וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ קרא על מעצר חוליית דאעש בנצרת: "לפתוח להם את שער קוניטרה"

9.12.2015 / 15:08

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS הסביר חבר הכנסת מהליכוד העוסק רבות בעניינם של ערבים ישראלים המצטרפים לארגונים קיצוניים את המניעים שלהם. לדבריו, יש לומר להם: "'לכו, תהיו במדינה שאתם אוהבים' ובא לציון גואל. שיבינו שזה כרטיס לכיוון אחד"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

חבר הכנסת איוב קרא (הליכוד) התייחס היום (רביעי) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לכתב האישום שהוגש נגד חמישה קרובי משפחה מנצרת שהקימו בעיר חוליית דאעש, ואמר כי "אין מנוס מלהתנהל כלפי אותם נגועים במדינה האיסלאמית באופן לא נורמטיבי. לא צריך להביא אותם לבית משפט, חבל לבזבז משאבים". לדבריו, "צריך לפתוח את שער קונייטרה, להגיד להם: 'לכו, תהיו במדינה שאתם אוהבים' ובא לציון גואל. אני בטוח שתוך יום, יומיים, שלושה, הם יבינו שזה כרטיס לכיוון אחד ושם אין דין ואין דיין, אין גן עדן ואין בתולות".

קרא, העומד בראש ארגון המטה למלחמה בהקצנה הדתית בדגש על דאעש וג'בהת א-נוסרה ועוסק רבות בעניינם של ערבים-ישראלים המצטרפים לארגונים הקיצוניים, הוסיף כי ניסה בכל מאודו שתהיה לו השפעה על ערביי ישראל בנושא זה. "פעלתי מאוד לעצור את זה, בהסברה, במשמעות של הצטרפות לדאעש".

אתמול הגישה פרקליטות מחוז צפון כתב אישום נגד חמישה תושבי נצרת, קרובי משפחה בני 27-18, בגין תמיכה בהתאחדות בלתי מותרת, עבירות בנשק, קשירת קשר לפשע וירי בשטח בנוי. לפי כתב האישום, החמישה הודו כי אימצו את עקרונות "המדינה האיסלאמית" (דאעש), השיגו כלי נשק וביצעו עמם אימוני ירי ביערות שבאזור נצרת ובשטח בנוי. החמישה נעצרו בסוף חודש אוקטובר לאחר שהתקבל מידע שממנו עלה כי הם מקיימים מפגשים חשודים ומתאמנים בכלי נשק.

לדבריו, "הם צריכים להבין מהר מאוד שמוציאים אותם להורג בדיוק כמו כל אחד אחר שמגיע לאזור הזה. אנשים לא מבינים את המשמעות של הפנאטיזם הזה". הוא הסביר על המניע של ערביי ישראל להתגייס לדאעש. "אני יכול לומר כי הפיתוי נעשה דרך הפייסבוק, שוטפים לו את המוח בכסף, בבחורות, במנעמי גן עדן, בדברים כאלה, וזה משפיע על חלק. חלק מחפש דרך חזרה בדקה ה-90 כי הוא מבין שזה הזוי, אבל הוא כבר נגוע".

לקריאה נוספת:
פוטין: "מקווה שלא נצטרך להשתמש בנשק גרעיני נגד דאעש"
תיעוד: מורדים "עמדו להוציא להורג" לוחמי דאעש - וחסו עליהם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully