וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת טורקיה: הסנקציות של רוסיה "לא יורידו אותנו לברכיים"

4.12.2015 / 13:15

אחמט דוואוטלו אמר בביקורו באזרבייג'ן כי אנקרה לא תתקפל בפני מוסקבה, על רקע המשבר שפרץ לאחר הפלת המפציץ הרוסי בשבוע שעבר. הוא הדגיש כי ארצו לא תתנצל על "הגנת גבולותיה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש ממשלת טורקיה אחמט דוואטולו אמר היום (שישי) כי הסנקציות הכלכליות שהטילה רוסיה על אנקרה לא יגרמו לה "לרדת על ברכיה". זאת ברקע המשבר המתמשך בין המדינות בעקבות תקרית הפלת המפציץ הרוסי בגבול עם סוריה בשבוע שעבר. דוואטולו, שמבקר בבאקו, בירת אזרבייג'ן, הדגיש כי ארצו לא תתנצל על כך שהיא "מגנה על גבולותיה".

ראש ממשלת טורקיה התעקש כי אנקרה לא ידעה את זהות כלי הטיס בטרם הותקף בידי חיל האוויר במרחב האווירי של טורקיה. ואולם, בפעם הראשונה ציין דוואוטלו כי המטוס מדגם סוחוי Su-24 הופל משום שטורקיה לא הייתה יכולה לאפשר "מבחינה מוסרית" לכלי הטיס לחדור לשטחה לפני שהוא תוקף אזורים של המיעוט הטורקמני בצפון סוריה.

לקריאה נוספת:
עובד שפוטר השליך בקבוק תבערה לעבר מועדון בקהיר; 16 נהרגו
ביטול קונצרטים, איום על זמרים: השמרנים באיראן נגד המוזיקה
נאום "מצב האומה" של פוטין: "טורקיה תתחרט על הפלת המטוס"

ראש ממשלת טורקיה אחמט דוואטולו בביקור בבאקו לצד נשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב, דצמבר 2015. רויטרס
לא מתנצל. דוואטולו בביקורו באזרבייג'ן לצד הנשיא אלייב/רויטרס

לראשונה מאז הפלת המטוס הרוסי נפגשו אתמול גורמים רשמיים של רוסיה וטורקיה. שר החוץ של טורקיה, סרגיי לברוב, ומקבילו הטורקי מבלוט צ'בושואלו, נועדו כמה שעות לאחר נאום חריף שנאם הנשיא ולדימיר פוטין, שבו אמר כי טורקיה "תתחרט על מה שעשתה". השרים נפגשו בשולי ועידת הארגון לביטחון ולשיתוף פעולה באירופה (OSCE) בבלגרד, בירת סרביה. לפי כלי תקשורת בטורקיה, הפגישה ארכה 40 דקות.

בתום הפגישה אמר לברוב אמר כי "נפגשנו לאחר התעקשות שר החוץ הטורקי, ולא שמענו דבר חדש". הוא ציין כי רוסיה שבה וחזרה על עמדתה בנוגע לתקרית. צ'בושואלו אמר לאחר הפגישה כי לא יהיה זה ריאלי לצפות שכל הבעיות ייפתרו לאחר פגישה אחת, וציין כי חשוב לשמר ערוץ הדיינות פתוח.

צ'בושואלו הביע את צערו על מות הטייס הרוסי, וציין כי "בשני הצדדים יש רצון שלא להביא להסלמה. אני בטוח שההיגיון הבריא יתגבר על הרגש". עוד אמר כי התייחס בפגישה להאשמות הרוסיות על כך שטורקיה קונה נפט מדאעש, אך לא פירט בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully