וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי נגד בנט: "הלך למקום שמרחיק יהודים מהמסורת"

9.12.2015 / 17:30

הרב דוד לאו תקף את ביקורו של שר החינוך בבית ספר של הזרם הקונסרבטיבי בניו יורק, ואמר על אנשיו כי "אם ימשיכו בדרכם - יאבדו את ילדיהם". בלשכתו של בנט הבהירו: "השר ימשיך לפגוש כל יהודי, מכל זרם שהוא"

צילום: מתוך חשבון הטוויטר של נפתלי בנט, עריכה: שניר דבוש

הרב דוד לאו תקף היום (רביעי) את ביקורו של שר החינוך נפתלי בנט בבית ספר "סולומון שכטר" של הקהילה הקונסרבטיבית בניו יורק במהלך שהותו בארצות הברית בשבוע שעבר. לטענת הרב לאו, החינוך בבית הספר המדובר "מרחיק יהודים מהמסורת של העם היהודי", ולכן לדעתו אסור היה לבנט לבקר בבית הספר ולאשר דרך ששונה מזו האורתודוקסית. דבריו עוררו ביקורת רבה מצד שר החינוך עצמו ומצד גורמים נוספים, שכינו אותם "מרחיקי לבבות" ו"קיצוניים".

בראיון לרדיו "קול חי" התייחס הרב לאו לזרם הקונסרבטיבי, וכן לסיבה לגינוי הביקור של שר החינוך באחד ממוסדותיו. "דרך זו מרחיקה את היהודים מדרכה של ישראל, זה אסור. אנו חייבים להמשיך ולחנך יהודים ולהסביר להם על הערכים האמיתיים של המסורת היהודית ועם ישראל", הסביר. "אל תשכחו, כמעט בכל משפחה יהודית תמצא סבא דתי או סבא חרדי או אפילו סבא רב. לא תמצא הרבה משפחות שבהן יש סבא קונסרבטיבי. כלומר, בסופו של דבר כאשר אנו מדברים על העתיד, האורתודוקסיה היא הדרך".

הרב הדגיש כי "הקונסרבטיבים הם בהחלט יהודים אבל שוב, לא בגלל זהותם הערכית. עלינו להגיד להם באופן ברור: אם תמשיכו בדרך זו, אתם תאבדו את הילדים והנכדים שלכם". על ביקורו של שר החינוך בבית הספר בארצות הברית, אמר כי "צריך לשאול את בנט אם הוא התייעץ עם רב לפני הפגישה הזו ואני חושש מאוד שלא, מכיוון שההתנהלות הזאת אינה מקובלת על כלל ישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
ח"כ בצלאל סמוטריץ': "ההצתה בכפר דומא אינה אירוע טרור"
עיתון טורקי: מינוי יוסי כהן לראש המוסד ישפר יחסי ישראל-טורקיה
ח"כ קרא על מעצר חוליית דאעש בנצרת: "לפתוח להם את שער קוניטרה"

הרב הראשי דוד לאו מגיע לביה"ח הדסה עין כרם בו מאושפז הרב עובדיה יוסף. יואב דודקביץ'
"יש להסביר ליהודים על הדרך האמיתית של עם ישראל". הרב לאו/יואב דודקביץ'

בדבריו, הגדיר הרב לאו את הקונסרבטיבים כ"ציבור מסומן", והבהיר כי לדעתו דרכם אינם דומה לזו של שאר עם ישראל. "כאשר אתה מדבר בפני ציבור כללי אז ודאי שלא תשאל אם כל אחד בקהל הוא אורתודוקסי, אבל לדבר מראש עם קהל מסומן ולהכיר בו ובדרכו, כאשר דרך זו מרחיקה את היהודים מדרכה של ישראל, זה אסור", אמר. "אם השר בנט היה שואל לדעתי לפני הביקור, הייתי אומר לו בפירוש כי 'אתה לא יכול ללכת למקום שבו החינוך מרחיק יהודים ממסורת, מהעבר ומהעתיד של העם היהודי'".

דבריו של הרב לאו עוררו תגובה חריפה מצד בנט, שתקף אותו והגדיר את מצבה של היהדות בעולם כ"מצב חירום". לדבריו, "אני שר התפוצות, אחראי על כל יהודי העולם. מיליוני יהודים מתבוללים. ראוי למנהיגי ציבור לקרבם, לא לנדותם. נאמרו היום דברים שאסור שיאמרו על ידי מנהיג ציבור בכיר בישראל. קירוב יהודי העולם היא משימה קיומית לעם היהודי. אמשיך בכך".

מלשכתו של שר החינוך הוסיפו כי הוא רואה בחומרה אמירות שנועדו "להרחיק לבבות במקום לקרבם". עוד נמסר כי "אנו נמצאים היום במצב חירום ליהודי התפוצות, כאשר תופעת ההתבוללות מגיעה למילוני יהודים, השר בנט גאה בכך שהוא דואג לכל יהודי באשר הוא יהודי, וימשיך לפגוש כל יהודי, מכל זרם שהוא".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שר החינוך נפתלי בנט בנאום כניסה לתפקיד. ששון תירם
"נאמרו דבריו שאסור שייאמרו על ידי איש ציבור". בנט/ששון תירם

התנגדותו של הרב לאו לביקור בנט בבית הספר ודבריו על הזרם הקונסרבטיבי, שעליו נמנים יהודים רבים בארצות הברית ובמדינות נוספות, גררו ביקורת רבה. עו''ד יזהר הס, מנכ''ל התנועה המסורתית בישראל, התייחס לנושא ואמר: "המצקצקים בלשונם נגד הביקור, מהמפלגות החרדיות וגם ממפלגתו של בנט, שכחו פתאום שמדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, ושהעם הזה – גם בארץ וגם בתפוצות – מאמין שיש יותר מדרך אחת להיות יהודי. זו לא הפעם הראשונה שהשר בנט מבקר, פוגש, מצהיר ומחבק יהודים מכל גווני הקשת, ודווקא משום שאין זה דבר מובן מאליו במפלגתו הוא ראוי לשבחים".

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושיוויון, הרב עו"ד אורי רגב, התייחס גם הוא לדברי הרב לאו ואמר: "שוב התברר שהרבנות הראשית היא גורם מסוכן למדינת ישראל ולעם היהודי. הרבנות הראשית מפלגת את העם היהודי, מרחיקה את ישראל מהתפוצות ומשניאה את היהדות על שכבות הציבור הרחב. דווקא בתקופה שבה ראש הממשלה אומר ליהדות התפוצות עד כמה הוא מחויב לוודא שכל יהודי מכל זרם יוכל לחוש בבית במדינת ישראל, פועל הרב לאו בכיוון הפוך למדיניות הממשלה ולאינטרסים של מדינת ישראל. שוב הוכח שנועם ההליכות לכאורה של הרב לאו הוא כיסוי לקיצוניות, שנאת השונה וחוסר הבנה של משמעותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

לדברי רגב, "לא ברור איך ישראל יכולה להשלים עם כהונתו של רב שמחרים חלק גדול כל כך של העם היהודי בתפוצות ובישראל כ'רב ראשי', והגיעה השעה לבטל מוסד מיותר ומסוכן זה. טוב עשה השר בנט כשהגדיר את דברי הרב לאו כדברים שאסור שיאמרו. טוב יותר תעשה הבית היהודי אם תכיר באיחור בכך שהרבנות הראשית נכבשה על ידי גורמים חרדים אנטי ציונים. עוד יותר טוב יהיה אם גם ראש הממשלה בנימין נתניהו יכיר בכך שהגיע הזמן לפרק אותה, אם הוא באמת חפץ בהמשך הסולידריות והיחסים הקרובים עם העם היהודי בתפוצות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully