וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי סערת בנט: גם ח"כ יוגב נפגש עם סטודנטים קונסרבטיבים

17.12.2015 / 23:46

יו"ר הבית היהודי עורר את זעמם של החרדים, ובכללם של הרב הראשי דוד לאו, כשנפגש בניו יורק עם סטודנטים קונסרביטיבים. כעת, נודע לוואלה! NEWS כי גם חבר מפלגתו קיים מפגש דומה. "יש מקום לכל יהודי"

IFB ח"כ מוטי יוגב, הבית היהודי על בימ"ש העליון. מערכת וואלה!
אי אפשר להתפשר בהלכות הקשורות בנישואין או בגיור. יוגב/מערכת וואלה!

אחרי שיו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, עורר את זעמם של החרדים כשביקר לאחרונה בבית ספר של הקהילה הקונסרבטיבית בניו-יורק, חבר נוסף במפלגתו - ח"כ מוטי יוגב - נפגש השבוע עם עשרות סטודנטים מהקהילה הרפורמית והקונסרבטיבית, כך נודע לוואלה! NEWS. במהלך הפגישה השמיע יוגב אמירות ליברליות כלפי הקהילות, שזכו לאחרונה למתקפה מצד גורמים במגזר החרדי.

"ברור שיש כאן מקום לכל יהודי וזה לא משנה מה הוא חושב", אמר יוגב במהלך הפגישה בירושלים שיזם מכון "על משמר הכנסת" של התנועה הקונסרבטיבית. יוגב אמנם התייחס למתקפה של הרב הראשי האשכנזי, דוד לאו, נגד יו"ר מפלגתו בנט לאחר שביקר בבית ספר קונסרבטיבי ואמר כי הרבנים הראשיים לא נבחרו על ידי הבית היהודי, אך הדגיש כי "מרגע שנבחרו", לא ניתן לפעול בניגוד לעמדתם.

עוד בוואלה! NEWS:
טפטוף הירי מעזה גובר: חמאס התחיל להעלים עין מהארגונים הסוררים?
ישראל וטורקיה הגיעו להבנות בדרך לחידוש היחסים הדיפלומטיים
החשודים בהצתה בדומא: "מענים אותנו"; שב"כ: "זו הכפשה"

הרבנים הראשיים, דוד לאו ויצחק יוסף בכנס רבנים בנועם בירושלים. אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
תקף את שר החינוך. הרב לאו/נועם מושקוביץ

יתרה מכך, יוגב ציין כי אי אפשר להתפשר בהלכות הקשורות בנישואין או בגיור. לדבריו, "בשורה התחתונה, אני רוצה לשמור על העם היהודי. בעניין הזה, אני סופר אורתודוקס. אנחנו נהיה שם כדי שהיהדות תהיה דת שנאהבת על אנשים".

הסטודנטים שהשתתפו במפגש הגיעו לישראל למשך שנה במסגרת לימודיהם. אחת מהן, שצפויה בקרוב להפוך לרבה סיפרה כי מדינת ישראל סירבה להעניק לה ויזת סטודנט מאחר שלא מצאה רב שיהיה מוכן להעיד שהכיר את אמה בתור ילדה, וזאת במטרה להוכיח את יהדותה. "ככה זה, לא מספיק שאת סטודנטית לרבנות בבית מדרש מוכר, אולי את לא יהודייה?".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"זו אינה תחילתה של ידידות מופלאה"

יוגב אמר עוד במהלך המפגש: "אני לא קובע לאף יהודי איך לחיות. כמעט בשום דבר. ההסדרים בתוך המדינה מנוהלים בצורה פוליטית אבל רק בדברים שהם מאוד אקוטיים לשלמות של עם ישראל".

המפגש של יוגב עם הסטודנטים הצליח להרשים מאוד את אנשי התנועה המסורתית בישראל. מנכ"ל התנועה המסורתית, עו"ד יזהר הס, אמר כי "לחבר הכנסת יוגב מגיע שאפו גדול ומיוחד. הוא חבר הכנסת השני מהבית היהודי השבוע שלא נרתע מפגישה עם רבנים ורבות לא אורתודוקסיים. הוא אמנם קצת הופתע לראות בקבוצה כמה חניכות לשעבר מתנועת בני עקיבא בישראל - שמזוהה עם הציבור הדתי-לאומי - שחצו את הקווים, אבל התמודד. ייתכן שזו אינה תחילתה של ידידות מופלאה אך הדיאלוג היה מרגש וחשוב".

שר החינוך נפתלי בנט בביקור במרכז למידה חמד"ע תל אביב. נובמבר 2015. מוטי מילרוד, הארץ
בנט/הארץ, מוטי מילרוד

ח"כ מוטי יוגב מסר בתגובה לדברים: "עמדת הבית היהודי היא עמדת הציונות הדתית של אמונה בקדוש ברוך הוא ושל החיבור שבין עם ישראל, תורת ישראל, ארץ ישראל ומדינת ישראל". עוד הוסיף יוגב כי: "מתוך תחושת אחריות לשלמותו ואחדותו של עם ישראל, נושא הנישואין והגירושין והגיור חייבים להיות תחת רשות אחת של הרבנות הראשית לישראל". לדבריו, "היהדות אינה כופה עצמה ולכל אחד הבחירה החופשית אם לקיים, מה לקיים ואיך לקיים, אך בתחום הציבורי של כלל ישראל הכרחי שיהיה צבא אחד, שב"כ אחד ורבנות ראשית אחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully