וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטול קונצרטים, איום על זמרים: השמרנים באיראן נגד המוזיקה

גורמים שמרנים ברפובליקה האיסלאמית פועלים לביטול הופעות שבהן נשמעת מוזיקה שמקורה במערב. זאת, בניגוד למדיניותו של הנשיא רוחאני, שפתח לאחרונה מחדש את התזמורת הסימפונית של טהראן. "השמרנים מנסים לעשות כאוס במדינה"

נגני התזמורת הסימפונית של טהראן. AP
ההופעה בוטלה בשל השתתפות נשים. התזמורת הסימפונית של טהראן/AP

גורמים התומכים בכוחות השמרנים באיראן, המתנגדים לכל השפעה מערבית בארצם, גרמו בחודשים האחרונים לסגירה ברגע האחרון של מופעי מוזיקה, תוך שהם מאיימים על מוזיקאים ואומנים. בטהראן ובערים הגדולות שבהם נערכו מופעים שבהם הושמעה מוזיקה שמקורה במערב, הגיעו גורמים עלומים וקראו לבטל את ההופעות מסיבות שונות.

הביטולים האחרונים מהווים אתגר משמעותי עבור הנשיא חסן רוחאני, הנחשב לגורם מתון. תחת משטרו הוא פעל להקלה בהגבלות על השמעת מוזיקה מערבית, אך השמרנים הקיצונים, שאינם מרוצים מהדרך שבה רוחאני ניהל את ההגעה להסכם הגרעין ורואים בכך כניעה למערב, פועלים כדי להקשות על ניסיונותיו לערוך שינויים בעלי ניחוח ליברלי במדינה.

עוד כתבות מהעולם:
טראמפ העליב את היהודים: "אינכם תומכים בי כי איני רוצה את כספכם"
צרפת: מצב החירום במדינה עשוי להימשך "זמן בלתי מוגבל"
שרי החוץ של רוסיה וטורקיה נפגשו; לברוב: "לא שמענו דבר חדש"

נגני התזמורת הסימפונית של טהראן. AP
נגני התזמורת הסימפונית של טהראן/AP

המקרה האחרון אירע כאשר התזמורת הסימפונית של טהראן, שנפתחה מחדש במרץ האחרון לאחר שנסגרה תחת משטרו של הנשיא הקודם מחמוד אחמדינג'אד, נאלצה לבטל את הופעתה לאחר שהרשויות התעקשו 15 דקות לפני תחילת המופע שנשים לא יעלו על הבמה. "אמרתי להם כי זה בלתי מתקבל על הדעת", אמר המנצח הראשי עלי רחבארי. "לא ידענו מי אלה האנשים האלה או מהיכן הם הגיעו, אך הם חסמו את דרכנו למרות שהיה לנו אישור לקיים את ההופעה".

אומנים רבים במדינה, העומדים גם בפני צנזורה ממשלתית, אמרו כי משרד התרבות וההדרכה הדתית לא אחראי באופן ישיר לסגירה, שכן הוא כפוף לנשיא רוחאני, אך הם מתלוננים על כך שהוא לא עושה דבר כדי למנוע זאת. גם קייהאן קאלהור, אחד המוזיקאים האיראניים המוערכים ביותר, עמד בפני מכשולים דומים. הוא היה אמור להופיע בטהראן ביוני האחרון ביחד עם הרכב מניו יורק, אך כמה ימים לפני ההופעה היא בוטלה במפתיע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"מצפים שרוחאני יתערב"

"ההרכב מניו יורק קיבל את הוויזה ואנשים באיראן שמחו מאוד לארח אותם, אך ברגע האחרון אמרו לנו כי המופע מבוטל 'מסיבות ביטחוניות'", אמר קלהור. "לא ידוע לנו מאיפה הגיע הלחץ לבטל", הדגיש. "אותם אנשים עושים בעיות כדי ליצור כאוס במדינה, כדי שהאזרחים יתאכזבו מהממשל". לדבריו, הלחץ מופעל בעיקר על מוזיקאים שלהם יש השפעה על הדור הצעיר.

גם הוא הביע את תלונותיו על משרד התרבות שאינו עושה דבר נגד הביטולים. "שר התרבות יושב בצד ולא עושה כלום", אמר. "זה לא מה שאנו מצפים מרוחאני. אינטלקטואלים ואומנים סייעו לו לעלות לשלטון. אנו מבינים כי מופעל עליו לחץ, אך אין עליו לא לשכוח כי האומנים עזרו לו מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully