וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצביא אכזר ואליל העלאווים: "הנמר" של אסד

שמעון סימן טוב

17.12.2015 / 0:15

כל העיניים בחגיגות בשדה התעופה הצבאי כווירס, לאחר שחרורו על ידי צבא סוריה, נישאו לעבר הכוכב של מלחמת האזרחים: סוהייל אל-חסן, שהגה חלק נכבד מהשיטות האכזריות של המשטר. הקצין הבכיר שסומן כמחליפו של אסד הבטיח "לקטוע כל רגל שתתקרב"

צילום: מתוך יוטיוב, עריכה: מתן חדד
"בשעת הקרב הבטתי אל השמש, וראיתי את דמותו של אדוני ומפקדי, הלוחם העליון בשאר חאפז אסד מצטיירת על פני השמש"

לפני כחודש השיגו כוחות המשטר הסורי ניצחון באחד מהמוקדים האסטרטגיים של הלחימה נגד ארגוני המורדים, עם שחרור המצור מעל שדה התעופה הצבאי כווירס שבאזור חאלב, בצפון המדינה, שבו היו נצורים במשך כשלוש שנים כ-700 חיילים של צבא אסד. שלשום (שלישי) צוין הישג נוסף – שדה התעופה חזר לפעולה כבסיס המראות ונחיתות של מטוסי קרב.

בלב החגיגות, חזר ועלה שמו של קצין סורי שנשמע כבר פעמים רבות בעבר: עקיד (דרגה המקבילה לאלוף-משנה) סוהייל אל-חסן, "הנמר". הקצין, בן 44, זכה למוניטין של מפקד השטח הטוב ביותר של הצבא הסורי ואבי טקטיקות הלחימה האכזריות שאפיינו את צבא אסד לכל אורך שנותיה של מלחמת האזרחים, מאז שפרצה בשנת 2011.

עוד בוואלה! NEWS:
קרי נפגש עם פוטין ולברוב: "יכולים להביא לשינוי בסוריה"
הערכה בישראל: שליש מכוחו הסדיר של חיזבאללה נפגע בלחימה בסוריה
איראן מכחישה: לא מסיגים את כוחותינו מסוריה

סוהייל אל-חסן, קצין בכיר בצבא אסד. פייסבוק, צילום מסך
אל-חסן/צילום מסך, פייסבוק

טקטיקות אלה כללו, בין היתר, שימוש בחביות נפץ – האסורות בחוק הבינלאומי – כתחליף לפצצות התקניות של חיל האוויר, שהמלאי שלהן הידלדל עוד בשלביה הראשונים של הלחימה. טקטיקה נוספת הייתה בידוד שכונות שהותקפו, וכן לוחמה פסיכולוגית באמצעות הודעות ששודרו ברמקולים ענקיים, הקוראות ללוחמים מארגוני המורדים להיכנע.

"לבי עשוי מאבן, אך אני שומר על שכל צלול כמי הים", תיאר "הנמר" את עצמו בסרטון שפורסם בכלי התקשורת. "אקטע כל רגל שתתקרב לשטחנו", הוסיף בסרטון אחר. אכן, הטקטיקות חסרות הרחמים של אל-חסן הביאו לו ניצחונות לא מעטים בשדה הקרב, ובכמה מקרים אף הובילו לכניעתם של לוחמים מארגונים איסלאמיסטיים, בהם "ג'בהת א-נוסרה", הנחשבים ללוחמים בעלי כושר עמידה איתן.

מלבד פיתוח טקטיקות לחימה, הקצין הבכיר מתפקד כמעין "מפקד חטיבה", עם כוח קבוע של כאלף לוחמים שעוברים אימונים מפרכים במיוחד. כך למשל, הכוח בפיקודו היה זה שהצליח לכבוש לפני כמה חודשים את צירי התנועה הראשיים לאדליב ולאריחא, ערים שכיבושן בידי המורדים הטיל איום ממשי על אזור החוף שבשליטת העלאווים – הקבוצה הדתית שאליה משתייך הנשיא בשאר אסד – עד כדי חשש לנפילת משטרו.

עוד בוואלה!

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
לוחמי ג'בהת א-נוסרה במחוז חאלב, סוריה, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
גם הם נכנעו. לוחמי ג'בהת א-נוסרה באזור חאלב/צילום מסך, טוויטר

במלחמת האזרחים בסוריה, שבה האיום הפיזי מצד לוחמים מעדה שונה נמצא במרחק קטן מאוד, גם מפקד שטח הופך לאליל. דף הפייסבוק "מעריצי 'הנמר'" זכה ליותר מ-90 אלף לייקים, ו-20 אלף לייקים נוספים ניתנו לדף "כוח סוהייל אל-חסן". בהתחשב בגודלה של העדה העלאווית בסוריה – כשני מיליון בני אדם בלבד – יש שרואים באל-חסן איום פוליטי על הנשיא אסד. בסרטון משדה התעופה המשוחרר כווירס, טרח "הנמר" להבהיר: "בשעת הקרב הבטתי אל השמש, וראיתי את דמותו של אדוני ומפקדי, הלוחם העליון בשאר חאפז אסד מצטיירת על פני השמש. הלילה אני רואה אותו בירח הזורח מעליי, ואת לוחמיי ככוכבי השחר".

(עדכון ראשון: 23:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully