וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי החוץ של רוסיה וטורקיה נפגשו; לברוב: "לא שמענו דבר חדש"

סרגיי לברוב ומקבילו הטורקי מבלוט צ'בושואלו נפגשו במשך 40 דקות בשולי ועידה בבלגרד, ודנו בתקרית הפלת מטוס הקרב הרוסי שגררה תגובות חריפות מצד רוסיה. "לא ניתן לפתור את כל הבעיות בפגישה אחת", אמר השר הטורקי

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

לראשונה מאז הפלת מטוס הקרב הרוסי נפגשו היום (חמישי) גורמים רשמיים של טורקיה ורוסיה: שר החוץ של טורקיה, סרגיי לברוב, ומקבילו הטורקי מבלוט צ'בושואלו נועדו כמה שעות לאחר נאום חריף שנשא הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין, שבו אמר כי טורקיה "תתחרט על מה שעשתה". השרים נפגשו בשולי ועידת הארגון לביטחון ולשיתוף פעולה באירופה (OSCE) בבלגרד, בירת סרביה, ולפי כלי תקשורת בטורקיה, הפגישה ארכה 40 דקות.

בתום הפגישה אמר לברוב אמר כי לא "נפגשנו לאחר התעקשות שר החוץ הטורקי, ולא שמענו דבר חדש". הוא ציין כי רוסיה שבה וחזרה על עמדתה בנוגע לתקרית. צ'בושואלו אמר לאחר הפגישה כי לא יהיה זה ריאלי לצפות שכל הבעיות ייפתרו לאחר פגישה אחת, וציין כי חשוב לשמר ערוץ הדיינות פתוח.

בנוסף, צ'בושואלו הביע את צערו על מות הטייס הרוסי, וציין כי "בשני הצדדים יש רצון שלא להביא להסלמה. אני בטוח שההיגיון הבריא יתגבר על הרגש". כמו כן, הוא אמר כי התייחס בפגישה להאשמות הרוסיות על כך שטורקיה קונה נפט מדאעש, אך לא פירט בנושא.

עוד כתבות בנושא:
נאום "מצב האומה" של פוטין: "טורקיה תתחרט על הפלת המטוס"
רוסיה מאיימת לחשוף "ראיות חדשות" על תמיכת טורקיה בדאעש
ארדואן: לא נגיב על הסנקציות "האמוציונליות" של רוסיה

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ושר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושואלו. רויטרס, AP
נפגשים בבלגרד בשיא המתיחות. לברוב/AP, רויטרס

אתמול אמר לברוב במסיבת עיתונאים כי הוא מוכן להיפגש עם צ'בושואלו. "אנו רוצים לוודא מהי עמדת טורקיה בנוגע לאירועים, מאחר והם מתעקשים לקיים את הפגישה, וכן אנו רוצים לשמוע מה יש לטורקים להגיד מלבד מה שהם הכריזו עליו בפומבי. יהיה זה עצוב אם הם לא יגידו דבר חדש".

כאמור, פוטין ביקר היום פעם נוספת את טורקיה על המעשה בנאום "מצב האומה" השנתי בפני הפרלמנט במוסקבה, וציין כי "ההנהגה הטורקית אחראית באופן ישיר למותם של אנשינו בסוריה, לעולם לא נשכח את זה. אני לא יכול להבין את זה, היו דרכים אחרות לפתור את זה". עוד אמר הנשיא כי "רק אללה יודע למה הם עשו זאת, אני מניח. אללה החליט להעניש את האליטה השולטת בטורקיה בכך שלקח מהם את שפיותם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
רוסיה מודה: התרסקות המטוס בסיני - פיגוע טרור. רויטרס
"טורקיה תתחרט על מה שעשתה". פוטין/רויטרס

פוטין חזר על טענתו בדבר הקשר לכאורה של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן לרכישת נפט מארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), לאחר שאתמול הציג הממשל תמונות לוויין המוכיחות לכאורה כי טורקיה רוכשת נפט מדאעש. הוא הדגיש כי התגובה של רוסיה, שבינתיים כוללת סנקציות כלכליות, לא תהיה פזיזה. "לא נגיב באופן מסוכן ופזיז", אמר. "התגובה שלנו לא נועדה להשיג מטרות פוליטיות קצרות טווח, אלא נחליט על תגובה אחראית".

ארדואן, מצדו, אמר היום כי זה "בלתי-מוסרי" מצד מוסקבה להאשים אותו ואת בני משפחתו במעורבות ברכישת נפט מדאעש, הוא אף ציין כי על פוטין להתפטר אם לא יצליח להוכיח טענות אלה. "טענות אלה על משפחתי הן לא מוסריות, ואפילו רוסיה לא מאמינה לכך". הוא גם חזר ונשבע כי יתפטר אם יוכח שהוא ביצע עסקאות מול דאעש. בנוסף, הוא האשים את רוסיה ואמר כי היא עצמה קונה נפט מהארגון הקיצוני. "יש לנו הוכחות בידינו למעורבות של רוסיה ברכישת נפט בלתי חוקי", אמר.

(עדכון ראשון: 16:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully