וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן על חידוש השיחות על סוריה: "לא רואים הסכם באופק"

שעות לפני פתיחת הוועידה הבינלאומיות בניו יורק, טען שר החוץ האיראני זריף כי ישנן מחלוקות רבות שמקשות על חתימת הסכם שיביא סוף לסכסוך. "האופוזיציה צריכה להראות רצינות"

עריכה: טומי שלז שפריר

(תיעוד: תקיפות אוויריות בדומא שבפרברי דמשק, סוריה)

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף אמר היום (שישי) לקראת חידוש השיחות הבינלאומיות על עתידה של סוריה כי "לא נראה שיש הסכם באופק". זאת, לדבריו, בשל כמה נושאים שבהן יש מחלוקת עמוקה שמקשה על חתימת הסכם שיביא סוף למשבר.

זריף טען כי איראן לא רואה עין בעין עם דרישותיהם של קבוצות מסוימות באופוזיציה הסורית, שצפויה להצטרף לשיחות המשא ומתן החל מה-1 בינואר. זריף אף טען כי חלק מאותם ארגונים צריכים להיות מגודרים כארגוני טרור.

"החברים של אל-קאעדה לא מרוצים מהתנאים שהצבנו לחברי האופוזיציה הסורית", טען זריף והוסיף: "האופוזיציה צריכה להראות רצינות, וזה צריך לחול על כלל הקבוצות שמכילות אותה". זריף סיים את דבריו בכך שאין לדעת מה יניבו השיחות שיחלו היום וכמובן שאיראן תשתתף ותביע עמדתה.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
פוטין שיבח את טראמפ - שהרעיף עליו מחמאות: "איש משכמו ומעלה"
האו"ם אימץ תכנית ל"ייבוש" מקורות המימון של דאעש
"הסטיגמה הורגת": יום המאבק באלימות נגד עובדות בתעשיית המין

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, במהלך ביקורו בכווית, יולי 2015. AP
אין לדעת מה יניבו השיחות. מוחמד ג'וואד זריף/AP

את השיחות שייפתחו היום מובילות ארצות הברית ורוסיה, והן מהוות המשך ישיר לשיחות בינלאומיות בנושא שכבר התקיימו בחודשים האחרונים. בפגישה האחרונה בווינה שבה היו נציגים של 20 מדינות, סוכם כי ינואר 2016 יהיה המועד האחרון לתחילת שיחות המשא ומתן בין הצדדים בסוריה.

המחלוקת העיקרית בשיחות היא עתידו של הנשיא, באשר אסד, סוגיה שבה לא מצליחות רוסיה והמערב להגיע להסכמה. בעבר עלתה האפשרות לבחירות חופשיות בהתאם לחוקה שיתקיימו תוך כשנה וחצי, אך נציגי חמשת המעצמות טרם הגיעו להסכם בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully