וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-20 שנה לאחר מותה: אמא תרזה תוכר כקדושה של הכנסייה הקתולית

לפי הכנסייה, כלת פרס נובל עומדת בקריטריון להכרה בקדושה - ביצוע שני ניסים. האירועים יוצאי הדופן מיוחסים ל"ריפוי" שני בני אדם לאחר מותה: גידולים במוחו של גבר נעלמו לאחר שאשתו התפללה לה, ואישה שהניחה את תמונתה על בטנה החלימה מסרטן

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הכנסייה הקתולית הודיעה היום (שישי) כי האפיפיור החליט להכיר בנס שני הקשור באם תרזה, ובכך סלל את הכרתה כקדושה. טקס ההכרזה יערך ככל הנראה בספטמבר 2016, שני עשורים לאחר מותה של הנזירה האלבנית שהקדישה את חייה לפעילות הומניטרית, ואף זכתה בשל כך בפרס נובל לשלום ב-1979.

על מנת שאדם יוכרז כקדוש נדרשים שני תנאים: עליו להיות מוגדר כמבורך - דבר שאותו עשתה הכנסייה בשנת 2003, בטקס "ביאטיפיקציה" - ולבצע שני ניסים. הנס השני, שהוכר היום (שישי), נוגע לריפוי "בלתי מוסבר", לדברי הכנסייה, של תושב ברזיל ב-2008. הגבר סבל ממספר גידולים במוחו, ולאחר שהיה בתרדמת הם נעלמו בתוך יום. בוותיקן נטען כי התפילות של אשתו לאם תרזה הן האחראיות לכך.

עוד בוואלה! NEWS:
"הזאב" שנשלח לפזר את האדים הרעילים בקואליציה
"יותם חי ומחייך": הורי התינוק שנפצע קשה הודו לציבור
אלוף לשעבר על "שוברים שתיקה": "מחזק את מוסריותינו"

אמא תרזה. AP
ריפאה חולים גם לאחר מותה. האם תרזה/AP

האם תרזה נולדה כאגנס ג'ונקסה בויאג'ו ב-1910 באוסקופ שבאימפריה העותמאנית, כיום סקופיה שבמקדוניה. היא הלכה לעולמה ב-1997, לאחר כ-50 שנים של פעילות במסדר המיסיונרים של הצדקה שאותו הקימה וכיום חברים בו יותר מ-40 אלף נזירות ונזירים שפועלים בבתי יתומים, מבצעים גמילות חסדים וצדקה ומסייעים פליטים, עיוורים, מוגבלים, זקנים, אלכוהוליסטים, מחוסרי בית ונפגעי אסונות טבע ברחבי העולם.

ב-2002 הכיר הוותיקן לראשונה בנס של האם תרזה. זאת, לאחר שנטען כי אישה בהודו נרפאה מסרטן בזכות זה שהניחה את תמונה של האם תרזה על בטנה. האישה עברה קודם לכן טיפולים בבתי חולים במשך מספר שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully