיוחדים של צבא סוריה הצליחו "לשחרר" את האזור שבו התרסק מטוס הסוחוי-24 מידי המורדים.

לקריאה נוספת:
פוטין: "לא רואה סיכוי לשיפור היחסים עם טורקיה בעתיד הקרוב"
רוסיה: נוכחות החיילים הטורקים בעיראק - "פלישה בלתי-חוקית"
ראש ממשלת טורקיה: הסנקציות של רוסיה "לא יורידו אותנו לברכיים"

מומחים ברוסיה פותחים את הקופסה השחורה של המטוס שהופל בידי טורקיה. 18 בדצמבר 2015.. AP
גם מומחים אמריקנים נכחו בפתיחת הקופסה. שידור פתיחת הקופסה, היום/AP

סגן מפקד חיל האוויר, סרגיי דרונוב, אמר כי ניתוח ובדיקת המתקן, שהוצא מתוך המטוס, נעשה "באופן פתוח לציבור הרוסי והבינלאומי". זאת, לאחר שהנשיא ולדימיר פוטין הורה לפתוח אותו רק בנוכחות מומחים זרים. לפי דרונוב, איש לא נגע בקופסה השחורה מאז שחולצה מזירת ההתרסקות. כמו כן, 14 מדינות הוזמנו לפקח על חקירתו, אך רק סין ובריטניה נענו להצעה. עם זאת, גם מומחים אמריקנים נכחו בעת פתיחתה של הקופסה.

גורמים נוספים בצבא רוסיה טענו כי הקופסה ספגה נזק, בעיקר שריטות ושקעים, אך לא נחשפה לאש שפרצה במטוס שהתרסק. לפי פוטין, חקירת הקופסה השחורה תסייע לקבוע את מיקומו ומסלולו של מטוס הקרב לפני שהופל – סוגיות שעליהן מוסקבה ואנקרה לא הגיעו להסכמה. "יש לנו עדויות מספיקות שמוכיחות כי המטוס הרוסי לא נכנס לשטחה האווירי של טורקיה", אמר דרונוב, וציין כי המטוס טס בשטחה של סוריה, כ-5.5 קילומטרים מגבול טורקיה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מומחים ברוסיה פותחים את הקופסה השחורה של המטוס שהופל בידי טורקיה. 18 בדצמבר 2015.. AP
החקירה תסייע לקבוע את מיקומו ומסלולו של המטוס לפני שהופל. הקופסה, היום/AP

הפלת המטוס בגבול טורקיה-סוריה לפני כחודש הציתה את משבר חריף ביחסי אנקרה ומוסקבה מאז סופה של המלחמה הקרה. ממשלתו של פוטין הטילה סנקציות כלכליות נגד טורקיה, שמצדה טענה כי המטוס הרוסי חדר לשטחה האווירי והתעלם מאזהרות חוזרות ונשנות. בתקרית נהרגו הטייס ואיש צוות אוויר נוסף, שהפכו לקורבנות הראשונים מרוסיה מאז תחילת מעורבותה בקרבות בסוריה.

מומחים ברוסיה פותחים את הקופסה השחורה של המטוס שהופל בידי טורקיה. 18 בדצמבר 2015.. AP
מומחים ברוסיה פותחים את הקופסה השחורה של המטוס שהופל בידי טורקיה. 18 בדצמבר 2015./AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully